LindeMammor05
Då går jag nu också - 10 minuter senare än jag sa sist.
Hoppas Max somnar om ordentligt snart.
Godnatt.
Då går jag nu också - 10 minuter senare än jag sa sist.
Hoppas Max somnar om ordentligt snart.
Godnatt.
Vad lugnt det var här nu då!!!
Har överlevt Nora marken med barnvagn utan att skada någon... Passade på att åka tidigt innan folk hade vaknat, men efter att regnet slutat. Så ju inte allt för lovande ut i morse.
Englamax - Vad håller Maxen på med om nätterna? Stackars dig och Magnus. Han måste ju gå igen om en orolig fas just nu. Törs ju knappt "säga"det men Jonas somnade ju 19 i går kväll, vaknade med ett illvrål 40 minuter senare, somnade om och sedan vaknade jag kl 7 i morse av att han låg och jollrade i sängen. Jesper var lika dan, vissa hävdar att jag inte vet hur det är att ha spädbarn....
Ang din storstädning - kan du inte komma hit? Jag sk ha dopmiddag här på lördag och det ser verkligen inte ut som det här hemma. Och inte mycket är planerat och klart. Blir en svettig vecka som kommer...För min skull hoppas jag på en lite lagom grå höstig lördag, skiner solen brukar den avslöja så många hemskheter hemma - fast man har precis städat.
Mysan - var du också, liksom vissa andra, så smart så du ringde och anmälde dig till Kyrkis? Det är nog bara jag som skickat in lappen. Kommer säkert att innebära att jag inte kommer med. Blir lite deppig då....
Mary1 - Jag har "ätit" CK i två omgångar. Förra våren körde jag renkur i 3 månader och gick ner 33 kg. Upptäckte att jag var gravid och slutade. Höll vikten de första 4-5 månaderna men sen tappade jag kontrollen. Men jag kan inte skylla CK för de kilon Jonas kostade mig....
Efter Jonas var född låg jag bara några kilo + mot vad jag vägde innan jag upptäckte att jag var gravid. Kände mig ganska nöjd med andra ord. Men sen strulade amningen och jag sjönk ner i mitt svarta hål och där är maten tyvärr min tröst. Så huxflux hade jag gått upp och vägde betydligt mer än vad jag gjorde som höggravid. Tyvärr var det samma vis när jag fick Jesper.
Men denna gång betsämde jag mig för att ta tag i problemet innan jag tappar kontrollen helt. Har nu druckit CK i fem hela veckor och när jag hade min veckovägning igår hade jag gått ner 17,8 kg.
Jag mår jättebra när jag går på ren kur och CK passar mig perfekt.
Har fortfarande väldigt mycket övervikt att plocka bort och ser tiden med CK som en rejäl kick. Sedan när jag avslutar ska jag tillbaka till tallriksmodellen, lördagsgodis, massor av frukt och allt annat som hör till. Försöker bygga upp ett beroende av motion nu under tiden för att hålla det sen.
Det finns så man kan handla i Linde nu så man behöver inte åka till Löa om du gjorde det förrut. Lite enklare nu...
Oj vad långt det blev....
Grattis Max till tanden. Det var väl skönt Johanna att "problemet" är löst. Hoppas att han blir lugnare nu och att ni får sova om nätterna.
Mary 1 - Kännde precis som du. Längtad nästan till förlossnnge för att sedan kunna börja om igen. Det är inte alltid så enkelt som att bara hålla igen. Ibland handlar det inte bara om dålig karaktär - tänk om det hade varit så enkelt. Dessutom kan jag känna, som har så mycket att gå ner, att jag behöver en rejäl kick i början så att hjärna förstår att det är värt att offra lite och så att jag orkar fortsätta. För när man väl är igång - det är då det handlar till viss del om karaktär.
Johanna - Grattis till din mamma!! Tufft att ha mamma så långt borta. Visserligen bodde jag 45 mil från min under tio år men jag vet inte idag hur jag skulle klara mig utan henne. Det är så skönt med någon som ställer upp som barnvakt ibland ex när Jesper har tråkigt och får sitta utan för Winer och häcka....Nä, så farligt var det inte!
Så fort Jonas inte är sig själv utan gnällig och grinig kollar jag munnen, man vill ju hitta en orsak. Att han "bara" skulle vara grinig som jag kan vara är ju uteslutet....
Som han har varit de senaste dagarna skulle det inte förvåna mig om det kommer något snart.
Jaha, då var vi igång igen.... Jag hinner inte svara.
Ja, jag köpte en vinteroverall, 2 par byxor och en body till Jonas av Ann-Christin som säljer beg saker i Nora. Men ingen mat eller godis - jag gick bara och luktade på allt gott...
Mysan - Cambridge är en av alla pulverkurer som finns. Man kan välja att endast dricka eller kombinera med mat. Hur länge man håller på beror på hur mycket man vill gå ner.Smakar gott - erfarenhet finns från mycket värre saker. Ganska dyrt - kostar 440:- i veckan men då ersätter jag alla måltider med CK, så jag har ju inga andra matkostnader för mig. Vet inte vad man normalt äter för i månaden men med mina dåliga vanor tror jag nästan att jag tjänar på detta. Jag tycker det är kanon och rekommenderar det till alla som vill prova. Dock passar det inte alla att bara dricka.
Joahnna - ja visst är jag en hemsk mamma!! Dessutom tvingar jag honom att gå och fika med jämna mellanrum. När jag var lite tyckte jag att sånt var spännande och mysigt!! Det är faktiskt inte alltid han tycker att det är så roligt men Max och Maya är favoriter. Så fort vi är och tittar på barnkläder vill han köpa små rosa klänningar till Maya. Svider nog fortfarande att Jonas inte var en tjej, fast jag får absolut inte sätta på honom något som ser tjejigt ut. Jesper bestämmer oftast vad Jonas ska ha på sig när vi ska ut. Han måste vara så fin som om Kungen skulle komma säger han jämt. Nåväl denna vecka är det bara 2 fikor på gång och det klara han nog..
Johanna - förlåt att du fick vänta...
Nu ger jag upp för idag. Maken har kommit hem och tycker att han har en lite tråkig fru som bara sitter framför datorn. Får nog ta och umgås lite!!
I morgon är det skola igen med allt vad det innebär och sen ska jag börja städa huset - inför dopet på lördag. Nästa gång vi flyttar ska det vara till ett väldigt litet och lättstädat hus. Fattar inte vad vi ska med alla dessa kvadrat till. Inte blir det bättre av att det är fullt av "bra att ha"saker. Smyger nog in här ibland som en lite pause/belöning.....
Natti