• Peand

LindeMammor05

Englamax - det var så lite så..... Så du smög dig iväg till Nora du!!!! Låter som om du har gjort några riktiga kap. Mer Bamse kläder, hihihihi! Det tycker vi ju om...
    Får nog hålla mig lugn ett tag på shopping fronten. Dels tror jag att Jonas har så det räcker och dels gapar stora hål i plånboken. Fattar inte att vi alltid måste ha så mycket räkningar, och jag som tänkte gå ner ännu mer i föräldrarpenningen. Blev halvt desperat och var inne på Arbetsförmedlingens hemsida och kollade för ev extra jobb men det kan jag ju bara glömma. Men allt löser sig alltid på något sätt....

• Peand

Jag igen!!

Englamax - här är länken vi pratade om tidigare idag

www.mambaby.com/websystem301/site/index.php&nodeid=31

Hoppas att det funkar!!
    För er som undrar vad det är så är det MAM`s hemsida där man kan beställa nappar med barnets namn på. Lite onödigt men häftigt!!

• Peand

Johanna - Visst är det tråkigt när pengarna tryter.... Jag tror att en euro ligger runt 9:- så visst kostar det lite. Skrev ju att det var väldigt onödigt - men lite häftigt. Får se om jag inte beställer några lite längre fram......
    Ang bodyn som är förkorta, om du vill kan du få testa några av mina förlängare om inte annat så tills du har köpt nya. Jag har som tur är ganska mycket bodys i rätt storlek nu men med tanke på hur Jonas spyr så går det åt lite. Synd att Max och Jonas har samma storlek. Har köpt ganska mycket beg kläder på Tradera.Har köpt stora klädpaket som inte har blivit så dyra trots frakt. Brukar hamna på 15-20:- per plagg, ibland dyrare och ibland billigare.

Brodsmulan och Leolina - Vad morgonpigga ni är!!!!

Nä, nu ska jag iväg på egen lyx - frisören. Pelle är hemma idag så jag behöver inte ens ha med mig Jonas. Krävs inte mycket för att en småbarns mamma ska tycka att det är lyxigt...

• Peand

Låter som en bra idé att dra ihop ett gäng och åka till Nora för shopping/fika. Bilproblemet löser sig alltid....

Druvan - Tack, det behövs.... Jonas har varit lite små gnällig de sista dagarna och så vill jag inte ha honom på lördag. Ser framför mig hur han illvrålar hela tiden i kyrkan. Är väl egentligen ingen jätte katastrof, men det vore inte så roligt.
    Ska ta med mig hela familjen in till stan för att handla det sista nu. Tänkte handla det som går på Lidl men jag totalvägrar att handla själv där. Deras kassa system gör mig hyper stressad och då vara själv med två ungar som gnäller och ett evigt upp och ner packande...Nä, aldrig! Synd att det ska vara så stressande (eller är det mig det är fel på?) all frukt och grönt är ju så mycket billigare där...

Jenny - inte roligt när de krånglar på nätterna. Tålamodet tryter fort då. Min kära make har tyvärr en "talang" att han sover som en stock hela nätterna. Han kan vakna på morgonen och säga att i natt sov väl Jonas bra!! Säger bara:om blickar kunde mörda....
    Nu har vi tur så Jonas sover oftats hela nätterna men det gör att jag absolut inte är van vid knöl och gnäll, och då uppskattas inte makens kommentarer.
    Gick det bra inne i ÖRebro i går kväll? Mer inspererad??

• Peand

Cissi och Jenny - skönt att höra att det inte bara är jag som blir galen på Lidls system. Det är lite synd för jag drar mig nästan för att åka dit. Är ju numer oftast själv med ett eller två barn och handlar och då är det omöjligt. Det är väl grymt irreterande när personalen sitter och väntar på att man ska packa upp allt på det enormt långa bandet innan och sen sätter han turbofart med att rega allt och då står jag i slutet och svetten lackar och blodtrycker stiger.... Dessutom hinner ju kön växa bakom mig medans han sitter där och väntar på att jag ska få upp allt. Undrar vem som kom detta??
    Nå väl, handlat blev det och billig var det.... Ska prova metoden med två vagnar någon dag.

Usch, hur kan något som var såååååå charmigt på husvisningen numera vara en ren plåga? Bor i ett gammalt hus med naturligtvis höga gamla fönster - hur fina som helst. Tom små söta fönster över de stora så att varje fönster "glugg" innehåller fyra fönster - förstår ni?? Dessa fyra fönster har i sin tur fyra rutor var alltså att tvätta fönstrena i ett rum med ett fönster innebär 24 glasskivor att putsa. Och detta tycke jag var jätte charmig på husvisningen!!! Kan ju undra hur det stod till. Dessutom är det inte månag rum som bara har ett fönster...

Jaha, nu har jag fått gnällt av mig och flyttat upp denna tråd på listan.
    Så nu ska jag fortsätta med - ja gissa vad!! grrrrrrrrrr.......

• Peand

Jaha! Det var som jag befarande....
    Jag ÄR en gnällig tråd dödare........
    Sorry!!!!!

• Peand

Johanna - tror att läget är under kontroll. Enda problemet nu är att jag ska ut och leta rönnbär. Har höstdukat borden och tänkte har rönnbär som dekorationer. Men det löser sig nog.
    Håller på att städa det sista som har stökats till, maten är klar, tårtorna är oxå klara och till kvällen kommer gästerna från Karlskrona, bla en av Jonas gudmödrar. Tänk att en sånn lite skit kan få folk att sätta sig i en bil och köra 45 mil bara för att se när han få vatten på huvudet.....Liten person med stor makt.....
    Verkar som om Jonas endast har visat sig från sin bästa sida när vi har träffats - har har en gnällig också. Men har lär ju få så mycket uppmärksamhet under helgen så det blir nog värst för mig på måndag....Huuu,vad gnällig och bortskämd han lär bli.

Hoppas att du hade det bra på kalaset och du - hur känns det att vakna så tidigt??
    Dagen blir lite längre, eller hur?

• Peand

Åhhhh, vad härligt att handla kläder. Blir tyvärr lite "ha galen" när jag kommer in en affär med barnkläder. Det var lnge sedan man köpte något åt sig själv....

Har din syrra också en liten? Skiljer det mycket på den och Max? Vad kul att ha ett syskon som också har barn. Hmhmhmh brorsan.......
    När jag var liten ville jag alltid ha en jämnårig kusin, trodde att släktmiddagarna skulle vara så mycket roligare då. Nu blev det att skilja 9 år mellan mig och äldsta kusinen, blir ju inte alltid så som man har tänkt sig.

Sitter och väntar på folket från Karlskrona. De ringde vi 19 tiden och sa att bilen har pajat i Vetlanda. Hm, inte allt för roligt. Vi får väl se om de kommer och när i såfall.
    Tur att man har FL att snurra runt på och hålla sig vaken..

Japp, jag äter för fullt med ögonen i morgon.... Men jag vet hur mycket grädde, ost och annat onyttigt det finns i gratängerna hihihi, för att inte tala om tårtorna. De skulle bara veta.....

• Peand

Hej hopp och godmorgon på er alla!!

Dopet gick jättebra igår. Jonas skötte sig kanon bra under cermonin, suttade på dopklänningen hela tiden så att den var dyblöt, prästen var helt underbar, Jesper hällde i dopvattnet och spillde inte - vilket han var såååå rädd för att göra, middagen blev jättelyckad och maten smakade tydligen väldigt bra - vad vet jag!!
    Karlskroniterna (de från Karlskrona) kom halv två natten till lördag så alla gudmödrar var sammlade. Vi "slapp" få en enda silversparbössa, utan lite mer roliga och annorlunda doppresenter. Dock ingen reg.skylt , så nu beställer jag en. Har ni fått den ni beställde, Johanna?

Rönnbären.... Åkte runt och letade i hela by men hittade bara fina på privata tomter och där ville jag inte smyga in... Så det slutade med att jag hamnade hos bror i Avdala där han hade massor. Blev kanon fint på borden!
    Men nu är det ganska så skönt att allt är över. Har ju haft folk boende här och även de har åkte nu så att lugnet har infunnit sig i det Anderssonska hemmet.

Jenny - hoppas att det går bra med födelsedagsfirandet idag. Och vad snäll Levina var och sov så länge. Man hinner ju massor då. Vem var det ni hade som instruktör på babysimmet? Var det Anna? Är lite nyfiken??

Johanna - Vad kul för Max att ha en kusin som är nästan lika gammal!Tänk vad roligt de kan ha sen.. Hur går det med tänderna, har han ont fortfarande?

• Peand

Vad härligt att Max mår bra igen. Det är bökigt när de krånglar och man vet iinte vad man ska göra för att hjälpa dem, om man nu kan göra något.
    Skönt också med andra sovtider....Kan man ha en gosigare väckarklocka??

Svar på tråden LindeMammor05