• Peand

LindeMammor05

Nä, jag tar nog och hoppar ner i sängen jag också. Har suttit och gäspat hela kvällen och det är ju dumt att plåga sig själv.. Dessutom väntar en bunt nya tidningar på att läsas.
    Ses/hörs och skrivs i morgon
    Natti

• Peand

Godmorgon!

Är det inga som är vakna ännu??

• Peand

Hej Johanna!
    Gick det bra på BVC? Hoppas att han inte "tog skada" av sprutan utan är sig själv fortfarande. Gratta honom på 5 månadersdagen från mig, Jesper och Jonas

• Peand

Tack för sällskapet vid fikat idag. Gav mersmak.....

Johanna - var visst lite egoistisk. Självklart behöver det inte vara dåligt väder imorgon, jag kan komma och hämta dig iallafall om du inte vill gå ner. Förlåt...

Jenny - Jonas ska få sin spruta tis den 13/9 kl 10:30, stämmer det hyfsat med Levinas tid?? Du får säga till när du vill ut och gå i byn, måste ju visa dig vilka vägar som finns och vidga dina vyer.... Dessutom måste du ju hitta hem till oss så ni kan komma över på fika någon dag, kan ju vara en lämplig pause mellan böckerna.

• Peand

Jenny - ja, så länge jag orkar tar jag mina rundor på morgonen i rent motions syfte. Men jag tar gärna lite extra rundor för att prata bebis och "titta på byn". Fram till 12:40 om dagarna är jag och Jonas själva, efter det är Jesper oftats hemma. Men om det är OK för dig så brukar han vara villig att följa med på cykel, om du vill ta en runda någon eftermiddag. Vi får återkomma....
    Vi kanske kan samåka på tisdag till Kyrkis? Sedan tar vi "spruttisdagen" när det drar ihop sig, men jag ser inga problem med samåkning där heller.

Lycka till i morgon!

• Peand

Johanna - Hör bara av dig om du ändrar dig.
    Är inne en kortis, tillbringar kvällen framför tv:n och strykbrädan. Inte det roligaste kvällsnöjet men ett måste (för vissa iallafall!!!!) Blir lite roligare när man kan kolla på tv samtidigt, om det nu vore något bra där....
    Ses i morgon.

• Peand

Här var vi också vakna!
    Strålande solsken, super kallt i morse och de lovar sommar värme under dagen - typiskt sensommarväder. Man klär på barnen massor och sedan är det bara att skala av.

Brodsmulan - hur är det ? Har inte "sett" dig på ett tag? Hoppas att allt är bra med dig och bebben.

Johanna - Hoppas verkligen att du har fått sova lite inatt. Låter jobbigt det där med tänder, vi får se hur det blir för Jonas. Har för mig att Jesper bara blev lite dålig i magen innan tänderna kom.

Druvan - Jag är ju lite fika galen så får jag bestämma blir det säker flera gånger.

• Peand

Jenny - Typiskt, jag kommer inte hinna gå något på morgonen i morgon eller på fredag. Ska färga håret kl 9 i morgon och då blir det lite tajt, har sedan späckat schema under dagen. Fredag kommer mamma hit på morgonen och då ska allt mat tillagas vilket innebär att det kan bli lite svårt där med. Har redan nu lite ångest över att jag inte hinner gå något. Men nästa vecka kanske?? Jonas sover jämt när jag är ute på mina rundor....

Blev bokstavligt talat gråhårig i sammband med förlossningen och allt amningsstrul, inte alls roligt. Just nu är det tyvärr ett tag sedan jag färgade och det börjar glimma förmycket.
    Är väl en sån där typisk sak han kommer få höra hela sin uppväxt - du gjorde allt så jag blev gråhårig... Stackars barn!

• Peand

Brodsmulan - förstår om du är trött och framför allt irriterad.
    Visserligen har jag båda gångerna blivit igång satt och fått droppet efter 2 timmar så jag har ju inget att jämföra med.... Men det brukar bli ganska tufft, allt kommer på engång.

Stå på dig!! Det jag märkte var att Anna-Lena kunde vara riktigt envis när hon satte den sidan till och då blev hon nästan lite otrevlig. För att inte tala om när hon var stressad... Men annars var hon gullig, fast min favorit var Anna. Hon var så go och omtänksam.

• Peand

Englamax - jag tror att jag åker in lite tidigare till stan och gör några ärenden jag skulle ha gjort igår - glömde visst det. Men vill du att jag hämtar dig så säg bara en till så kommer taxin. Har pratat med Cissi och hon kommer också....

Brodsmulan - visst får man fråga!
    Med Jesper hade jag havandeskapsförgiftning och låg inlag en vecka innan de satte i gång mig, v.39+0. Tog hinnerna, fick dropp, djävulsk ont men fick sedan en helt underbar EDA som tog ALLT. 18 timmar senare (huuuu!) föddes han, men jag hade inte ont alls. Var nöjd efteråt.

Nu med Jonas har/hade jag en kostbehandlad diabetes vilket innebar insulin efter ca halv graviditeten. Gick varannan vecka innne på SMCV från det att jag upptäckte att jag var gravid, v 5. Så det blev lite turer... På slutet var jag innne 2 gånger i veckan.Puh!
    Blodtrycket steg lite på slutet nu också och jag fick kolla äggvitan hemma, dock var det aldrig någon större fara denna gång. Men de beslutade att sätta igång mig då jag började må sämmre och barnet var endå så pass välvuxet enligt UL. Så det blev samma vissa igen men denna gång tog inte EDA:n utan endast lustgasen blev min vän. Tog sex timmar från första värken och de sista tre timmarna hade jag värkar konstant. Hann inte andas mellan värkarna utan de kom i ett. Tillsut tog de bort all dropp men då hade mina egna värkar kommit igång och höll samma tempo. Trode jag skulle gå åt där ett tag. Det blir ju så snabbt intesivt. Fast nu efteråt tycker jag att förlossningen var helhäftig och skulle gärna göra om det igen. Fast jag vet inte om Pelle tycker det samma. Det blev lite komplikationer på slutet som gjorde att Jonass start blev lite omtumlande. Hjärtljuden försvann och han andades inte när han kom ut. Men han började skrika i korridoren när de sprang iväg med honom så det var aldrig någon större fara.

Blev visst lite långt....

Svar på tråden LindeMammor05