• Peand

LindeMammor05

Mysan - Japp det är mig du har sett, vet vilket hus det är. Det blir kanon snyggt med den nya färgen, ett klart lyft för hela gatan... Passerar ditt hus i början på rundan vilket innebär att jag förhoppningvis bara ser nyvaken ut och inte röd i ansiktet och svett som en gris som jag är på slutet....

Känner inte heller så många mer i byn som har nyfödda eller väntar barn. Inte mer än att man hälsar utanför skolan eller dagiset (som jag passerar på rundan lagom till den värsta lämningen.)

Tror att du och jag träffades på BVC i sommras! Visst var du där då vi upptäckte att vi var tre mammor i väntrummet som var från Vedevåg. Blev inkallad och när jag kom ut var ni inte kvar....

• Peand

Äntligen sover "alla" barnen och maken är i garaget - mysig fredagkväll?????
    Hur som helst ger det mig tid att sitta här och det lider jag inte av....

Mysan - Ja, visst är det komiskt! Världen är liten!
    Visst får du hänga med runt byn. Kommer köra mina "race" tidigt på morgonen men tar gärna en lite extra tur senare under dagen när det passar dig. Är flexibel och kan oftast, eftermiddagarna har jag dock Jesper hemma men han är pigg på att cykla när jag går om han inte är och leker med en kompis.

Har du sett träffarna här i Vedevåg som ska börja? I så fall har du tänkt att gå? Jag har ingen aning om vad det innebär men med lite tur kan det ju vara en chans att träffa andra mammaledig, eller också är det inget att ha! Vet inte vad jag ska tro!

• Peand

Fortfarande vaken men sängen roppar.....

Mysan - Tidigt och tidigt, Jesper börjar skolan vi 8 och jag brukar gå direkt efter det. Har hittat en runda genom byn och ut på grusvägar som tar ca 1 timme. Kör med radio i öronen och lyssnar på mina favoriter Roger, Titti och Fylking på RIX morgonzoo. Så roppar du och inte svarar så vet du varför, och ni andra som ser en "galnig" som går och skrattar för sig själv genom Vedevåg vet numera varför.
    Ja, jag menade det på onsdagar. Vet du något om det? Det vore ju skönt och bekvämt att göra något här i byn också... Annars har jag skickat in till Kyrkis i stan, men det vet man ju inte om man kommer med. Har hört att de har nekat folk som ringt för att anmäla sig...
    Det är sjukt att det inte finns något typ en öppen förskola här i stan! Dåligt!!

Ja, ni får ha det så bra på Marieberg och IKEA och med allt vad ni nu skulle göra. Hoppas att det är drägligt med folk. Själv ska jag mota in maken till Linde för att titta på en kostym. Fick reda på idag att vi ska snart på bröllop - hurra!! Sedan ska jag och Jonas vara alldeles själva hela lördag och söndag. "Storpojkarna" ska till Eskilstuna på någon bildelsmarknad. Går hellre på Noramarken - så vi ses kanske på söndag Johanna!

Natti, natti

• Peand

Englamax - vad jobbigt att Max krånglar på natten. Men se det så här, Marieberg helgen efter lön brukar inte vara någon hit. Mitt i veckan brukar vara bättre, mindre med folk.
    Ska snart pussa de stora pojkarna hejdå när de åker till Eskilstuna och sen ska jag och Jonas åka in till mamma och frossa i resekataloger. Det börjar nog dra ihop sig till bokning... Men jag gör nog som strutsen och stoppar huvudet i sanden ang pengarna jag måste hitta så jag kan betala resan. Men allt löser sig nog tillslut.

• Peand

Englamax - Jonas har én av sina sämmre dagar idag och är bara trött och gnällig men vill inte sova. Har uteslutit mat, blöja och börjar starkt fundera på att ta febern. Man blir frustrerad när han inte brukar vara så här...Typiskt att jag och han är själva hemma ett dygn nu!
    Japp, det är min pappa med fru som bor i Rya. Mamma bor inne i stan.
    OCH resan är nu bokad och klar.31/1 2006 åker vi en vecka till Tenerife bara mamma och jag. Ska bli sååååååå skönt. Ser hur jag ligger på en solstol med en god bok och bara njuter av solen.

Måste ta han om skrikisen innan han förgås. Ansikts färgen har ändrats från svag rosa till illröd och ljudnivån är väldigt hög här hemma nu.
    Återkommer senare - när han sover - hoppas jag.

• Peand

Englamax - Nu sover han men jag tror inte att det kan vara för natten. Somnade alldeles för tidigt för det. Vi får väl se.
    Mamma och pappa är skilda sedan ca 20 år (Huuu, vad tiden går) och mamma och jag har alltid haft ett visst kompis förhållande även om hon kan bli väldigt mycket mamma ibland. Pelle tycker inte om att resa utomlands medan jag älskar det, så jag brukar ta med mig lilla mamma. Sedan när Jesper föddes har ju han också fått följa med men nu är det äntligen tur för lite semester från man och barn, man behöver en stund att ladda batterierna.

Mysan - Jag har nog tänkt att ge "kyrkis" i Vedevåg en chans, det kan ju vara bra. Vet du när det börjar? Tar gärna sällskap dit.

Åh, vad roligt det låter med Nora marken. Längar till imorgon
    Linde marken är den 16 sept. med andra ord inte långt till dess heller.

• Peand

Brodsmulan - Har spanat efter täcken på tänder hela dagen, han dreglar så tröjan är alldeles blöt. Men hittar inget.... Om jag inte minns helt fel så fick Jesper någons slags svamp på bröstet pga att han dreglade så, var konstant blöt.
    Vi kanske har drabbats av en lokal gnäll bakterie här i Vedevåg....

Tror att Kopparbergs marken är första helgen i Oktober (1-2/10)men är inte helt säker. Den "brukar" vara två veckor efter Linde men om jag inte minns helt fel har de flyttat på den någon gång - kommer inte ihåg varför.
    Jag älskar hösten med vackra färger, frisk luft och MARKNADER....

• Peand

Englamax - Svårt dilemma. Jesper gick aldrig på något babysim och lärde sig simma ganska tidigt iallafall. Vissa säger att de har nytta av det hela livet, medan andra håller inte med.
    Du vet ju varför jag inte går med Jonas. Jag har i stället tänkt att besöka badhuset med jämna mellanrum så har får bada där och bli van vid vattnet. Huvudsaken är att man lär dem att inte vara rädd för vattnet.
    Men hade det varit på en bättre tid, inte så dyrt och här i Linde hade jag gärna gått - om inte annat för att ha en fast tid. Krävs disiplin att ta sig till simhallen 1 gång i veckan.

Tror tyvärr inte att mitt svammel kanske hjälper så mycket. Men går du inte på babysim så ses vi kanske i simhallen....

• Peand

Det kommer att bli jättebra det Johanna!!

Se det så här också, du slipper dra upp sjusovarn Max på morgonen för att åka och bada.

Svar på tråden LindeMammor05