• Peand

LindeMammor05

Mysan - Nej, jag har aldrig gått på babysim - tyvärr...
    Men jag har jobbat tillsammans med Anna på Trygghansa och vet att hon jobbar med babysim i Nora. På TH var hon ibland lärare till bland annat de nyanställda och de gånger jag gick på utbildning med henne var hon väldigt rak, förklarade mycket och var väldigt pedagogisk. Därför anade jag att det var henne ni hade haft i går...Kul!!

• Peand

Englamax - Känner igen ångesten... Tog bort ligginsatsen i sommras när det var så varmt, och så började han bli lite för lång. Men han ligger ju hela tiden i sittvagnen i allafall. Min vagn är inte 100% plan när han är helt nerfälld, viket gör att jag oxå kan känna att han kanske glider ur. Men hittills har han inte gjord det iallafall. Får dock tänka mig för hur man kör vagnen i vissa lutningar ibland, dumt att utmana ödet... Men det handlar ju bara om några veckor - en månad innan våra killar är så stora så att de sitter ganska stadigt i vagnen och då har du ju selen att spänna fast honom med. Men visst är de fortfarande små bebisar så länge de ligger i liggdelen.

Har beställt Jonas regskylt nu. Vi får se hur långtid det tar innan vi får den. Spännande!

• Peand

Cissi - Visst har jag varit där och jag håller helt med dig om deras försäkring. Min bror och jag har haft Holmias (nuvarnade Trygghansas) försäkring när vi var små så valet blev lätt när Jepser föddes. När jag sedan började jobba på TH och insåg hur bra den är blir det ju bara bättre och bättre. Så valet för Jonas försäkring var ju själklvar.
    Svägerskan Mia, hmhmhmhm jobbade hon möjligtvis på kvällarna med utringande verksamhet? Isåfall ser jag henne framför mig. Själv jobbade jag bara med inkommande samtal på dagtid men har faktiskt "hjälpt" kvällssäljarna några gånger när de ringde ut på speciella uppdrag.

Visst är det en regskylt till vagnen. Vi fick pengar av ett par till en doppresent till Jonas. Men vi väntade lite och kollade så att ingen annan köpte en sån oxå - onödigt med två. Så vi får väl se om den hamnar på vagnen, trehjulingen eller bara på rumsdörren. Tror nog nästan det sistnämnda....

• Peand

Ja, men då är det den Mia jag ser framför mig och om jag inte miss minner mig helt så minns jag även magen som då alltså måste ha varit Alexander. Det var alltid minst 3-4 st som var gravid samtidigt under tiden jag jobbade där, och det håller i sig även nu. Vi är 4 f.d kollegor som har fått barn nu i mars/april. Ganska häftigt!
    Du får hälsa till Mia från Petra i Livräddarna, om hon kommer ihåg mig!!

Tråkigt med sonens försäkring, det var aldrig roligt när det hände sånt...
    Visst finns det förbättringar de kunde göra i sånna tillfällen, vet inte hur det funkar idag!!

Precis som Cissi säger:
    Och till er som är gravid eller precis har fått barn, teckna en försäkring så fort ni kan...
    Visst talar jag ömt om TH´s försäkring men huvudsaken är att ni täcknar någon försäkring och det snarast efter att barnet är fött. Ju längre tiden går ju större risk att någon slag "komplikation" uppstår (ex eksem och allergier) och då är risken stor att man inte får en full försäkring. Själv fyllde jag i blanketten på BB, men så är jag ju lite yrkes skadad oxå!!!

• Peand

Johanna - varför plåga sig själv? Måste tyvärr hålla med Cissi, fixar inte dessa mineralvatten och brustabletter är en ren plåga och undviks in i det längsta. Blanda Funlight eller ta med vanligt vatten. Krävs planering, men blir snart en vana. Men vill du fortsätta öva har jag 1st 2 liters flaska med citron smak från Lidl du kan få. Blev över från dopet och kommer stå i skåpet ett tag tills den hälls ut....

Hoppas att ni får skylten imorgon, är jätte nyfiken.

• Peand

Jenny - Klart vi samåker de gånger vi kan. Kommer du ihåg - eller någon annan - vilken tid kyrkis är, eller framför allt när det slutar? Jag stannar gärna kvar i stan på ev fika men jag måste vara hemma igen till 12:40 då Jesper slutar skolan.
    Våra promenader kan vi återkomma till, det är ju ingen brådska. Viktigare att du hittar någon slags rutin.
    Du har väl inte glömmt Vedevåg kyrkis på onsdag eftermiddag?? Vi måste väl ge det en chans?
    Gick födelsedagen bra? Känner han sig gammal? Blev han glad över Levinas present?

• Peand

Oj, här händer det saker. Cissi är visst offline nu - vad kan det innebära??Vad spännande, hoppas att det är något på G så du slipper bli igångsatt.

Jenny - jag hade tänkt att inte gå imorgon då det kan bli lite tajt med tiden, men nu blir jag ju osäker när du skriver så där...Få fundera lite om vi kan lösa det på något sätt.
    Usch, varför kan han inte gå lite längre i skolan om dagarna? Det hugger ju av dagen mitt i, vilket inte alltid är så bra eller kul. För hans skull önskade jag att han fick gå på fritids, inte alltid så kul att vara hemma med mamma och lillebror. Men Linde kommun har bestämt att de inte får gå på fritids när de har en förälder hemma, det retfulla är att det är olika i olika kommuner. Typiskt!!

Nähä, nu sitter kräkungen här och droppar på tagentbordet vilket inte kan vara så nyttigt....Återkommer senare när han förhoppningsvis sover.

• Peand

Jenny - vilken bra idé. Jag går som vanligt, hämtar upp dig så går vi en runda och avslutar här hemma. Det blir många flugor i en smäll det....
    Behöver ju inte gå med värsta flåset för då är vi (jag) inte speciellt fräsch till kyrkis...Brukar passera dig vid 8 tiden, har fleeceoverall oftast på Jonas och en filt, brukar kunna vara lite kyligt. Själv tar jag vanliga kläder då, annars kör jag med träningskläder... Hurtiga jag känner mig bättre om jag är hurtigt klädd! Knas!!
    Jonas kommer garanterat somna oxå, men som Johanna skriver är det ju mest för oss vuxna när de är så små. Så länge du inte somnar är det ju lungt....

Johanna - håller Max på att bli sjuk. Stackarn!
    Jag går oxå bara och väntar på förkylningen. Mamma ligger nerbäddar både idag och igår med feber och snuva. Och vi umgicks ju ganska mycket både i fredags och lördags. Så det kommer nog som ett brev på posten...
    På tal om brev - kom skylten idag??

Druvan - hur mår Kevin då?

En fika i Vedevåg lät ju inte helt fel. Vet vissa som skulle må bra av att komma utanför broarna.....hihihihi Ni kan väl fundera så går det säkert att arrangera på något sätt!!

• Peand

Druvan - kommer ihåg hur det kändes. Ögonen är bokstavligtalat fulla av grus och man kan inte låta bli att blunda. Kunde somna sittande där ett tag. Men det är konstig hur snabbt man glömmer och hur kort period det oftast är. Men när man är mitt uppe i det känns det som år!!

Dopet gick jättebra men det är väldigt skönt att det är över. Så mycket stök och bök för något som tar 20 minuter i kyrkan och som han inte ens minns!!Knepigt!

• Peand

Johanna - jag tror att det är församlingshemmet, vet inte vart det skulle vara annars??
    Tänk dig alla ungar i kyrkan - vilket liv. Räckte med Jonas ljuva stämma i lördags för att det skulle låta rejält. Nä, församlingshemmet blir det.
    Hoppas att Max mår bättre då.
    Om du ska få vänta så länge på din skylt kan man ju undra när min kommer?? Lagom till jul kanske. Men det stod på bekräftelsen att det skulle ta 7-10 dagar. Ska bli mycket spännande att se. Hur ska du använda Max skylt? Sätta på barnvagnen, rummet eller den blivande trehjulingen? Har inte riktigt bestämt mig än, få se hur skylten ser ut live först.

Svar på tråden LindeMammor05