• MiaMitisen

VårBebisar i Lerum -09 Del 3

Då var vi inne på del 3 då. Småknoddarna ploppar fram i samma takt som solen, vilket känns helt fantastiskt!!
    Kan det bli mer mysigt??
    Självklart är det bara att hoppa på tråden om man vill det.

När det är dags för del 4 av tråden så har nog de flesta guldklimpar tittat fram! Lycka till!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 11:16
    Vi finns även på Facebook.
    www.facebook.com/group.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 20:07
    Bebislista:
    Hanna: Samuel -05
    Alex 1/2
    Idispidis: Axel 23/2
    LillaC: Noah -05
    Hanna 29/3
    MiniStrumpan: Max 4/4
    Simsarabim: Alicia 5/4
    Tehus: Wilhelm 15/4
    Knuff: Edwin 19/4
    Solima: Isa 11/5
    Emmaojsan: Pojke 12/5 (?)

BF-lista:
    MiaMitisen: Oscar -05
    BF 3/6
    Projekt Lennart: BF 2/7
    AnnaPanna: Hugo -05
    Himla -07
    BF 7/7

Hoppas nu att jag har fått med rätt datum. De som inte står med hittade jag inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:20
    Hilma ska det självklart vara. Inte Himla...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 10:09
    Projekt Lennart har BF 25/6 (fast det var satt till 2/7 från början) faktiskt (och tänker ABSOLUT inte gå över till juli, så det så

• Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3
  • MiaMitisen

Hejsan!
    Nu har jag varit iväg på marknaden i missionskyrkan. Alla är som vanligt som hökar och bara slår sig fram. Själv tar jag det lugnt och tittar nästan mer på folket än på sakerna.
    Hittade i alla fall en radiostyrd spindelmannen, ett spindelmannenunderlägg,en traktor, mammamysbyxor och en tröja. 160kr för allt. Helt okej.

Nu ska jag ta och göra fika och sen ska oscar och jag åka till trialklubben i partille. Patrik med kompisar ska dit och köra med fyrhjulingarna.

Sara: Skönt att ha kommit igång så. Själv njuter jag väl mer av vädret än av magen just nu.den är verkligen ivägen. Kan inte göra något innan man får sammandragningar.. Men men... den är bara 5-6 veckor kvar till utsatt tid.

Ha en bra dag!

• lillaC

Tänk hur det går upp och ner en dag hemma med familjen!

Andreas hjälpte en kompis att flytta en stund idag. Jag ringde honom desperat vid 14:30 när Noah ( som den fantasiska storebror han är!) dragit fram en massa leksaker, snören och sax för att göra iordning ett babygym till Hannnah, samtidigt som han ville att jag skulle läsa för honom under tiden som jag ammade. Puh! Då ville jag bara stänga in mig i ett rum med massa smågodis och vara ifred....

När Andreas kom skyndandes hem en timma senare satt vi ute i trädgården, med Hannah fridfullt sovande i vagnen, och delade på en sockerdricka! Glassiga livet som föräldraledig....

Så Andreas satte igång att bygga på vår vedförvaring och Noah stack iväg till grannpojken för att leka. Jag la mig i en solstol en stund:)

• MiniStumpan

Usch. Idag är en jobbig dag känner jag. Sömnen lyser med sin frånvaro. Max är lite gnälligare än vanligt och vill ha mina tuttar typ hela tiden. Känner mig ledsen hela tiden för minsta lilla och blir ledsen att jag ens för ett ögonblick tycker att det är jobbigt att vara mamma. Det dåliga samvetet ger sig till känna så fort jag ser min söta lille kille i ögonen.
    Känns verkligen som att kännslorna åker berg och dalbana idag.

Sedan har man alla "måsten" som skall göras. Det spelar ju ingen roll hur många som säger till en att skit i alla måsten och koncentrera dig på att ta hand om dig och bebisen. Men vem f*n skall ta hand om tvätten, åka och handla, slänga in mig i duschen, gå ut med hunden, ge mig mat och samtidigt passa på att sova när Max känner för att ta en tupplur?

Nä, idag är ingen rolig dag.
    Vill inte göra nån annan deprimerad men idag måste jag få ventilera.

Men ändå så är livet helt underbart när jag får världens goaste leende från Max.

Nä nu skall vi nog sova tror jag. Duschen får vänta...
    Återkommer när jag förhoppningsvis är lite piggare.

Kram alla goa tjejer

• WonderfulWord

hej

idag var det städdag i vår radhuslänga och självklart skall man hjälpa till, men oj vad ont det för i ryggen och magen nu. borde kanske tagit det lugnare, men det är svårt att bara stå vid sidan om. nåja nästa gång så har jag en liten med mig istället för i mig. man måste se det positivt.

• Projekt Lennart

Helena,

Det är väl klart att du kan känna att allt är skit utan att du för den skull gör det minsta avkall på din kärlek till Max. Bra att du gnäller av dig, saker och ting brukar ju alltid kännas (åtminstonde lite) bättre när man fått ventilera lite.

Själv har jag inte haft världens bästa helg, ur graviditetsbevärssynpunkt iaf. Åkte till Växjö i torsdagseftermiddag och tre timmar i tåg utan fällbart säte är ju inte direkt drömmen - hade vansinnigt ont i ryggen sedan. På fredagen höll jag föredrag under ett par timmar - inte heller det jätteskönt, men ändå överlevbart, att stå upp och se oberörd ut. Dock blev det inte bättre av en mingeltillställning på fredagskvällen (stå upp och äta och verka trevlig i två timmar) kombinerat med en prisutdelning (sitta ner på hård trästol i ytterligare två timmar) och sedan en resa hem från växjö på lördagen i sisiådär 3½ timmar (också utan fällbart säte). Uhg.

Idag var jag en sväng på IKEA och "skulle bara" ha lite grejer till den vagga vi har lånat. *suck* såklart fanns ingenting som passade till den (så det får bli kilpp och systuga även Häradsvägen - får utslag bara av att tänka på det - HATAR att sy) och vad gäller kudde och täcke blev man ju inte mindre konfunderad av att dessa är från 12 månader (och då var jag ju ändå förvanad av Emma och Sara W...).

Sedan drog jag vidare till några cykelaffärer. Har ju gett upp det där med att gå längre än några hundra meter och det är helt uteslutet att hoja på racern, så jag behöver en "vanlig" cykel. Dock liiiite svårt för att bestämma mig, vill ha en som inte väger mkt och som har bra växlar (annars kommer jag aldrig ta mig upp hit från stationen) samtidigt som jag ju förstås vill att den ska vara tillräckligt stabil för att man ska kunna ha barnsadel på den (kommer ju inte heller funka så bra på racern...). Vidare vill jag ju ha en som man kan sitta hyfsat upprätt på nu, men inte nödvändigtvis senare (ju mer upprättt man sitter desto färre muskelgrupper kan man använda - jobbigare). Sen är det ju det att jag är så kort oxå - finns självklart inga cyklar inne som passar mig och även om det går att beställa en del modeller i min storlek (herregud vad man känner sig normal och inte aaaalls som ett ufo) så känns det ju sådär att inte ha provat den innan man köper....

Någon som tycker att jag verkar gnällig idag? Ja - det ÄR synd om min sambo idag. Han måste vara sänd från gudarna som står ut med mig.

Kram på er och hoppas att nästa vecka blir bättre (men det blir den säkert - länghelg då ju ).

• Tehus

Helena: Klart man får känna sig lite nere ibland. Mina känslor åker också berg-och-dalbana. Hoppas du mår bättre nu. Jag håller med om att det är svårt att få det att gå ihop. Åke är ju hemma en stund till här men jag inser ju att det kommer bli kämpigt när han börjar jobba igen. Just nu funkar det riktigt bra, Wilhelm sover rätt mycket i vagnen så då hinner vi ju fixa en del men det där med att vila verkar vi glömma bort. Den här helgen har mina föräldrar varit här så de har fixat en hel del men det dras man ju med i så vi har inte suttit stilla så mycket själva. Vi har fått lite ordning i kaoset här hemma vilket känns extra bra då de kommer hit från BVC i morgon.

Hoppas ni alla har haft en bra helg och att nästa vecka blir toppen!

Nu ska jag faktiskt ta och lägga mig här på soffan några minuter, tror Wilhelm vaknar snart och vill äta dock...

• efia

Helena - såklart man inte kan vara superlycklig jämt, eller, såklart man kan vara både lycklig och deppig samtidigt. Låter ju konstigt men det är ju så! Tror fasen att det är jobbigt att ta hand om allt (och ja, ut med hunden och skaffa och tillaga mat så man får äta ÄR måsten och faktiskt inget man kan skita helt i) och tycker inte att du ska ha dåligt samvete ifall du känner att det är jobbigt. Tur att du har de där leendena som väger upp! Ta hand om dig och ta det lugnt, det vänder säkert både fram och tillbaka ett par gånger och kommer att bli bra till slut. Och ventilera på, det är ju det vi är hör för!

Idag har vi 2 veckor kvar till BF, med andra ord officiellt inom spannet för att nu kan Tuss komma när som helst. Tänker dock mer i termer om att det är sista månaden nu, och att bebisen kan titta ut när som helst under den tiden. För att fira har vi provkört vägen till Borås, det var ju inga problem och bra med parkering och så nära förlossningen, men tanken på ca 12 värkar i bilen jämför med kanske 3 (om man nu ska gå efter hur det "ska" vara) som det bör bli om man åker till Östra gör ändå att det ligger rätt mycket bättre till. Alla som har fött här hittills har varit på Östra va? Antar att vi helt enkelt får se hur det ser ut med plats när den dagen kommer.

Det är i alla fall fortsatt skönt att vara hemma, ser fram emot att Tobbe också kommer att vara det från 1 maj och några veckor framåt vilket förhoppningsvis klaffar med pappadagarna så det blir hela maj han är ledig.

• Knuff

Hej!
    Jag läser men är inte så alert att jag skriver...

Vi håller oss hemma och har firat Edwin 1 vecka i dag med den första promenaden, inte så jättelång säkert 400 m och då ingick ett besök på Hallsås livs och inköp av varsin glass... Sportigt värre...

Vi lär känna varandra och försöker skapa lite rutiner. Allt är ju inte helt logiskt...

Vi ses när jag tar mig ur puppan

• MiniStumpan

Nu känns det mycket bättre
    Konstigt det där med humör, känslor och hormoner.

Caroline: Är du såå kort? Jag har nog aldrig riktigt tänkt på hur lång (eller kort) du är. Själv tänker man ju inte på att "vanliga" vuxencyklar kan vara för stora.
    Lycka till i cykeljakten.

Åsa: Visst är det svårt att få tid över till att vila.
    Jag har gett mig tusan på att åtminstonde försöka ta en tupplur om dagen ihop med Max from idag. Annars tror ja inte att ja klara av att vara människa.
    Tänk vilken dröm att få sova en heeel natt. Det var allt väldigt längesedan.

Emma: Kul att det inte är så lång tid kvar för er nu.
    Mitt tips, vid val av sjukhus, är att om du känner att det börjar "trycka på" och ni fortfarande är hemma. Åk då till Östra. Annars, åk till Borås om det är dit ni vill.
    Allt för att förhindra det som vi höll på att vara med om.
    Vi var ju på Östra och jag är supernöjd med det. Har ju iof inget att jämföra med men bm på fl var underbara.
    Hoppas ni hinner vara lediga lite ihop då innan bebis kommer. Kan vara skönt att få lite egentid ihop innan.

Nä nu skall jag umgås lite med min son.

• MiniStumpan
    Knuff skrev 2009-04-26 21:30:28 följande:
    Hej!Jag läser men är inte så alert att jag skriver...Vi håller oss hemma och har firat Edwin 1 vecka i dag med den första promenaden, inte så jättelång säkert 400 m och då ingick ett besök på Hallsås livs och inköp av varsin glass... Sportigt värre...Vi lär känna varandra och försöker skapa lite rutiner. Allt är ju inte helt logiskt...Vi ses när jag tar mig ur puppan
    Skönt att ni fått komma ut lite i alla fall. En vecka efter förlossning kan 400 m kännas väääldigt långt.
    Ska bli kul att träffa er vid senare tillfälle.
Svar på tråden VårBebisar i Lerum -09 Del 3