• Fidelis ad urnam

100 kr är för dig?

Vi ska samla in pengar till en 40 års present till våran gruppchef.
    Vi pratade ihop oss inom gruppen och kom fram till att vi ska lägga 100 kr var.
    En av tjejerna var inte här utan henne ringde jag upp och frågade om hon ville vara med och det ville hon självklart, men när jag sa att vi ska lägga 100 kr var blev hon småsur och det lät på henne som att det rörde sig om stora pengar.

Nu undrar jag, vad är 100 kr för dig när det gäller insamling till en födelsedagspresent?

Forgive your enemies, but never, never forget their names
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 12:54
    Nu har jag pratat med kollegan som är kompis med vikarien (de har varit kompisar i många år nu) och jag missuppfattade Hon var inte ett dugg brydd över summan utan hade fått in ett ärende på jobbet som hon blev konfunderad över och därför lät hon lite missmodig under samtalet.

Så nu är allt spikat och klart
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 100 kr är för dig?
  • grön banan
    Dundermamman skrev 2009-04-07 15:23:18 följande:
    En hundring tycker jag är en lagom peng vid insamling! Vi lägger alltid 100:- vare sig det gäller en av cheferna, en kollega eller sonens lärare! En hundring är inte mycket i dagens penningvärde...
    Inte för dig kanske.
  • MosterMammaMia
    annbom skrev 2009-04-07 17:41:36 följande:
    Jag fattar inte att man ska ge sommarpresent, julklapp eller påskägg. Det spelar ingen roll hur bra chefen än är. Det är ju inte så vanligt att de anställda får dessa presenter( förutom julklapp) heller
    På min arbetsplats får vi julklapp, julbord (eller som i år Peter Jöbacks julkonsert), påskägg, sommarpresent och födelsedagspresent. Av chefen.
  • Severus
    MosterMammaMia skrev 2009-04-07 17:50:59 följande:
    På min arbetsplats får vi julklapp, julbord (eller som i år Peter Jöbacks julkonsert), påskägg, sommarpresent och födelsedagspresent. Av chefen.
    Ur hennes privata plånbok, eller via jobbet, dvs avdrag?
    Vi fick biobesök i mängder, julmiddagar, fina julklappar, men det var ju Apoteket AB som pröjsade, inte chefens skattade pengar.
    Våga Vägra Östrogen
  • MosterMammaMia
    Severus skrev 2009-04-07 17:53:44 följande:
    Ur hennes privata plånbok, eller via jobbet, dvs avdrag?Vi fick biobesök i mängder, julmiddagar, fina julklappar, men det var ju Apoteket AB som pröjsade, inte chefens skattade pengar.
    Chefens egna skattade pengar.
  • Severus
    MosterMammaMia skrev 2009-04-07 17:55:04 följande:
    Chefens egna skattade pengar.
    Det var ju snällt
    Våga Vägra Östrogen
  • MosterMammaMia
    Severus skrev 2009-04-07 17:56:12 följande:
    Det var ju snällt
    Ja, visst är det. Hon är en kanonbra chef oavsett om hon ger oss presenter eller ej.
  • Severus
    MosterMammaMia skrev 2009-04-07 17:58:55 följande:
    Ja, visst är det. Hon är en kanonbra chef oavsett om hon ger oss presenter eller ej.
    Ja, det är ju inte sakerna som gör chefen, men visst är det trevligt om denne vill unna sina anställda något!
    Våga Vägra Östrogen
  • Mollan

Jag tycker 100 kr känns som ganska mycket att samla in till arbetskamrater.

• stardream

Jag tycker helt ärligt att det är sååååå löjligt att folk ska hålla på och sammla in en massa pengar till alla dessa fördelsedagar!

Själv har jag sagt till på jobbet att jag inte vill bli firad. jag vill inte få någon jävla onödig pryl som folk har kännt sig tvingade till att samla ihop till. Men då får man konstiga blicker, och blir utstött, för det är tydligan inte socialt accepterat att göra så?

På mitt jobb är vi välldigt många, och vi firar (av någon konstig anledning) inte dem som "bara" fyller 30...utan det är 40, 50, 60 och pension. Alltså innan jag kommer att fylla 40, så har jag räknat ut att jag sammanlagt kommer att lägga. Hör och häpna! 14000:-!! I insammling, och "ut och äta".  Så just därför har jag (ensam på en personalgrupp på 80 pers) bojkottat detta. men som sagt.....det snackars ju, för så får man alltså inte göra...

• misplaced

Det beror på hur många man är som samlar in...Då kan hundra vara mycket eller lite.

Svar på tråden 100 kr är för dig?