Längtan efter körsbärsblom
Hej!
Här diskuterar vi om trädgårdsdrömmar och sommarprojekt.
Hej!
Här diskuterar vi om trädgårdsdrömmar och sommarprojekt.
Hejsan
Jippi, hittade idag ett konformat växtstöd i pil för 100 pix, åh vad glad jag blev. Med hem fick även 3 små lämmöron följa med som ska bli marktäckare längst med nya rabatten ![]()
Sömnaden tar all min tid för tillfället så trädgården blir lidande
Vi har ännu inte fått ned några potatisar och inte köpt dem heller för den delen. Vi vill ha en potatislåda där man frå 4 olika sorter, men de är ju alltid slut när jag skall handla. Idag skall jag istället åka till den lokala "lantmännen-butiken" och köpa potatis. Det får bli vad de har hemma. Sedan bör de ju förgroddas - tror ni att det räcker att göra detta en vecka? Nästa helg skall de iallafall ned i jorden har vi planerat.
. Det slutar väl att jag får åka till Cedergrensplantskola i Helsingborg som har kultstatus på gamla rosor o be dom guida mig...Fairy är ju en lite buskros - blir inte så stor i själva busken och blommorna är väldigt små. Annars kan du ju välja en storblommig variant som buskar sig lite. Astir Lindgren tror jag är rosa med stora rosa blommor - rosa som går åt blått. den har helt fantastiskt växtkraft och drabbas sällan av någon sjuka.
Men allra bäst är väl att fråga experterna på plantskolan, där kan man ju oftast se bilder dessutom.
Vi fick ner våra potatisar i jorden idag. En hel månad för sent känns det som, men vad fn...Jag kör med asterix, tycker att de är så goda. Tänkte köpa en påse mandelpotatis också...
Rädisorna tar sig fint iaf, har kommit upp ett par cm ovan jord nu. Härligt!
Och Jasminhäcken jag planterade i helgen verkar klara sig utmärkt. Skönt!
Men det behöver inte vara så långa groddar för att de ska ta sig faktiskt.
Memoria: Du har väl bra koll? LinaoMatilda behöver lite hjälp med en oväntad gäst i hennes pelargonia...Hon lade upp en bild i bloggen men skulle lägga upp en närmre bild i fl-galleriet...
Ojojo vad jag har missat. Jättekul med en trädgårdstråd. Hoppas jag bara kan tillbringa lite mer tid framför datorn...
Men lägger till i alla fall.