Längtan efter körsbärsblom
Hej!
Här diskuterar vi om trädgårdsdrömmar och sommarprojekt.
Hej!
Här diskuterar vi om trädgårdsdrömmar och sommarprojekt.
Nu kom jag på vilket jag sett! Hur bra det är vet jag inte!!!!
Råkade se det via familjeliv (kolla via Hemmaliv till vänster).
Mimmi 71 skrev 2009-07-05 17:03:48 följande:
Igår var jag för första gången aktiv i den lokala trädgårdsföreningen och var med på besök i en närbelägen trädgård. Ett helt underbar vackert hus men ett fantastiskt orangeri, fullt med exotiska växter som var inhandlade i Italien och en vacker barock/renäsansträdgård i mindre format. Kanske inte helt i min stil (orangeriet med tillhörande "patio2 skulle jag dock inte tacka nej till), men det är ju underbart att besöka privatträdgårdar och inspireras och hämta en del godbitar som man kan använda i sin egen trädgård. Tyvärr så lovade jag att inte offentliggöra min foton, men jag smyger nog in någon enstaka mer diffus bild i bloggen imorgon.
Tjock kulan skrev 2009-07-07 12:07:28 följande:
Finns det "höstblommor" som man kan så nu?
Vilken sort som helst! Ett- eller två-åriga eller perenner...
Igår hade jag en helt fantastisk dag i Wij trädgårdar. .-D Ett längre inlägg med massor av bilder kommer under mogondagen. Ett besök kan jag verkligen rekomendera och min trädgårdsinspiration och lust är på topp. Eftersom regnet öser ned utanför fönstret så får dock trädgårdsarbetet anstå till inorgon.
Tjocka kulan: Jag förstår din tvekan för jag känner detsamma, men det är väl därför att man önskar sig ett exemplar - spänningen över att ha en sådan vilding i trädgården
mimmi: spännande! Ser fram emot det långa inlägget.
Här hemma händer inte mycket heller. Det bara regnar och regnar. Hann klippa gräset och ta bort alla lupiner tidigare i veckan. Tycker att de blir så himla skräpiga och tror faktiskt att jag skall gräva upp lite mer av den nästa år, så den inte blir så fasligt stor.
Salladen, spenaten och morötterna växer på men några av bönorna har vissnat. Ser lite tomt ut i odlingslådorna på sina ställen.
Hallonen har kommit en hel del och det är så mysigt att gå förbi busken och dra av några stora fina exemplar.
Har någon föresten något tips mot klöver i gräsmattan? Har aldrig haft så mycket som vi har nu... ser verkligen ovårdat ut på en sådan liten plätt
Tjock kulan skrev 2009-07-09 19:54:15 följande:
Tjock kulan skrev 2009-07-12 20:46:06 följande:
Har två (små) björkspireor, dessa blev dessvärre lite skadade av en grävmaskin (då vi byggde pool) Var iväg och skulle komplettera med nya buskar och märker nu att jag istället köpte bukettspirea. Blir det konstigt om man planterar dessa tillsammans tro?
Camilla R skrev 2009-07-13 13:45:51 följande: