Längtan efter körsbärsblom
Hej!
Här diskuterar vi om trädgårdsdrömmar och sommarprojekt.
Hej!
Här diskuterar vi om trädgårdsdrömmar och sommarprojekt.
Camilla R skrev 2009-04-20 20:49:30 följande:
.Jobbar alla ute i trädgårdarna nu eller?
Tänkte då det är dött här
Själv har jag flyttat en ganska stor hög med stenar idag. Ska ha dem i mitten och göra en rabatt kring hopen. Mitt i hopen ska ett gammalt kärrhjul stå.
Gick också med kameran och fotade och skisspapper i handen. NU känns det som om jag äntligen vet ungefär hur jag vill ha det
Gud vilken beslutsångets jag haft för hur jag ska bygga upp trädgården! Nu tror jag att jag har en idé om hur jag ska få till rum, olika typer av rum, ungefär vilka växter jag ska ha osv.
Hann också till en trädgårdsbutik och köpte två tuijor, en hög och en kryp. De kommer att komma som avslut i en rabatt och är tänkt att binda ihop rabatten med "skogsoasen"min. Tror det blir bra.
Maken har varit på en skogstillställning och kom hem med tre gratis Berggransplantor. De blir ungefär som en KalleAnka julgran. Fastän vi har stor tomt så tror jag att de ändå gör sig bäst mot en skogskant. Vill inte ha stora granar mitt på gräsmattan.
Har jag sagt att jag var på en mässa i helgen och verkligen fyndade lite lökar. Vita liljor, rosa allium och vita och rosa gladioler
Köpte också sättlök (2 kg totalt av vanlig och rödlök
) samt rädisor, morötter, isbergssallad oh ruccola. Kanske ngt mer som jag inte minns
Nu får ni berätta om era projekt!
Åh berätta mera om den föreläsningen!!!
(sedan så ignorerar jag det ifall det inte alls stämmer överens med vad jag tänkt
)
Ja, men det är kul att ha egen lök hela året. Har kvar av fjolårets än, men då fick jag av svärmor iom att jag inte hann/kunde påbörja trädgårdslandet ifjol.
Och morötter för den delen. Fram mot vårvintern brukar de börja bli lite gummiaktiga, men före de är de ju i gott skick
Vad kul
För så har vi ju redan
Baksidan är en jättehög skog
Och entrén och framsidan är tydlig ![]()
Tjock kulan skrev 2009-04-24 18:42:14 följande:
Frågar här med. Hur djupa gör ni rabatterna? Håller på med en och maken tycker jag inte behöver gräva lika djupt som jag tycker att jag borde... Rabatten ifråga kommer mitt på gräsmattan så det är ju jord där, men jag tänkte alltså gräva bort och fylla på med lite bättre jord. Det kommer främst att bli olika perenner där...