Längtan efter körsbärsblom
Hej!
Här diskuterar vi om trädgårdsdrömmar och sommarprojekt.
Hej!
Här diskuterar vi om trädgårdsdrömmar och sommarprojekt.
God morgon
Jaha då sitter man här kl 07.10, frukosten är serverad och uppäten och köket avstädat men det är nog den ända fördelen med att ha en morgonpigg Alice, 05.30 är ingen tid för mig att gå upp om jag hde fått välja själv
. Fick dock lite energipåfyllnad igår då jag fick skrota rundor och plantera lite i trädgården på egen hand utan man och barn. Tänk så olika vi slappnar av, min man tittar på en film och jag arbetar i trädgården
.
I dag väntar växtbytardag i byn, har inte så mycket att erbjuda men grävde upp lite som jag ska ta med mig och hoppas på att komma hem med något nytt till trädgården i stället.
Memoria: Pilen var för torr så pinnarna knäcktes det blir till att vänta tills nästa år och köra med de gammla fula metallstöden i stället
, ser fram emot bilder på trädgården så ut och dokumentera med dig
Videli; Välkommen kul att du oxå hittat hit.
Vad spännande med växtbytardag! På sådana kan man ofta hitta lite rariteter som man inte hittar på plantskolan och till bra pris. Jag har gått med i en lokal trädgårdsförening, mest för att komma åt sådana här plantmarknader
Igår fick jag ett "stalltips" av en vännina om mina sättpotatisar. Två blandlådor kvar på Coop Forum, jag tog en av dem och dessutom hade de väl legat länge för de var redan förgrodda. I helgen skall här planteras potatis. Det är väl det enda som hinns med, för idag är det sommarstugestädning och imorgon är det dags att fira svärmor 70 år. "Kosläpp" och restaurangbesök står på programmet.
Åh! Plantbytardag. Önskar att det fanns sådant i min by också.....
tjock kulan: Nu har jag fotat lite i trädgården. Får se om jag har tid att ladda in fotona ikväll.
Maken har börjat bygga stöden till mig, men jag är inte helt nöjd. Hade gjort två förstlag en med pinnarna ihop längst upp och en där de var lite isär. Eftersom han överraskade mig med att ha satt ihop den ena och gjorde det utan att pinnarna satt ihop var det bara att tacka. Hoppas att det blir fint sedan ändå med den vita färgen på. Jag är iaf väldigt tacksam för att han snickrar ihop dem åt mig så att jag bara behöver måla
Inte kul med en sådan tidig morgon, men visst. Du är klar tidig för nya äventyr! Skojigt med växtmarknad. Vart ligger den? Har inte hört talas om det någonstans här i närheten.
Tjock kulan: Jag tänker hela tiden att du bor bortom Kungälv, men det var väl någon annan i tråden som gjorde det.
Växtstöden är egentligen pionstöd, så toppen kommer alltid att synas. Fast jag tror att det ändå kommer se väldigt bra ut när de väl är vitmålade. Annars får jag väl sätta dem någonannanstans
TACK memoria!! nu är jag oxå här!!
nån som beställt från odla.nu?? är på väg att göra det.. vita löjtnandshjärtan, lite pelargonsticklingar och vit lavendel frön.. är dom bra eller finns det bättre?? det var iaf billigt!!
memoria: vi får se till å träffas nån dag snart (innan du "levererar") så kan du ge mig lite växt-tips?? och en sväng till ladan kanske vi kan hinna med oxå...?
Mammaninna: Hade varit dunderkul att åka till ladan innan leverans. Det var väl bara öppet på helgerna va? Jag har beställt från odla.nu och var jättenöjd med både pris och packning. Har lite dåligt minne vad jag beställde, minns vart i rabatterna jag stoppade ner dem så det skall bli spännande när det blommar.
Växttips kan jag självklart ge dig. Här i tråden finns annars de som är bra mycket mer trädgårdsmänniskor än jag för experttips. Jag är bara en glad amatör som gillar vackra blommor
På tal om det, jag tog lite kort på trädgården idag, men såg att det dök upp lite ogräs och grejer varstans. Håll till godo med bilderna som jag nu laddar upp så tar jag nyare bilder en annan dag, med bättre vinklar mm.