Längtan efter körsbärsblom
Hej!
Här diskuterar vi om trädgårdsdrömmar och sommarprojekt.
Hej!
Här diskuterar vi om trädgårdsdrömmar och sommarprojekt.
Eftersom de flesta är vitahemmare så bjuder jag på denna länk:
odla.nu/artiklar/weibulls_trendrapport.shtml
Inne igen! Det blev faktiskt inte så mycket mer gjort då det blev två spontanbesök istället. Visst är det trevligt med dessa besök, men jag kan bli så oerhört stressad av att inte få klart det jag planerat. Hur känner ni andra när sådant inträffar? Sambon och jag hade faktiskt avgivit ett nyårslöfte om att vi i år inte skulle renovera så mycket utan istället umgås både med varandra men framförallt ha tid att umgås med andra (att renovera är ju annars ett bra sätt att umgås med varandra förståss). Vi har faktiskt klarat det rätt bra, men som sagt jag blir stressad och dåligt sällskap när spontanbesök stör min planering. En riktigt dålig egenskap som jag har *skäms*
Fluffiga: Tack för inspirationen! Jag skall försöka bli klar med min plantering i min "våtbädd 2" och har där tänkt att fylla på med enbart vita blommor. Tycker det kan bli en härlig kombination till skuggan och de röda blodlönnarna.
JagochHan: det skulle verkligen jag behöva ta tag i också - städning här inne, men det får anstå till det blir lite sämre väder. Tyckte de nämnde att det skulle bli sämre i nästa vecka, skönt kan jag tycka för att få lite gjort inne också
Har ni sett så underbart ljuvlig -Mårbacka tulpanpelargon.
www.newsdesk.se/pressroom/blomsterframjandet/pressrelease/view/maarbacka-tulpanpelargon-helt-enkelt-ljuvlig-271190
Var kan man hitta den i butik tro, jag bara måste ha !
Camilla R skrev 2009-04-20 10:20:07 följande:
Ja, TACK där fanns de!
Skall kolla hos Weibulls på lunchen och finns de inte där så lägger jag en beställning hos Rockdala!
jag måste ha missat dem när jag var där förra veckan, eller så är det olika utbud i olika butiker.
Jag har i alla fall lagt en beställning på Rockdala nu och då slank det även med Appleblossom som jag också tycker är underbar!
Vi har en rejäl slänt på baksidan av vårt hus (Norrsida) där vi nu funderar på vad vi skall plantera. Eftersom det är en slänt (brant sådan) så skall det helst vara växter som sköter sig själv. Vi har pratat om marktäckare, men jag vill gärna ha någon buske också för att liva upp lite.
Tips någon??
Camilla R skrev 2009-04-20 14:17:53 följande:
I stort sett är det skugga hela dagen, eftermiddagssolen letar sig dock fram där. Själva planteringen kanske kommer vara 5*3 meter och tanken är ju att det skall vara lättskött (typ sköta sig själv) Därav tanken på marktäckare för att förhoppningsvis förhindra ogräsets stora framfart. Tanken var då kanske vintergröna, men jag tänker att det blir tråkigt med en platt slänt och skulle därför vilja ha någon buske (gärna blommande)