Längtan efter körsbärsblom
Hej!
Här diskuterar vi om trädgårdsdrömmar och sommarprojekt.
Hej!
Här diskuterar vi om trädgårdsdrömmar och sommarprojekt.
Mimmi71:
Aha, kaprifol. Det hade jag inte ens tänkt på, men det kan man kanske ha. Det har vi tonnvis på en av husväggarna. Någon som har testat och har fotobevis?
När ni ändå pratar samplantering av klematis och rosor. Jag skulle vilja ha en rosa Piilu eller en Nelly Moser, vad skulle ni välja för ros att blanda med då?
Åh vad bra att ni diskuterar detta ämne, är oxå på jakt efter en klematis som jag ska samplantera med min The Fairy. Har tänkt en lila eller ljusl lila klematis men velar om jag ska ta en stor eller småblommande klematis i kombination till the fairy som har ganska små blommor
, vad tror vi blir bäst?
vi har en new dawn (nyplanterad) som jag berättade ska få klättra på garageväggen, sen har vi en jättebauta kaprifol bakom garaget som vi måste kapa ner en del. går det att flytta en del av den eller ta skott eller liknande som jag kan sätta tillsammans med rosen som du mimmi.. det lät så fint! synd oxå att bara ha underbar kaprifol bakom garaget..
Hejsan
Bjuder på lite lördagsgodis till mina växttokiga bekanta i tråden

"Viva Madelaine"
Färgen är som en gräddigtvit marräng *slurp*
Vit Odence "sound of silence" krispigt vitablommor mot en ljusgrönt bladverk *underbart*

"sound of silence" sedda ovanifrån

tjock kulan: Vackra bilder!!
Mer fixande i trädgårdslandet idag. Fick tag på de där uppdrivna sätt potatisarna på plantagen. 5kr istället för ord. pris på 79kr!! Helt i min smak. Så nu blev det Minerva och Rocker senare i sommar.