Längtan efter körsbärsblom
Hej!
Här diskuterar vi om trädgårdsdrömmar och sommarprojekt.
Hej!
Här diskuterar vi om trädgårdsdrömmar och sommarprojekt.
Fluffiga moln: Och de skira löjtnatshjärtanen vid den grova stammen och stenen. MYCKET snygg kombination. *vill också ha*
Madde: Jag gillar också dahlior. De är så färgsprakande och styva. Men visst måste man väl gräva upp dem varje år och förvara dem korrekt? Om jag känner mig själv rätt skulle de dö tämligen omgående hemma hos oss.
Så JAG vet tyvärr inte om snigenln framfart hotar blomningen, men här finns många kunniga trädgårdsnissar (eller -nissor..)
Horst:
Dom är jätte fina, med så många blad i. Dom är liksom fylliga och rejäla! :D
Hoppas att snigeln sniglar vidare till någon annans trädgård, (om de nu va han som käka på mina blommer) :D
Kikar in och säger hej! Mycket nu.... Vilka underbara bilder Fluffiga. Fick abstinens igen
Tjock kulan skrev 2009-06-15 08:07:53 följande:
Hej hej
Mysteriet är löst gick förbi växten som jag frågat er i tråden om ni visste vad det var och tyckte att blommorna såg bekanta ut, daggkåpa?. Pratade med maken som var på jobbet o han frågade då sin arbkamrat som gett oss den om det var så. Jo visst sa hon det är en minidaggkåpa
. Så nu är det löst och den ska genast få flytta från asylen
.
Vad bra TK att mysteriet är löst
Har ju bara glömt att fråga svärmor 
Mimmi: Det är bra att passa på på rea! Jag fyndade sommarblommor igår
Tre hängamplar med rosa verbena. Har aldrig haft verbena atidigare så får se om jag blir nöjd. Plus tre rosa pelargoner och tre växter som försäljaren påstod var silverarv. Men silverarv har jag ju själv i rabatten och det blommar! Detta var också grått men hade mer runda blad och inga blommor. Finns det olika sorter av silverarv? Har pelargoner och det gråa tillsammans i mjölkkannor
Blev riktigt bra!
Glad midsommar!