Längtan efter körsbärsblom
Hej!
Här diskuterar vi om trädgårdsdrömmar och sommarprojekt.
Hej!
Här diskuterar vi om trädgårdsdrömmar och sommarprojekt.
Fluffiga:var för snabb att skicka, kan det vara silver njurvinda?
Nu är det min tur i trägården!
Smygstart på semester och idag har jag redan hunnit spola av hela terassen. Den har varit rejält eftersatt och var full med gult frömjöl. Även terassräcket är rejält skurat för att få bort möglet som finns på panelen. Nu skall möblerna på plats igen och sedan är det sommarpynt och blommor som gäller. Äntligen så har den lokala plantskolan slutrea (det brukar vanligtvis vara veckan INNAN midsommar) så det får bli en tripp dit och fylla upp med blommor både inne och ute. Sommarkrukorna i fönstren skall få pelargoner. Sedan har jag och lille G fikat ute i morgonsolen, det är underbart när man kommer upp på morgonen och får lite gjort.
Ikväll blir det invigning av en nystädad terass med grill och kanske t o m lite bubbel
Tillbaka från plantskolan - det blev elva sommarblommor för det facila priset av 240 kr
Ett himla hopplock med alla möjliga sorter, som jag inte har någon tanke bakom. Tre gammaldags pelargoner och sedan alla möjliga sorter i rosa och blå nyanser bl a en femtunga, hängverbena, silverfall, million bells, stjärnlobelia. Det blir inga jättemängder med sommarblommor i min trädgård i år, de vanliga fönsterlådorna får stå över. Skall försöka kombinera dessa plantor i två större krukor och i en större ampel. Pelargonerna får husera inne och de slokande pelargonerna som levt en tynande tillvaro inne får istället ut på sommarvistelse i trädgården. De brukar återhämta sig snabbt. Återkommer kanske med lite resultat i bloggen.
Tjocka kulan: Kan det vara så bra tror du, att de har väntat på at jag skall få tid
Ja det finns många snygga kombinationer. Färg och form är ju fantastiskt roligt att jobba med oavsett om det är tyger eller blommor
Limefärgade tobaksplantor ät en favorit som det var länge sedan hade faktiskt. Jag har också ett gäng penseer som blir förpassade till andra ställen. Lite ansning så är de som nya.
. Nej nu är Alice nattad så nu blir det till att måla tjenix Hejsan
Har nu varit runt i tre olika handelsträdgårdar på jakt efter "rätt" blommor till entreén och är fortfarande långt ifrån klar
. Att det ska vara så svårt att hitta mörklila jätte verbena trodde jag inte, än så länge har jag bara fått tag i den limefärgade tobaksblomman till mina korgar *grrr*.
Ang blomman som var ett mysterium så blir det nu ännu mer ett mysterium
. Min mans arbetskamrat sa att det var en minidaggkåpa men idag såg jag den i handelsträdgården och då hette den fjällkåpa....ja ja söt är den vart fall så den får stanna kvar här hemma
.
hejsan.
har nästan glömt av att kika in här det sista.. *skäms*
de flesta av er "ser" man ju i de andra trådarna.
MEN
om någon missat och vill se så är det en del trädgårdsinlägg i bloggen nu..
kaosiettvitthus.blogspot.com