Längtan efter körsbärsblom
Hej!
Här diskuterar vi om trädgårdsdrömmar och sommarprojekt.
Hej!
Här diskuterar vi om trädgårdsdrömmar och sommarprojekt.
. Jag har nog satt mina med en 30 cm mellanrum, de breder ju ut sig efterhand så hur tätt man sätter hänger ju helt o hållet samman med hur tålmodig man är när det gäller att vänta in växtens marktäckande förnåga Hejsan tjejer
Bjuder på lite trädgårdsporr som Mimmi kallar det
, från dagens firande av nationaldagen på Fredriksdalsfriluftsmuseum.

Jätteirisen var så vulgärt vacker att jag höll på att tappa andan

Ljuvligt vita iris med gultöga blev en ny förälskelse och ett blivande måste i min trädgård

Spaljeade rosor och barnvänlig fika under trädensgröna tak, som balsam för en trött mammasjäl
Tack, tack tack!!! TACK för den sista bilden!
Nu vet jag vad jag skall göra med mina rosbuskar som bara växer och växer!
Vi klipper ner dem varje vår, men bara ett par veckor efter att värmen har dykt upp så är de runt 2-3 meter höga och spretar hej villt. (det är "nyponrosor")
tjock kulan: Underbar trädgårdsporr! Njuter
tjockkulan: härligt!
ung som det ser ut i vår trädgård..
.
Härliga bilder och den vita irisen var ju underbar!!!!
Min favorit när jag fotar trädgård är närbilder, men helhetsbilder är ju bra att ha för sin egen dokumentering. Det är så svårt att få dessa bra bara. Mina grannar har för länge sedan funderat på om jag hör hemma i något annat boende
för man ser inte riktigt klok ut när man kryper omkring på knä med kameran i högsta hugg. När jag nu på senare tid har börjat plocka med mig mina skyltdockor och fotat kläder också så är de bomsäkra på att jag inom kort kommer flytta till "hispan"
Ha ha ni är för roliga
Om mimmi blir för beroende av trädgårdsporr så får hon flytta in till Tjockkulan. Tur med en som jobbar inom psykiatrin i samma hus, men jag undrar just om hon verkligen får hjälp där...
Jag hade tänkt gå ut och fota idag men det är ganska trist väder så jag tror jag väntar. Dessutom är mycket på hälft. Ska rensa en nyplanterad rabatt idag. Fick så gott som allting sådd i lådorna igår, men har en halv låda som jag kanske lägger ärter i och så hade jag tydligen glömt att köpa ruccola. Ruccolan ska komma i en cementring där jag har gräslök i mitten.
Ska också ha väv på, men har inte riktigt utklurat hur jag ska sätta fast den så den blir smidig att ta bort och lägga på. Storleken på dukarna var så att de inte räcker att ha ända ner och med t.ex. stenar på...
Hur har ni andra som odlar i lådor/pallkragar väven?
Kring lådorna är det ännu bara ojämn jord. Så det borde också fixas.
Ska också tacka Tjockkulan igen för tipset om aubretian. Det var en kick som fick mig att se något hopp i just den rabatten. Nu har jag en liiite klarare vision om hur den ska se ut. Men jag tar som sagt gärna emot mera förslag på växter. Gula dagliljor längst bak och ljusblå aubretia längts fram. Vad ska jag ha mittemellan och mellan dagliljorna? Funderar på lila flox mellan liljorna, vad tror ni? Och framför som sagt???
Ha en underbar trädgårdsdag 
Just ja, jag lyckas alltid glömma det viktigaste 
UNDERBARA bilder!!! Gillde plasten under träden och irisen!!! Mera mera mera!!!!