• 13 år emellan

Längtan efter körsbärsblom

Hej!

Här diskuterar vi om trädgårdsdrömmar och sommarprojekt.

• Svar på tråden Längtan efter körsbärsblom
  • Daggdroppen

Så fina bilder Tjockkulan!

Memoria: Nämen *nu tänker jag det som du inte vill att alla tänker och ska säga  sådär passlångt över bf* {#lang_emotions_sealed}{#lang_emotions_dreamer}

Hinner inte med att lusläsa trådarna nu...

Fotade faktiskt trädgården förra veckan, men har inte satt in bilder. Kanske jag borde göra det...

Men gräddar bröd för tillfället och så kommer min mamma närsomhelst också.

♥Mina älsklingar William och Julia♥
  • Horst
    Horst skrev 2009-06-14 03:05:36 följande:
    Jag är så glad, så glad! Jag har precis varit inne på marsvinsholmsgarden.se/ och beställt pluggplantor från en tjej som bor brevid slottet i Ystad. Visst är internet UNDERBART. Att kunna handla turkiska julrosor mitt i natten! Vilken uppfinning, alltså...Och en chokladblomma får jag på köpet tydligen. Låter ju inte dumt. Undrar om den går att äta... Nej. Men är det någon av er som har chokladblommor hemma? Jag hade aldrig hört talas om dem innan.
    Tjock kulan skrev 2009-06-14 07:10:19 följande:
    Underbara bilder, de rosa hjärtanen är söta men de vita är sååå mycket vackrare.

Chokladblomma har jag aldrig haft men tittat på i butik de jag har sett har varit sametslika i kronbladen och mer åt det bruna än vinrödahållet. Den turkiska julrosen är underbar hade en som stod i stugan o förstod först inte vad det var först efter tre år blommade den och det var fantastiskt vackert *suck*
    Ja, jag har ofta tittat på turkiska julrosor och tyckt att de är så fina. Och så i natt gjorde jag slag i saken! Men jag hoppas ju att det inte dröjer tre år innan den blommar...
  • Daggdroppen

Nu kastar jag in bilder rakt upp ocn ner...

Vill inte visa bilder direkt i tråden där huset syns så ni kan kika in i galleriet för fler. Där syns bland annat rabatten bättre och även odlingslådorna då jag har väv på...

• mammaninna

fluffiga: vilken färgexplotion! så vackert!
    är det en "vanli" cementring på sista bilden? hur hög isf?
    vi har en som jag inte vet om vi ska köra till tippen eller ej..

• Tjock kulan
    Daggdroppen skrev 2009-06-14 10:22:58 följande:
    Nu kastar jag in bilder rakt upp ocn ner...Vill inte visa bilder direkt i tråden där huset syns så ni kan kika in i galleriet för fler. Där syns bland annat rabatten bättre och även odlingslådorna då jag har väv på...
    Tack fluffiga.
    Åh fluffiga du förgyller mindag vilka underbart karamelliga bilder du visar. Fin kombo med tulpanerna och blod alunrot för det är det väl {#lang_emotions_undecided}. Vad kul att få se lite bilder från odlingslådorna vad ska du ha i cementröret? är det gräslök jag ser?, Mysigt med lite mamma besök o brödbak.
    Horst skrev 2009-06-14 10:16:13 följande:
    Ja, jag har ofta tittat på turkiska julrosor och tyckt att de är så fina. Och så i natt gjorde jag slag i saken! Men jag hoppas ju att det inte dröjer tre år innan den blommar...
    Nej dwet hoppas jag att du slipper men de är jätte kinkiga när man flyttar dom därav den uteblivna blommningen på tre år
  • Daggdroppen
    mammaninna skrev 2009-06-14 10:35:43 följande:
    fluffiga: vilken färgexplotion! så vackert!är det en "vanli" cementring på sista bilden? hur hög isf?vi har en som jag inte vet om vi ska köra till tippen eller ej..
    Det är en halv cementring. Men har du en hel kan du ju gräva ner halva om du vill... Kör den inte till tippen!!!
    Tjock kulan skrev 2009-06-14 15:17:03 följande:
    Tack fluffiga.Åh fluffiga du förgyller mindag vilka underbart karamelliga bilder du visar. Fin kombo med tulpanerna och blod alunrot för det är det väl . Vad kul att få se lite bilder från odlingslådorna vad ska du ha i cementröret? är det gräslök jag ser?, Mysigt med lite mamma besök o brödbak. Nej dwet hoppas jag att du slipper men de är jätte kinkiga när man flyttar dom därav den uteblivna blommningen på tre år
    Kul att du gillade bilderna. Ska lägga in lite fler strax. Och så hittar ni som sagt några där huset också syns i galleriet.

Alunroten vet jag inte vad det är för sort, den röda iaf

I cementringen har jag gräslök och nu efter att bilden tagits så har jag ruccola runtomkring. Jisses så fort det sprack!

• Daggdroppen

Fler bilder, de tre första från baksidan av huset där bl.a. sandlådan är.

Hallonakleja och Löjtnanshjärta:

Hallonakleja:

Silverarv:

Och så den sista för idag... Säg den trädgård som inte har ogräs? Fina men ack så förargliga bollar...

• Horst

Åh.. Jag undrar om jag har gjort ett fynd eller om det bara är dyrt på Tradera. Jag köpte ju pluggplantor på nätet igår. 15 kr kostade julrosorna där. Och nu såg jag precis att utropspris på de flesta julrosorna på Tradera låg på 35 kr.

Ni som vet: Har jag gjort ett klipp? Är 15 kr billigt?

• Horst

Fluffiga moln: Underbara bilder! Hallonaklejan är ju ljuvlig... Aaaah... Sommaren är bäst!

• Maddejansson

Jag satte dhalior blommor i uterabatten! Dom blomma å va fina ett tag! Men nu, är dom inte så fina.. Bladen ser ätna ut.. Upptäckte att de satt en snigel på den.. Så jag tog bort snigeln.. Kommer mina blommer bli fina igen? :D

Svar på tråden Längtan efter körsbärsblom