Längtan efter körsbärsblom
Hej!
Här diskuterar vi om trädgårdsdrömmar och sommarprojekt.
Hej!
Här diskuterar vi om trädgårdsdrömmar och sommarprojekt.
Tipselitips!!!
I min förra trädgård hade jag en New Dawn som klättrade upp för en trädstam från ett dött äppleträd. Den fick trängas tillsammans med en vanlig kaprifol - en helt underbar kombination. Inspiration till denna samplantering har jag fått ifrån en gamma Allt om Trädgård.
På måndag skall jag på första mötet i den lokala trädgårdsföreningen. De har bjudit in oss nya medlemmar för att informera och berätta om föreningen. Mötet är hos en som bara bor något kvarter bort ifrån mig. Skall bli jättetrevligt och spännande!
Mimmi 71 skrev 2009-06-05 09:21:59 följande:
Tjock kulan skrev 2009-06-05 09:36:08 följande:
Hejsan tjejer
Tillbaka från en heldag på trädgårdsrundan, var bland annat i trädgården i Höganäs som tillhört Ulla Molin. Hade jätte förväntningar efter att ha sett allla vackra bilder från trädgården, men jag måste säga att jag blev så besviken. Enl mig så tycker jag att mycket såg förfallet/ovårdat ut och det känns väldgt ledsamt när man vet hur trädgården set ut tidigare då Ulla bodde där
. Ja ja det blev i alla fall några oväntade pärlor som jag inte planerat in, bla hos ett par med 100 olika sorters hostor och där jag blev förälskad i en vid namn "June" så en sådan måste jag ha tag på
. Hoppas på att det blir en tur till på trädgårdsrundan på söndag fast då upp mot Båstadtrakten, men allt hänger på om maken är färdig målad i sovrummet eller ej *håller tummarna på att det är så
*
Tjock kulan skrev 2009-06-05 18:53:34 följande:

Äh, jag skulle ju också skriva UNDERBARA bilder till tjockkulan. Skrev det men då krånglade datorn och det försvann.
Mimmi 71 skrev 2009-06-05 20:12:12 följande:
Fluffiga: Tack
, din beskrivning låter fantastisk kan du inte försöka knäppa några bilder om det går *nyfis*. Ja det var verkligen trist med Ulla Molins trädgård ungefär samma känsla som man känner när man åker förbi alla vackra ödetorp som bara står och förfaller
. Vad kul att komma igång med odlingen på egen tomt, vad ska du så förutom lök?.