Längtan efter körsbärsblom
Hej!
Här diskuterar vi om trädgårdsdrömmar och sommarprojekt.
Hej!
Här diskuterar vi om trädgårdsdrömmar och sommarprojekt.
Hej hej
Idag har jag varit iväg med vänninorna i bla Heidi Palmgrens underbara handelsträdgård i Löddeköpinge. Vackrare och mer inspirerande plantskola får man nog leta efter, då den innehöll inspirationsträdgårdar, pynt i form av keramik, rostiga möbler och urnor samtidigt som den hade ett brett sortiment av lite ovanligare blommor. Gick bara och insöp atmosfären och inspirerades. Det roliga var att väl där så sprang jag på en plantering med en av mina nystiska växter. Så Mimmi, till dig vill jag bara säga din gissning var nästan rätt
. Du gissade på vintergröna och det visade sig vara stor varigerad vintergröna, fick även tipset om att klippa ner den efter blommning för att växten skulle få ett mer tätt växtsätt. Så nu har jag bara en växt som jag fortfarande inte har koll på men den blommar nog snart och då kommer jag terra er i tråden med nya bilder
.
tjock kulan: Har inte tagit kort på den ännu men skall göra det någon dag. Det var inte alls svårt att göra, sedan var väl inte min perfekt, men jag blev nöjd iaf.
Memoria: Åh, att gjuta både rabarberblad men även lite andra "smycken" har länge stått på min önskelista. Nu har jag iallafall kommit så långt att jag bestämt med en väninna att vi skall göra detta ihop någon gång i sommar. Jag skulle också vilja ha bildbevis
Tjocka kulan: Jag är inte ett dugg avis på dig att du har besökt Heidi´s handelsträdgård
Du måste vara lycklig efter detta!!!
Har länge velat åka till Skåne på "roadtripp" på semester, i år är det Bohuslän som gäller, men kanske nästa år.... Sedan är det frågan om man kan få med resten av familjen på mina önskemål på besöksmål
Det kanske är lika bra att det inte blir någon sådan semester för man skulle bara få ågren för att man inte har möjlighet att besöka allt man vill
Du fotade inget i hennes visningsträdgård och på andra "njutningar"?
Hejsan
Bjuder på lite bilder av min stora trädgårdskärlek just nu

Tjock kulan skrev 2009-06-04 20:41:09 följande:
Idag skickade jag sambon att handla på Solhaga (eftersom han ändå befann sig i Kristianstad). Och han kom hem med två New Dawn precis som jag önskat. Det konstiga var att en kostade 109:- och den andra 139:-. Olika leveranser, tror jag, men ändå... Det var ju många procent det skilde dem åt i pris.
Ikväll har jag grävt upp lite häckplantor för att göra plats för bågspalje med rosor. Väntar nu bara på att sambon ska hugga ner en bit av muren, sen ska det bli ny ingång där.