Längtan efter körsbärsblom
Hej!
Här diskuterar vi om trädgårdsdrömmar och sommarprojekt.
Hej!
Här diskuterar vi om trädgårdsdrömmar och sommarprojekt.
Tjockkulan:
Jag är helt säker på att det är riddarsporre!
Singel eller kross är jättebra runt landen om man bor så att rådjur, harar eller MÖRDARSNIGLAR kan invadera landet. Det krasande ljudet skrämmer bört de stora djuren och sniglarna har svårare (obs; bara svårare) att ta sig fram...
Vad kul att det blev en sån aktivitet i tråden på en gång!
godmorgon,
13 år - va konstigt att länken inte fungerar. Om du går in på min blogg
www.dontletthebedbugsbite.blogspot.com
och går in på april -08 så finner du inlägget någonstans på mitten av sidan. Bilden som jag försökte visa är daterat till 16 april.
Ha ha , märkte nu att det var igår och ännu har jag inte sått min luktörter för i år. Dags att göra det idag då , eller kanske imorgon får se vad kroppen tillåter.Dom blev så fina förra året och vi njöt av dom länge!
Här skiner solen och det ser än så länge ut att bli en underbar dag, Hoppas det håller i sig.
I helgen är det dags att färdigställa min ros- och lavendelrabatt utmed terassen. Nu börjar det roliga arbetet med "finischen"
En rad med betongsten skall läggas, jord fyllas på (köpte ett helt lass i fjol så jag har lite att ta av
) och sedan återstår planteringen. Inser att jag faktiskt har tre rejält stora rabatter (2:a våtbädden, framsidan och terassrabatten) som fortfarande inte är färdigplanterade. Det är nästan så det blir för mycket av det goda
Det brukar annars vara så när jag besöker plantskolor att jag kommer hem med ett gäng nya perenner som jag inte vet var jag skall "trycka ned".