Längtan efter körsbärsblom
Hej!
Här diskuterar vi om trädgårdsdrömmar och sommarprojekt.
Hej!
Här diskuterar vi om trädgårdsdrömmar och sommarprojekt.
jag och han: är nog som dig som hoppas in i det längsta att det skall sticka upp några trevande blad i sommar. Gör det inte det gräver jag upp och flyttar på dem för att se om det är något liv kvar i dem.
Tjock kulan: Tror på Riddarsporre, kolla bladen på bilden. www.riddarsporren24.se/Portals/0/ourpics/Riddarsporre%20stor.jpg
Stormhattens blad är inte lika spretiga. linnaeus.nrm.se/flora/di/ranuncula/aconi/aconlyc3.jpg
Jag köpte också mina växtkoner på Netto, likadana som jag och hans. Bodde inte du i närheten av Göteborg, Kungälv? Jag såg nämnligen utdragbara koner i pil på Thunbergs handelsträdgård i Skepplanda. Även City gross special hade något liknande, dock inte så höga.
fluffis: Tjusigt! Med hopp om fägring i framtiden...
Jag brukar vara lite halvpedant. Alunroten tar jag bort de torra fnöskiga bladen så att de andra ser finare ut, men marktäckande småblommor gör jag inget med, trots att jag ser alla små torra blad. När de växt lite granna nu på våren ser man inte längre de torra utan mest de nya skotten resonerar jag.
Skall försöka lägga in lite nya foton jag med.
Memoria och Jag och Han: Tack för hjälpen, ni har inga bilder på era stöd?, Netto och City gross finns ju här i mina krokar så då ska jag ge mig till tåls och spana där framöver.
Fluffiga: Jag brukar klippa ner på våren precis som du, men marktäckarna som du pratar om brukar jag bara borsta av lite lätt med handen, det torra som lossnar får lossna det andra låter jag vara kvar. Det äör ju som Memoria säger när de börjar skjuta nya blad så syns ju inte det torkade löven längre.
Någon som har koll på hur långt ner man ska beskära Lvendel? vet att man inte ska fega och bara klippa topparna men e rädd för att gå för hårt åt det lilla livet
. Undrar även om någon vet när man ska så slinger krasse frön. Min man kom hem med frön till citrongul krasse som han fått av en arbetskamrat men hade ingen koll på när de skulle i marken. Kan man sätta dom nu eller ska jag vänta till början av maj?
jag har bild på min
dontletthebedbugsbite.blogspot.com/2008_04_01_archive.html
Tycker personligen att den är toppen bra. Trodde att den skulle var sönder och samman nu till denna sommaren men den har hållt riktigt bra. Speciellt för det priset
den jag har är den mellan om jag inte minns fel. Den stora var nog runt 150 cm hög och kostade runt 70 kr om minnet inte sviker mig helt
Tack för era svar ang hur ni "vårstädar" rabatterna!
Blä, nu började det komma ner någon form av snö och blåser svinkallt. Hann räfsa ganska mycket på förmiddagen, men eftersom vi har en gräsmatta stor som ett par fotbollsplaner (typ) så skulle jag gärna ha haft lite finare och varmare väder.
Men vi hann också ha vårens första picknick ute
Ni som har trädgårdsland i lådor. Klistra gärna in bilder på det!!!! Vad har ni för material runtomkring? Gräs? Grus? Plattor? Bark? Något annat...?