• Anonym

Jag hatar Facebook!!!

Gud vad jag hatar Facebook. Det måste vara djävulens påfund. Min sambo har just upptäckt hur "kul" FB är och det är ju "så roligt att se vad alla gamla vänner håller på med". Kiss my ass! säger jag.

Jag är inte det minsta svartsjuk trots att jag vet att ni kommer att skriva det 10 gånger om men jag fattar inte meningen med att leta reda på sina gamla flörtar och knull. Den senaste han har addat är en tjej han inte har pratat med på minst 15 år, han hade ett ons med henne på ett bröllop typ 1992 eller nåt. Vad är meningen att prata med henne? Hon är gift med samma man sen länge och har barn, dessutom bor vi 3 timmars flyg från varandra så jag är inte rädd att dom ska ha en affär men jag fattar inte meningen med att adda gamla "vänner" som man inte skulle prata med eller leta efter om det inte var för FB.

Jag undrar hur många förhållanden som går åt helvete pga FB? Snacka om att göra det lätt att vänstra.

• Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!
  • Anonym
    PD77 skrev 2009-05-13 20:55:00 följande:
    Men varför skriver du så? Vadå "det finns INGEN anledning att ha kontakt med ex". Det bestämmer väl inte du. Jag har kontakt med mina ex. Jag bryr mig om dem. De var en stor del av mitt liv en gång och jag vill veta hur de har det.Varför är "Vi är bara vänner" ruttet. Jag är bara vän med mina ex. Har inget intresse av att vara något annat.Och om det inte är av svartsjuka man tycker så: Varför tycker man så?
    Håller med!
    Har 2 ex på FB och vi är vänner sedan 12-15 år tillbaka.
    Måste man vara ovänner bara för att man är ex???

Vissa verkar tro att man vill knulla bara för att man umgås med motsatt kön. Patetiskt
  • frukarlssonn
    PD77 skrev 2009-05-13 20:55:00 följande:
    Men varför skriver du så? Vadå "det finns INGEN anledning att ha kontakt med ex". Det bestämmer väl inte du. Jag har kontakt med mina ex. Jag bryr mig om dem. De var en stor del av mitt liv en gång och jag vill veta hur de har det. Varför är "Vi är bara vänner" ruttet. Jag är bara vän med mina ex. Har inget intresse av att vara något annat. Och om det inte är av svartsjuka man tycker så: Varför tycker man så?
    Instämmer. Jag har iofs inte mer kontakt med mina ex än att jag har dem som vänner på FB, ja inte alla men några av dem.  Vi snackade lite i början på FB, fråga hur de va i allmänhet vad som hänt osv, men mer än så har de inte vart efter det, de är bara vänner på fb. Min sambo däremot har två ex som han chattar med ibland, men de skildes som vänner, båda har nya respektive, en av dem har barn. Men det är inget jag har ont av. Visst kan man aldrig säga att min sambo skulle aldrig va otrogen, det skulle väl kunna hända vem som helst och var som helst isåfall. Men jag lever inte mitt liv genom att utgå ifrån att FB skulle va den stora boven till otrohet!
  • Anonym

Jag tog bort min sida på fb just pga problem i vårat förhållande, han ansåg att ja inte har något där då jag har honom, och vad det e för mening att massa av mina ex, kill kompisar och även kompisar ska addas på den där förbannade listan.
    Kan säga att idag utan denna sida är det mycket bättre, vi bråkar ej mer.
    Tycker även att man bara var ett namn extra pa allas lista, som om nån bryr sig vafan jag gör idag! E väl bara leta upp mig på eniro och ringa omnån saknar mig så himla mycke o e intresserad av hur ja har d :D

• Anonym
    Anonym skrev 2009-05-13 23:10:34 följande:
    Jag tog bort min sida på fb just pga problem i vårat förhållande, han ansåg att ja inte har något där då jag har honom, och vad det e för mening att massa av mina ex, kill kompisar och även kompisar ska addas på den där förbannade listan.Kan säga att idag utan denna sida är det mycket bättre, vi bråkar ej mer.Tycker även att man bara var ett namn extra pa allas lista, som om nån bryr sig vafan jag gör idag! E väl bara leta upp mig på eniro och ringa omnån saknar mig så himla mycke o e intresserad av hur ja har d :D
    och eftersom man kan ringa via Eniro, så vad spelar det då för roll att ha en sida på FB?
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-05-13 23:12:55 följande:
    och eftersom man kan ringa via Eniro, så vad spelar det då för roll att ha en sida på FB?
    det ja menar med FB e att man bara e ett extra namn på listan, man betyder typ bara som en mer på sin lista.
    Visst vissa kanske skriver regelbundet till varann, men va fan e det för mening att nån ska adda mig som ja absolut inte ens skriver till??? Med det vill ja säga att om nån bryr sig om vart ja håller hus och hur ja lever så e dom välkomna att ringa. Jag menar inte ex i detta fall utan så kallade "vänner".
  • frukarlssonn
    Anonym skrev 2009-05-13 23:17:57 följande:
    det ja menar med FB e att man bara e ett extra namn på listan, man betyder typ bara som en mer på sin lista. Visst vissa kanske skriver regelbundet till varann, men va fan e det för mening att nån ska adda mig som ja absolut inte ens skriver till??? Med det vill ja säga att om nån bryr sig om vart ja håller hus och hur ja lever så e dom välkomna att ringa. Jag menar inte ex i detta fall utan så kallade "vänner".
    Det är det som är så bra, man kan välja helt själv om man vill vara med i FB eller inte Ser man ingen mening me det så är det ju meningslöst!
  • Anonym
    Marinero skrev 2009-05-13 23:20:56 följande:
    Det är det som är så bra, man kan välja helt själv om man vill vara med i FB eller inte Ser man ingen mening me det så är det ju meningslöst!
    Precis, visst i början satt man ju där dag ut o dag in men sen insåg man , iaf jag, att det var helt meningslöst. Plus då att ja även såg vad d gjorde med mitt förhållande.
  • Dhana
    Anonym skrev 2009-05-13 19:47:20 följande:
    Äh, det är som med sprit...vissa kan inte kontrollera det och då går det åt helveteHar inget med FB att göra, bara personen vid tangentbordet(samt ev partner)
    Instämmer med föregående talare
  • Horst

Jag tycker det är omoget gjort och visar på ett stort bekräftelsebehov från din pojkväns sida när han addar ett one night stand från -92. Vad har han för glädje av att adda henne? Försöker han få ihop ett högt antal "vänner"?

• Anonym
    Anonym skrev 2009-05-13 23:10:34 följande:
    Jag tog bort min sida på fb just pga problem i vårat förhållande, han ansåg att ja inte har något där då jag har honom, och vad det e för mening att massa av mina ex, kill kompisar och även kompisar ska addas på den där förbannade listan.Kan säga att idag utan denna sida är det mycket bättre, vi bråkar ej mer.Tycker även att man bara var ett namn extra pa allas lista, som om nån bryr sig vafan jag gör idag! E väl bara leta upp mig på eniro och ringa omnån saknar mig så himla mycke o e intresserad av hur ja har d :D
    Lite vaktande pojkvän... Jag hoppas att han inte har kedjat dig till spisen.
Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!