• Anonym

Jag hatar Facebook!!!

Gud vad jag hatar Facebook. Det måste vara djävulens påfund. Min sambo har just upptäckt hur "kul" FB är och det är ju "så roligt att se vad alla gamla vänner håller på med". Kiss my ass! säger jag.

Jag är inte det minsta svartsjuk trots att jag vet att ni kommer att skriva det 10 gånger om men jag fattar inte meningen med att leta reda på sina gamla flörtar och knull. Den senaste han har addat är en tjej han inte har pratat med på minst 15 år, han hade ett ons med henne på ett bröllop typ 1992 eller nåt. Vad är meningen att prata med henne? Hon är gift med samma man sen länge och har barn, dessutom bor vi 3 timmars flyg från varandra så jag är inte rädd att dom ska ha en affär men jag fattar inte meningen med att adda gamla "vänner" som man inte skulle prata med eller leta efter om det inte var för FB.

Jag undrar hur många förhållanden som går åt helvete pga FB? Snacka om att göra det lätt att vänstra.

• Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!
  • Anonym (haha)
    Anonym skrev 2009-05-14 18:16:05 följande:
    Anledningen att dom aldrig kan få det där lilla extra som jag och en del andra är att dom visar för uppenbar äganderätt och männen drar öronen åt sig. Om vissa kvinnor fattade att just deras svartsjuka/äganderättsbeteende är början på slutet av deras förhållande så kanske dom skulle ta och tänka om. Svartsjuka ÄR en sjukdom, den går under psykisk sjukdom när den rotat sig tillräckligt djupt och tär både på den svartsjuka och hela dess omgivning.
    Exakt. Blodsugande energiparasiter. Det kan aldrig bli bra.
  • lillekatt

Kul att man utgår från att ifall en kille tar kontakt med en tjej genom facebook eller whatsoever så är det för att han vill vänstra..

Anonym skrev 2009-05-11 20:37:51 följande:
    Gud vad jag hatar Facebook. Det måste vara djävulens påfund. Min sambo har just upptäckt hur "kul" FB är och det är ju "så roligt att se vad alla gamla vänner håller på med". Kiss my ass! säger jag. Jag är inte det minsta svartsjuk trots att jag vet att ni kommer att skriva det 10 gånger om men jag fattar inte meningen med att leta reda på sina gamla flörtar och knull. Den senaste han har addat är en tjej han inte har pratat med på minst 15 år, han hade ett ons med henne på ett bröllop typ 1992 eller nåt. Vad är meningen att prata med henne? Hon är gift med samma man sen länge och har barn, dessutom bor vi 3 timmars flyg från varandra så jag är inte rädd att dom ska ha en affär men jag fattar inte meningen med att adda gamla "vänner" som man inte skulle prata med eller leta efter om det inte var för FB. Jag undrar hur många förhållanden som går åt helvete pga FB? Snacka om att göra det lätt att vänstra.
  • Proppen84
    Anonym skrev 2009-05-11 20:37:51 följande:
    [citat]
    Gud vad jag hatar Facebook. Det måste vara djävulens påfund. Min sambo har just upptäckt hur "kul" FB är och det är ju "så roligt att se vad alla gamla vänner håller på med".

Jag har själv FB och tycker att det är en bra sida och kul att prata med gamla bekanta, ex, skolkamrater... osv.
    Men min undran i denna diskussion är: är det ok att adda nya kontakter som man träffat en kväll... några timmar... som man förmodligen inte träffar igen, och då givetvis av sitt motsatta kön?

Har själv ett dilemma i detta då min pojkvän inte tycker att de är konstigt att adda tjejer som inte är gamla bekanta utan såna han träffat kort...
  • Anonym

Proppen 84 - Jag tycker att det skulle vara konstigt. Ok om man saknar helt vänner och har upptäckt att denna personen var en helt fantastisk kul människa som man vill umgås med... men - hur ofta händer det? Nej, det blir ofta lite patetiskt, typ: Se så många kontakter jag har!

Jag hade inte gillat om min kille gjorde så.

• Anonym (22122)

tyvärr tycker jag det låter som svartsjuka som om du har svårt o lita på din pojkvän

och du får nog och acceptera att alla är vi olika

vissa har behov att gå tillbaka och veta hur människor man träffat tidigare mår hur deras liv är
    och det behöver inte alls behöva betyda att man vill ha sex

och det där om att FB ska göra så att fler är otrogna tror jag inte ett dugg på
    man väljer att vara otrogen

• Anonym (I Feel you!!!)

Vet hur du känner det..... och håller fullständigt med.
    VARFÖR ska man ha kontakt med gamla X som man inte pratat med på evigheter.
    Om man inte ens hade nåt seriöst utan bara typ låg med varanndra.

Min kära make hade accepterat en förfrågan från en tjej som han träffade innan vi träffades.
    Jag såg detta och blev måttligt road.
    Jag vände på situationen om det hade varit ombytta roller..... Ja, då var det helt plötsligt en annan sak och han förstod mig så han respekterade vad jag tyckte och tog bort henne där ifrån.

Säkert många som tycker faaaan va löjligt men vänd på steken och se om ni tycker det är lika Okej!!!

*KRAM*

• Alisa

Både jag och sambon har FB. Han har en vän där som han var tillsammans med väldigt länge och det var tänkt att de skulle dela sina liv med varandra. Nu blev det inte så, som med så många andra, och nu lever han och jag ihop, har barn tillsammans osv.

Jag hade känt mig väldigt dum, ja rent av korkad, om jag skulle förbjuda honom att ha denna kontakten. Jag är inte det minsta rädd för at han skulle vilja ha henne igen och jag är inte rädd för att han skulle lämna mig för att han kommit någon nära på FB. Då är det väl större risk på en lördagkväll på krogen om han skulle vara den otrogna typen.

Och nej, han skulle inte heller få bestämma över mig och de kontakter jag har, bl.a. några ex.pojkvänner. Och det finns starka skäl till varför de är just EX.

Jobba lite med relationen eller självkänslan om ni har problem med att partnern använder FB.

• cc Kitty

Både jag och min sambo har FB och ingen av oss skulle få styra vem den andra har som vän där.
    Han har dessutom många kvinliga kontakter sen när han satt på kontaktsidor innan jag kom in i bilden och det gör mig inget, dom flesta av dom har han dessutom på msn också och många av dom har han daglig kontakt med.
    Det finns inga sexuella anspelningar i deras konversationer, det är helt vanligt alldagligt prat om problem i privatlivet, arbete och datakrångel.
    Jag är inte den svartsjuka typen så jag vet att det är mig han har valt och att han kommer att ha en nära kompiskontakt med dessa kvinnor även framöver, det är helt lugnt för min del.
    Jag har själv kontakt med några som jag träffade innan han kom in i bilden, bl.a. min första kille, inget som stör honom heller....även om han har ett liiiitet drag av svartsjuka, men det beror på att han blivit bränd tidigare och inte har så bra erfarenheter av kvinnor vid datorn.

• frukarlssonn
    cc Kitty skrev 2009-05-20 08:51:59 följande:
    Både jag och min sambo har FB och ingen av oss skulle få styra vem den andra har som vän där. Han har dessutom många kvinliga kontakter sen när han satt på kontaktsidor innan jag kom in i bilden och det gör mig inget, dom flesta av dom har han dessutom på msn också och många av dom har han daglig kontakt med. Det finns inga sexuella anspelningar i deras konversationer, det är helt vanligt alldagligt prat om problem i privatlivet, arbete och datakrångel. Jag är inte den svartsjuka typen så jag vet att det är mig han har valt och att han kommer att ha en nära kompiskontakt med dessa kvinnor även framöver, det är helt lugnt för min del. Jag har själv kontakt med några som jag träffade innan han kom in i bilden, bl.a. min första kille, inget som stör honom heller....även om han har ett liiiitet drag av svartsjuka, men det beror på att han blivit bränd tidigare och inte har så bra erfarenheter av kvinnor vid datorn.
    Precis så har vi också och visst är det skönt att känna så? Hade jag förbjudit min sambo ha kontakt med sina ex, hade vi fått stora problem. Han är väldigt god vän med dem (ja han umgås inte med dem, men har msn-kontakt och han har dem på fb) och jag skulle ALDRIG ha hjärta att förbjuda honom att fortsätta va vän med dessa. Och jag har ingen anledning heller. Visserligen har vi haft en tuff period, men ändå känner jag mig så trygg hos honom. Och jag vet att det inte finns några känslor från något håll alls.
  • PD77

Anonym (I Feel you!!!) skrev 2009-05-20 08:30:47 följande:

Vet hur du känner det..... och håller fullständigt med. VARFÖR ska man ha kontakt med gamla X som man inte pratat med på evigheter. Om man inte ens hade nåt seriöst utan bara typ låg med varanndra. Min kära make hade accepterat en förfrågan från en tjej som han träffade innan vi träffades. Jag såg detta och blev måttligt road. Jag vände på situationen om det hade varit ombytta roller..... Ja, då var det helt plötsligt en annan sak och han förstod mig så han respekterade vad jag tyckte och tog bort henne där ifrån. Säkert många som tycker faaaan va löjligt men vänd på steken och se om ni tycker det är lika Okej!!! *KRAM*
    Ja, det skulle vara helt okej för mig.
Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!