• Anonym

Jag hatar Facebook!!!

Gud vad jag hatar Facebook. Det måste vara djävulens påfund. Min sambo har just upptäckt hur "kul" FB är och det är ju "så roligt att se vad alla gamla vänner håller på med". Kiss my ass! säger jag.

Jag är inte det minsta svartsjuk trots att jag vet att ni kommer att skriva det 10 gånger om men jag fattar inte meningen med att leta reda på sina gamla flörtar och knull. Den senaste han har addat är en tjej han inte har pratat med på minst 15 år, han hade ett ons med henne på ett bröllop typ 1992 eller nåt. Vad är meningen att prata med henne? Hon är gift med samma man sen länge och har barn, dessutom bor vi 3 timmars flyg från varandra så jag är inte rädd att dom ska ha en affär men jag fattar inte meningen med att adda gamla "vänner" som man inte skulle prata med eller leta efter om det inte var för FB.

Jag undrar hur många förhållanden som går åt helvete pga FB? Snacka om att göra det lätt att vänstra.

• Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!
  • cc Kitty

Om en man som tar kontakt med något ex och senare blir sambo med den betyder ju bara att det redan från början var något fel i förhållandet.
    Min sambo har massor av vänner och fd. flickvänner både på FB och msn, men jag har ingen anledning att vara svartsjuk för det, det är ju mig han har valt.
    Att starta en tråd med "jag är inte svartsjuk" och sen använda ett sånt språk som i första inlägget tycker ialla fall JAG tyder på svartsjuka, en svartsjuka som eventuellt kan bottna i tidigare otroheter.
    Att ha kontakt med gamla ex måste inte betyda att man är ute efter att ha ett äventyr vid sidan om.
    Ingen har äganderätt på en annan person, tar någon illa vid sig av att sambon/den äkta hälften har kontakt med det andra könet via FB, msn eller något annat forum så anser jag den människan vara svartsjuk.....med eller utan rätt, men fel i förhållandet är det redan där och då är det inget förhållande man ska lägga mera energi på.
    Fy fan för svartsjuka människor, det är den mest tärande sjukdom som finns och den tär på båda parter.

• TheCoopers

Man kan knappast skylla å Facebook ... Han gör ju som han vill och han behöver ju inte leta upp gamla flammor

Mig gör det inget

I'm the me I choose to be ...
  • Lusse
    suset skrev 2009-05-13 15:52:10 följande:
    Haha, du vet inte mycket om du tror att jag skulle bli "knäckt" av någon som du! Hahaha
    en som jag? vad är det med dig? vad är det för behov du har av att bråka?
  • SweetStarAngel

TS du låter väldigt osäker och svartsjuk...tyvärr.

Jag behöver inga tatueringar, min mans och mina barns namn är ristade i mitt hjärta för evigt!
  • Tord

Har läst en del inlägg här, jag använder facebook främst för att hålla kontakt med goda vänner internationellt då jag bott bl.a. i Spanien dryga fyra år och vill hålla kontakten med dom på ett smart sätt när jag har tid att läsa om dom, det dom skriver till mig o deras foton på familjen ibland.

Men aldrig att jag skulle leta upp gamla flirtar eller sambos/flickvänner, där går gränsen förståss.

Sen har jag massor av vänner till vänner o klienter som söker upp MIG för jag har ovanligt nman o lätt att söka o hitta på google, så då kommer ju FB upp där med, för de som vill ha hjälp med sin hälsa/livsstil eller ekonomihjälp.

Så det är för mig ett himla trevligt socialt forum med, där man träffar massor av nya trevliga bekantskaper som jag får på rekommendation vilket säkert många med mig upplever detsamma.

Gillar man inte FB, så kan man ju bara sluta använda det och inte bry sig om det, och dra på sig sina inlines och åka en träningsrunda som jag ska göra i kvällssolen nu ;)

Le åt livet, och det ler tillbaka! c",)

Hejhopp!

/Tord
    www.sundlivsstil.se
    www.boras1miljon.se

• Anonym (Tanke)

Alltså tycker att TS är lite patetisk...
    De är svartsjuka så de är inget att förneka...Varför inte stå för att du är det istället. Alla är det och de ä fullt normalt. Min sambo gillar inte FB men han är inte svartis, han tycker bara de är löjligt, men de är hans åsikt...
    Du litar inte på din kille så är de ju bara, skulle du göra de så skulle du inte bry dig ett skit om vad för sajter han var på o vad har var med i o så vidare.
    Väx upp, Facebook är ju inne för den delen!

• Anonym (50+)

Jag använder FB som sign Tord. Håller kontakt med gamla vänner, barn osv både i Sverige och utomlands.

Jag skulle dock inte ta kontakt där med gamla fd pojkvänner. Jag har inget intresse för det och vill inte heller riskera missförstånd och andra tokigheter som kan uppstå.

Min man gillar inte FB, tycker det är löjligt och han är nog en aning svartsjuk. Det kan man tydligen bli även om man varit lyckligt länge och man är lite till åren kommen.

• Anonym (Kim)

Är svartsjuka fult, eller fel?? Det finns länder där det anses fullt normalt och inget konstigt alls. inte heller ett tecken på dåligt självförtroende som det tycks anses här i Sverige.
    Har fått höra att vi svenskar inte är tillräckligt mycket känslomänniskor, och därmed klassar svartsjuka som något just "sjukt"

• frukarlssonn
    Lusse skrev 2009-05-13 15:48:25 följande:
    jag har inte klagat på FB så låt mig vara ifred.. jag kan förstå varför TS tex blir arg om hennes karl letar på sina gamla knull å ex "bara för att snacka".. vad är meningen med det?
    Ja alltså, sitter han och letar upp gamla flammor/knullkompisar och sitter o chattar kontinuerligt med dem så kan jag ju lite förstå... Men skulle det va jag då skulle jag få lov att erkänna att jag skulle bry mig för att jag blev sotis. Men det skulle jag enbart bli om jag upptäckte att han skulle sitta o chatta med dem kontinuerligt! Men byta några ord på fb med gamla flammor anser jag inte va nåt hot. Men som sagt, det beror ju på vilket sätt han gör det helt enkelt! Både jag och min sambo har gamla ex och flörtar på fb, men i ärlighetens namn så har jag aldrig känt mig hotad, skulle han vänstra, skulle han nog göra det oavsett isåfall. Min sambo har många gamla ex påde på msn och fb. Och det har jag med.
  • Tessideluxe

Det beror väl på hur man ser det. Jag personligen tycker att svarsjuka är både fult och fel, i och med att man misstror och begränsar sin partner. Sen att det finns andra som tycker det är charmigt, spelar ingen roll för mig, jag skulle inte vilja leva med en svartsjuk partner.

Jag har både manliga vänner och ex på min facebook. Ser inte varför jag inte skulle kunna ha det?

Anonym (Kim) skrev 2009-05-13 17:23:13 följande:

Är svartsjuka fult, eller fel?? Det finns länder där det anses fullt normalt och inget konstigt alls. inte heller ett tecken på dåligt självförtroende som det tycks anses här i Sverige. Har fått höra att vi svenskar inte är tillräckligt mycket känslomänniskor, och därmed klassar svartsjuka som något just "sjukt"
Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!