• Anonym

Jag hatar Facebook!!!

Gud vad jag hatar Facebook. Det måste vara djävulens påfund. Min sambo har just upptäckt hur "kul" FB är och det är ju "så roligt att se vad alla gamla vänner håller på med". Kiss my ass! säger jag.

Jag är inte det minsta svartsjuk trots att jag vet att ni kommer att skriva det 10 gånger om men jag fattar inte meningen med att leta reda på sina gamla flörtar och knull. Den senaste han har addat är en tjej han inte har pratat med på minst 15 år, han hade ett ons med henne på ett bröllop typ 1992 eller nåt. Vad är meningen att prata med henne? Hon är gift med samma man sen länge och har barn, dessutom bor vi 3 timmars flyg från varandra så jag är inte rädd att dom ska ha en affär men jag fattar inte meningen med att adda gamla "vänner" som man inte skulle prata med eller leta efter om det inte var för FB.

Jag undrar hur många förhållanden som går åt helvete pga FB? Snacka om att göra det lätt att vänstra.

• Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!
  • annbom

Jag hade nog tyckt att det skulle va rätt kul att få veta vad min första pojkvän gör idag. De andra struntar jag i, men jag kan inte se att det skulle vara något fel om någon annan gör det. Det är ju trots allt människor som har hjälpt en att bli den man är idag.

Lusse skrev 2009-05-13 15:48:25 följande:
    jag har inte klagat på FB så låt mig vara ifred.. jag kan förstå varför TS tex blir arg om hennes karl letar på sina gamla knull å ex "bara för att snacka".. vad är meningen med det?
  • neamange
    Anonym skrev 2009-05-12 21:03:40 följande:
    Vem vill ha uppmärksamhet? Vilken fantastisk tolkning... du måste vara en utomordentligt bra människokännare. Annars håller jag med dig... lägg tiden på era kära... så slipper det bli problem... Det här var trots allt en trevlig tråd, skratta, det behövde jag...
    nähä, inte gick det att driva med er heller.. :P
  • Julifru

Själv försöker jag få min man skaffa det

• Marina

Alltså FB är inte uppfunnet för att leta flirtar man söker ju upp eller godkänner de man känner för ingen säger att man ska adda folk man haft sex med eller varit tillsammans med...Jag har addat de människor jag gått i skola med eller en gång umgåts med och vissa pratar man med idag tack vare FB bara skoj...Fick kontakt med en gammal vän som jag inte pratat med på många år men så såg jag henne på FB och sa då hej och nu har vi regelbunden kontakt och det är jag jätteglad för...

Skulle aldrig få för mig att leta upp ex varför skulle man göra det med eller utan FB!!!!!

Mamma till André, Liam och Isadora
  • 1111

Oavsett om det handlar om Facebook eller inte så finns det väl för f-n ingen anledning att överhuvudtaget ha kontakt med sina ex eller sina kk eller sina one night stands. Ja, så tillvida man inte råkar ha ett barn i hop.

"Men vi är så bra vänner" - det är bara ruttet. Finns INGEN anledning att ha någon kontakt med ex... men en del vill tvärr inte släppa taget om gamla flammor osv...

Och bara för att man tycker så behöver det INTE betyda att det handlar om svartsjuka.

Personligen kan jag avslöja att Facebook är djävulens påfund. Jag har min sida där och jag har mina 200 vänner, men ack va det har förstört för många... tyvärr. Så är det i dagens lättillgängliga IT-samhälle...

• Anonym
    1111 skrev 2009-05-13 19:42:05 följande:
    Oavsett om det handlar om Facebook eller inte så finns det väl för f-n ingen anledning att överhuvudtaget ha kontakt med sina ex eller sina kk eller sina one night stands. Ja, så tillvida man inte råkar ha ett barn i hop. "Men vi är så bra vänner" - det är bara ruttet. Finns INGEN anledning att ha någon kontakt med ex... men en del vill tvärr inte släppa taget om gamla flammor osv... Och bara för att man tycker så behöver det INTE betyda att det handlar om svartsjuka. Personligen kan jag avslöja att Facebook är djävulens påfund. Jag har min sida där och jag har mina 200 vänner, men ack va det har förstört för många... tyvärr. Så är det i dagens lättillgängliga IT-samhälle...
    Äh, det är som med sprit...vissa kan inte kontrollera det och då går det åt helvete
    Har inget med FB att göra, bara personen vid tangentbordet(samt ev partner)
  • Lusse
    Marinero skrev 2009-05-13 17:49:01 följande:
    Ja alltså, sitter han och letar upp gamla flammor/knullkompisar och sitter o chattar kontinuerligt med dem så kan jag ju lite förstå... Men skulle det va jag då skulle jag få lov att erkänna att jag skulle bry mig för att jag blev sotis. Men det skulle jag enbart bli om jag upptäckte att han skulle sitta o chatta med dem kontinuerligt! Men byta några ord på fb med gamla flammor anser jag inte va nåt hot. Men som sagt, det beror ju på vilket sätt han gör det helt enkelt! Både jag och min sambo har gamla ex och flörtar på fb, men i ärlighetens namn så har jag aldrig känt mig hotad, skulle han vänstra, skulle han nog göra det oavsett isåfall. Min sambo har många gamla ex påde på msn och fb. Och det har jag med.
    nej precis, vill man vara otrogen så är man väl det vare sig man har FB eller inte :P

men skönt att du fattade vad jag menade =)
  • Lusse
    annbom skrev 2009-05-13 17:55:53 följande:
    Jag hade nog tyckt att det skulle va rätt kul att få veta vad min första pojkvän gör idag. De andra struntar jag i, men jag kan inte se att det skulle vara något fel om någon annan gör det. Det är ju trots allt människor som har hjälpt en att bli den man är idag.
    kanske men är det inte dumt att bråka bara för att snacka med ett ex eller till och med ett knull efter flera år bara för att?

Om man vet att ens kille/tjej blir ledsen. Förhållandet är väl viktigare än alla ens ex :P
  • PD77
    Oavsett om det handlar om Facebook eller inte så finns det väl för f-n ingen anledning att överhuvudtaget ha kontakt med sina ex eller sina kk eller sina one night stands. Ja, så tillvida man inte råkar ha ett barn i hop. "Men vi är så bra vänner" - det är bara ruttet. Finns INGEN anledning att ha någon kontakt med ex... men en del vill tvärr inte släppa taget om gamla flammor osv... Och bara för att man tycker så behöver det INTE betyda att det handlar om svartsjuka. Personligen kan jag avslöja att Facebook är djävulens påfund. Jag har min sida där och jag har mina 200 vänner, men ack va det har förstört för många... tyvärr. Så är det i dagens lättillgängliga IT-samhälle...
    Men varför skriver du så? Vadå "det finns INGEN anledning att ha kontakt med ex". Det bestämmer väl inte du. Jag har kontakt med mina ex. Jag bryr mig om dem. De var en stor del av mitt liv en gång och jag vill veta hur de har det.
    Varför är "Vi är bara vänner" ruttet. Jag är bara vän med mina ex. Har inget intresse av att vara något annat.
    Och om det inte är av svartsjuka man tycker så: Varför tycker man så?
  • LadyWillow
    Om man verkligen ÄR vänner så är väl det en jättebra anledning? Vänner ska man vara rädd om.
Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!