• Anonym

Jag hatar Facebook!!!

Gud vad jag hatar Facebook. Det måste vara djävulens påfund. Min sambo har just upptäckt hur "kul" FB är och det är ju "så roligt att se vad alla gamla vänner håller på med". Kiss my ass! säger jag.

Jag är inte det minsta svartsjuk trots att jag vet att ni kommer att skriva det 10 gånger om men jag fattar inte meningen med att leta reda på sina gamla flörtar och knull. Den senaste han har addat är en tjej han inte har pratat med på minst 15 år, han hade ett ons med henne på ett bröllop typ 1992 eller nåt. Vad är meningen att prata med henne? Hon är gift med samma man sen länge och har barn, dessutom bor vi 3 timmars flyg från varandra så jag är inte rädd att dom ska ha en affär men jag fattar inte meningen med att adda gamla "vänner" som man inte skulle prata med eller leta efter om det inte var för FB.

Jag undrar hur många förhållanden som går åt helvete pga FB? Snacka om att göra det lätt att vänstra.

• Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-05-13 23:51:26 följande:
    Lite vaktande pojkvän... Jag hoppas att han inte har kedjat dig till spisen.
    haha nej da, han har varken nån sida eller liknande på internet så jag gjorde det även av respekt för honom, skulle själv inte heller gilla att hans ex kontaktar han via nån sida på internet.
  • PD77
    Anonym skrev 2009-05-13 23:10:34 följande:
    Jag tog bort min sida på fb just pga problem i vårat förhållande, han ansåg att ja inte har något där då jag har honom, och vad det e för mening att massa av mina ex, kill kompisar och även kompisar ska addas på den där förbannade listan. Kan säga att idag utan denna sida är det mycket bättre, vi bråkar ej mer. Tycker även att man bara var ett namn extra pa allas lista, som om nån bryr sig vafan jag gör idag! E väl bara leta upp mig på eniro och ringa omnån saknar mig så himla mycke o e intresserad av hur ja har d :D
    För mig låter hemskt. OKej, ni bråkar inte. Bra. Men bara för att du gav upp något så banalt som FB...

Du undrar vad meningen är att med att adda en massa ex/killar/vänner? Alltså... Det är kul, kanske. Kompisar runt om i världen som man annars aldrig pratar med, men gör det nu. Vilket är himla trevligt. Det tillför något till mitt liv.
    Jag blir irriterad när folk som inte vill ha ytligt kontakt (för de flesta på FB är ytliga kontakter för mig, men ändå himla trevliga) inte bara kan ge sig och låta andra som vill ha det få ha det.

Skulle min man "förbjuda" mig att vara på FB, så skulle jag bara skratta och det skulle antalgligen sluta i skilsmässa. Inte pga av FB, utan av den anledningen att han förbjöd mig att göra något. Han sportar. Ska jag då förbjuda honom att prata medan han sportar (förutom "passa bollen" "jag är fri" typ)? Jag menar, det är ju onödigt att prata man ska sparka på bollen, vad är meningen? Det går inte att tänka så.

Bara för att man är tillsammans så äger man inte varandra. Man har olika intressen. Och olika vänner. Man kan inte bestämma över varandra. Man kan önska och kompromissa.
    Varför säger så många att "Om han inte väljer mig över att prata med sitt ex så är han ett svin". Det kanske är de som förbjuder folk att prata med sina ex som är svin... Visst, man ska inte såra varandra. Men allt är inte svart och vitt.
  • Anonym (haha)

Alltså, sedan är det kanske inte så att man springer runt och letar upp ex på FB, men om de råkar se att en gemensam kompis har en som kompis och då lägger till en, vad är problemet? Jag gissar att flera här DIREKT tror att "då är det han som leeetat upp henne o då sitter de säkert o pratar". Okej, grejjen är ju att exet kan ju se hans profil och jag antar att man är gullig med sin partner där? Jag menar... Min kille och jag brukar gulla oss som fan på FB, inför alla. Det är nästan det bästa med FB ju, alla får se hur underbart romantisk min pojkvän är och hur mycket han älskar mig!

• Bonbon

fattasr inte vitsen med att ha kontakt med ex. varför söka de...tycker det är patetiskt!

• PD77
    Anonym skrev 2009-05-13 21:40:30 följande:
    Håller med! Har 2 ex på FB och vi är vänner sedan 12-15 år tillbaka. Måste man vara ovänner bara för att man är ex??? Vissa verkar tro att man vill knulla bara för att man umgås med motsatt kön. Patetiskt
    Ja, precis!!
  • PD77
    Bonbon skrev 2009-05-14 09:39:38 följande:
    fattasr inte vitsen med att ha kontakt med ex. varför söka de...tycker det är patetiskt!
    Men, återigen. (Har skrivit ca 5 liknande inlägg tidigare.)
    Varför dömer du folk så? Vad ger dig rätt att kalla någon patetisk bara för att de vill ha kontakt med sina ex? Klart du kan säga att du inte förstår meningen med det. Visst, okej. Men att kalla folk för patetiska bara för att de inte är som du, det är fel.

Då är det mer patetiskt att anta en massa saker om folk (jag dömer ingen nu, men jag kallar antagandena för patetiska), precis som anonym nr 241 skrev.

Jag klistrar in ett gammalt svar från mig. Svar på ett liknande påstående:
    "Men varför skriver du så? Vadå "det finns INGEN anledning att ha kontakt med ex". Det bestämmer väl inte du. Jag har kontakt med mina ex. Jag bryr mig om dem. De var en stor del av mitt liv en gång och jag vill veta hur de har det.
    Varför är "Vi är bara vänner" ruttet. Jag är bara vän med mina ex. Har inget intresse av att vara något annat.
    Och om det inte är av svartsjuka man tycker så: Varför tycker man så?"
  • frukarlssonn

Alltså, vissa vill ha kontakt med sina ex, andra inte. Det är ju eg ingenting man ens behöver fatta, bara respektera att vi är olika och har olika relationer. Jag har själv lite kontakt med ett ex själv, han är lycklig med sin tjej och fick nyligen en son. Och detta är inte via FB, han är ens inte med där. Och de ex man har på FB behöver man ju ens inte ha nån kontakt med, jag iaf har dem enbart på vänlistan

Personligen tycker jag det är skitkul att ha lite koll på va folk gör idag, även om 99 procent är enbart ytliga kontakter

Jag skulle heller aldrig ta bort mig från FB enbart för att en partner skulle kräva det.

Men helt upp till var och en om de vill va med eller inte tycker jag, alla kan ju inte tycka det är kul heller

• Anorah
    Anonym (haha) skrev 2009-05-14 07:51:59 följande:
    Alltså, sedan är det kanske inte så att man springer runt och letar upp ex på FB, men om de råkar se att en gemensam kompis har en som kompis och då lägger till en, vad är problemet? Jag gissar att flera här DIREKT tror att "då är det han som leeetat upp henne o då sitter de säkert o pratar". Okej, grejjen är ju att exet kan ju se hans profil och jag antar att man är gullig med sin partner där? Jag menar... Min kille och jag brukar gulla oss som fan på FB, inför alla. Det är nästan det bästa med FB ju, alla får se hur underbart romantisk min pojkvän är och hur mycket han älskar mig!
    Haha, något sånt hade jag nog mer tolkat som att man inte är speciellt lycklig, men att man vill att alla andra ska tro det och då går man ut med romantiska små meddelande på varandras FB-sidor iställlet. Säger nu inte att du och din sambo inte är lyckliga, det vet ju du bättre än jag. Utan det jag menar är att jag hade tolkat det hela så, om jag sett sånt här bland mina vänner. Lite av ett bekräftelsebehov alltså...
    Elsa Nikki Elvira, 3 mars 2009. 2980 gram & 49 cm.
  • Anonym (haha)
    Anorah skrev 2009-05-14 10:56:49 följande:
    Haha, något sånt hade jag nog mer tolkat som att man inte är speciellt lycklig, men att man vill att alla andra ska tro det och då går man ut med romantiska små meddelande på varandras FB-sidor iställlet. Säger nu inte att du och din sambo inte är lyckliga, det vet ju du bättre än jag. Utan det jag menar är att jag hade tolkat det hela så, om jag sett sånt här bland mina vänner. Lite av ett bekräftelsebehov alltså...
    Grejjen är ju att vi sitter bredvid varandra precis hela tiden och skrattar åt andra, tillsammans. Vi gör verkligen allt tillsammans och är sådär gudabedårande äckelsöta att folk blir avundsjuka. Vilket jag tror problemet för många kvinnor här är, faktiskt. De vill ha något de tror att de aldrig kan få, men anledningen till att de inte kan få det beror även mycket på hur de själva bemöter det hela...
  • Anonym

Anledningen att dom aldrig kan få det där lilla extra som jag och en del andra är att dom visar för uppenbar äganderätt och männen drar öronen åt sig.
    Om vissa kvinnor fattade att just deras svartsjuka/äganderättsbeteende är början på slutet av deras förhållande så kanske dom skulle ta och tänka om.
    Svartsjuka ÄR en sjukdom, den går under psykisk sjukdom när den rotat sig tillräckligt djupt och tär både på den svartsjuka och hela dess omgivning.

Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!