Anonym skrev 2009-05-13 23:10:34 följande:
Jag tog bort min sida på fb just pga problem i vårat förhållande, han ansåg att ja inte har något där då jag har honom, och vad det e för mening att massa av mina ex, kill kompisar och även kompisar ska addas på den där förbannade listan. Kan säga att idag utan denna sida är det mycket bättre, vi bråkar ej mer. Tycker även att man bara var ett namn extra pa allas lista, som om nån bryr sig vafan jag gör idag! E väl bara leta upp mig på eniro och ringa omnån saknar mig så himla mycke o e intresserad av hur ja har d :D
För mig låter hemskt. OKej, ni bråkar inte. Bra. Men bara för att du gav upp något så banalt som FB...
Du undrar vad meningen är att med att adda en massa ex/killar/vänner? Alltså... Det är kul, kanske. Kompisar runt om i världen som man annars aldrig pratar med, men gör det nu. Vilket är himla trevligt. Det tillför något till mitt liv.
Jag blir irriterad när folk som inte vill ha ytligt kontakt (för de flesta på FB är ytliga kontakter för mig, men ändå himla trevliga) inte bara kan ge sig och låta andra som vill ha det få ha det.
Skulle min man "förbjuda" mig att vara på FB, så skulle jag bara skratta och det skulle antalgligen sluta i skilsmässa. Inte pga av FB, utan av den anledningen att han förbjöd mig att göra något. Han sportar. Ska jag då förbjuda honom att prata medan han sportar (förutom "passa bollen" "jag är fri" typ)? Jag menar, det är ju onödigt att prata man ska sparka på bollen, vad är meningen? Det går inte att tänka så.
Bara för att man är tillsammans så äger man inte varandra. Man har olika intressen. Och olika vänner. Man kan inte bestämma över varandra. Man kan önska och kompromissa.
Varför säger så många att "Om han inte väljer mig över att prata med sitt ex så är han ett svin". Det kanske är de som förbjuder folk att prata med sina ex som är svin... Visst, man ska inte såra varandra. Men allt är inte svart och vitt.