• Anonym

Jag hatar Facebook!!!

Gud vad jag hatar Facebook. Det måste vara djävulens påfund. Min sambo har just upptäckt hur "kul" FB är och det är ju "så roligt att se vad alla gamla vänner håller på med". Kiss my ass! säger jag.

Jag är inte det minsta svartsjuk trots att jag vet att ni kommer att skriva det 10 gånger om men jag fattar inte meningen med att leta reda på sina gamla flörtar och knull. Den senaste han har addat är en tjej han inte har pratat med på minst 15 år, han hade ett ons med henne på ett bröllop typ 1992 eller nåt. Vad är meningen att prata med henne? Hon är gift med samma man sen länge och har barn, dessutom bor vi 3 timmars flyg från varandra så jag är inte rädd att dom ska ha en affär men jag fattar inte meningen med att adda gamla "vänner" som man inte skulle prata med eller leta efter om det inte var för FB.

Jag undrar hur många förhållanden som går åt helvete pga FB? Snacka om att göra det lätt att vänstra.

• Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!
  • idiblon

Helt sjukt hur omogna vuxna kvinnor kan vara. Att det var illa anade jag, men såhär... Det hade jag ingen aning om.

• Anorah

Jag tycker facebook är fantastiskt!
    Kul att kunna ta reda på vad det blev av folk, både gamla klasskompisar man sällan pratade med och ex. Det handlar väl ytterst sällan om att man skulle ha något mer intresse i det hela, än att just se vad som hände med folk efter att man gått ut skolan och kanske flyttat ifrån staden man är uppväxt i.

Däremot kan jag hålla med om att det känns smått patetiskt med människor som ska bli vän, trots att man aldrig någonsin ens hejat på varandra, utan bara för att vi båda vet att vi gått i samma skola eller varit på samma fest.

Och som svar på TS sista fundering ang. hur många förhållanden som går i kras pga av FB, kan jag bara säga en sak: Är Facebook anledningen till t ex otrohet och att det tar slut, så var nog inte det förhållandet så stabilt i övrigt.

Elsa Nikki Elvira, 3 mars 2009. 2980 gram & 49 cm.
  • Lusse
    idiblon skrev 2009-05-13 14:36:55 följande:
    Helt sjukt hur omogna vuxna kvinnor kan vara. Att det var illa anade jag, men såhär... Det hade jag ingen aning om.
    vadå? vad är det som gör vuxna kvinnorna här omogna?
  • idiblon
    Lusse skrev 2009-05-13 15:12:54 följande:
    vadå? vad är det som gör vuxna kvinnorna här omogna?
    Att folk inte får vara på Facebook och prata med människor som funnits i deras liv, eller ens vara nätvän med dem även om de inte ens pratar. Men det som är värst är ju avskyn mot Facebook bara för att det är en plattform för folk att få kontakt med gamla vänner, eller folk man träffar på ibland, etc. Om folk tycker det är roligt och givande, så vad är problemet? Varför vill så många kvinnor ha ett osunt ägandebegär?
  • Anonym

ja... min före detta började flörta med en bekant via facebook och dom är nu sambo.. så jag gillar inte facebook.

• Lusse
    idiblon skrev 2009-05-13 15:19:43 följande:
    Att folk inte får vara på Facebook och prata med människor som funnits i deras liv, eller ens vara nätvän med dem även om de inte ens pratar. Men det som är värst är ju avskyn mot Facebook bara för att det är en plattform för folk att få kontakt med gamla vänner, eller folk man träffar på ibland, etc. Om folk tycker det är roligt och givande, så vad är problemet? Varför vill så många kvinnor ha ett osunt ägandebegär?
    Nu var det ju inte det de handlade om. Det är klart man kan prata med folk man känner eller för all del känt. Men jag skulle inte tycka att det var okej att min karl helt plötsligt kom på att han måste snacka med ett gammalt ex..

Om du tycker att det är okej om din karl gör det fine, men kalla inte andra kvinnor omogna för en sån sak, helt onödigt.
  • idiblon
    Lusse skrev 2009-05-13 15:34:10 följande:
    Nu var det ju inte det de handlade om. Det är klart man kan prata med folk man känner eller för all del känt. Men jag skulle inte tycka att det var okej att min karl helt plötsligt kom på att han måste snacka med ett gammalt ex.. Om du tycker att det är okej om din karl gör det fine, men kalla inte andra kvinnor omogna för en sån sak, helt onödigt.
    Fast min kommentar var inte direkt riktad till ditt inlägg utan det faktum att så många kvinnor här inte tål att deras män pratar med NÅN tjej på Facebook.
  • idiblon
    Anonym skrev 2009-05-13 15:33:55 följande:
    ja... min före detta började flörta med en bekant via facebook och dom är nu sambo.. så jag gillar inte facebook.
    Du gillar inte stan eller hans arbetsplats heller då, förstår jag, eftersom det lika gärna hade kunnat inledas kontakt mellan dem där?
  • Lusse
    idiblon skrev 2009-05-13 15:34:53 följande:
    Fast min kommentar var inte direkt riktad till ditt inlägg utan det faktum att så många kvinnor här inte tål att deras män pratar med NÅN tjej på Facebook.
    min kille snackar väl med tjejer han känner på typ FB.
    men det är väl klart att man måste få snacka med tjejer i allmänhet :P men inte ex.. jag snackar inte med mina så varför ska han :P
  • Diva
    Lusse skrev 2009-05-13 15:37:56 följande:
    min kille snackar väl med tjejer han känner på typ FB. men det är väl klart att man måste få snacka med tjejer i allmänhet :P men inte ex.. jag snackar inte med mina så varför ska han :P
    För att han får göra vad han vill?
Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!