• Anonym

Jag hatar Facebook!!!

Gud vad jag hatar Facebook. Det måste vara djävulens påfund. Min sambo har just upptäckt hur "kul" FB är och det är ju "så roligt att se vad alla gamla vänner håller på med". Kiss my ass! säger jag.

Jag är inte det minsta svartsjuk trots att jag vet att ni kommer att skriva det 10 gånger om men jag fattar inte meningen med att leta reda på sina gamla flörtar och knull. Den senaste han har addat är en tjej han inte har pratat med på minst 15 år, han hade ett ons med henne på ett bröllop typ 1992 eller nåt. Vad är meningen att prata med henne? Hon är gift med samma man sen länge och har barn, dessutom bor vi 3 timmars flyg från varandra så jag är inte rädd att dom ska ha en affär men jag fattar inte meningen med att adda gamla "vänner" som man inte skulle prata med eller leta efter om det inte var för FB.

Jag undrar hur många förhållanden som går åt helvete pga FB? Snacka om att göra det lätt att vänstra.

• Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!
  • PrincessOfIce

Nu har jag inte läst hela tråden men så här har jag gjort..
    Jag har mest gamla skolkompisar, chatkompisar och typ 2 ex.. den ena är min fd man och den andra är min första riktiga kärlek när jag typ var 16..  Exmaken har jag av de enkla anledningarna att vi har barn ihop m.m..
    Det andra exet och jag utvecklade en vänskap typ 9 år efter att vi gjort slut.. Han har en dotter som är ett år yngre än min yngsta..
    Så mellan honom och mig är det mest barnsnack m.m...
    Jag tycker Facebook är rätt kul.. speciellt om man hittar något kul spel eller quizzar som man kan fördriva tiden med en kväll när det bara är skit på tv efter att ungarna somnat... Är ensamstående tvåbarnsmor (Nej facebook kraschade inte mitt äktenskap) och dessutom singel sen 2007.. då kan face vara en livräddare i och med att det är svårt att gå ut och träffa kompisar när ungarna ligger och sover...

• PD77

Fillans mamma83 skrev 2009-05-13 09:23:16 följande:

Gud vad skönt att nån annan känner som jag! Fast nu har ju iof både jag och min sambo gått ur FB pga att vi tycker att det är bara massa ytligt folk som letar reda på en, skickar ett mess att det var längesen, att man borde träffas, m.m. Sen ingenting. Fattar inte, skolan har jag lämnat bakom mig, de jag vill ha kontakt med är de jag fortfarande pratar me. Folk som man gick i samma klass med för 10-15 år sen skickar mess och verkar bry sig, fast man nästan inte ens pratade med dom då! Håller med om att det måste vara djävulens påfund. Det sjuka är är bara att säkert 70% av alla med dator har det. Tack för att det finns såna som jag!!!
    Varför är det sjukt? Man måste ju inte tycka som dig för att det ska vara rätt?!
    Bara för att du inte har ett intresse av att prata med gamla vänner/klasskompisar/etc. så är det väl inget konstigt att andra vill det?
  • frukarlssonn
    PD77 skrev 2009-05-13 09:46:24 följande:
    Fillans mamma83 skrev 2009-05-13 09:23:16 följande: Varför är det sjukt? Man måste ju inte tycka som dig för att det ska vara rätt?! Bara för att du inte har ett intresse av att prata med gamla vänner/klasskompisar/etc. så är det väl inget konstigt att andra vill det?
    Håller verkligen med. Jag tycker personligen det är skitkul o hitta lite gamla klasskompisar och t.o.m mina ex, jag har inget otalt med mina ex och har lagt alla bakom mig, är inte attraherad av nån av dem. Jag förstår att alla inte får ut nåt av FB, men jag fattar inte riktigt hur man orkar bry sig om att reta sig på att andra tycker det är kul. Det finns ju nåt som man själv tycker om, som ngn annan inte förstår sig på. Det måste ju ta mycket av energin att reta sig på nåt så simpelt facebook! Enda anledningen är väl isåfall svartsjuka, men det hävdar ju du ts att så inte är fallet! Äh låt folk hålla på med det som de tycker är kul! Min sambo är besatt av innebandy, och håller på med sina innebandysajter ganska många timmar om dan. Inte orkar jag reta mig på det.
  • Anonym (Tycker jag också)

Jag håller med, vill inte att maken ska börja med sånt där

• Anonym (Gullan)

Säger som Severus, Om facebook kan förstöra erat förhållande så är det inget bra förhållande sen början.

Jag har facebook och min sambo har facebook och han har säkert 150 vänner och tjejer skriver hela tiden till honom men det stör mig inte för att jag VET att vi har det bra !

• zanna80

håller med som några skrivit - om facebook förstör ert förhållande (då inte svartsjuka som du skriver förekommer) är det nog inte särskilt stabilt.

Jag håller kontakten med alla vänner - både sådana som jag haft förhållande med (ex) samt andra vänner sen långt långt tillbaka. Varför skulle detta påverka mitt förhållande?

• TanjaS

Själv bara ÄLSKAR jag facebook och tycker de är askul att höra vad folk blev av som man pluggat, arbetat eller umgåtts med på andra sätt...
    Min karl är inte mycket för chat så han vill inte gå med...
    Om jag hittar ett ex är de inte för att vara otrogen utan för att höra vad den personen blev av? Jag har ett väldigt bra förhållande och är inte ute och jagar en ny.
    Och varför skulle facebook vara ett orosmoment? Då kan lika gärna hitta.se och eniro vara ett orosmoment för där man kan ju leta upp gamla ex för att börja sms med...
    Det handlar om att ha makt över sitt egna liv och att man ska kunna ha tillit för sin partner.

• Anonym (Kim)

Anonym (Kim) skrev 2009-05-13 09:31:33 följande:

Min story:Jag har ett konto på FB, blev för ett tag sedan kontaktad av ett gammalt ex, jättekul och oskyldigt. Jag lever i ett bra förhållande, har en underbar partner som jag älskar över allt annat. Vi har dock varit ihop i 15 år, och det kan ju ha sina ups & downs!Detta ex som kontaktade mig är en otrolig vacker och sexig person! Jag har inte glömt vårt intensiva passionerade förhållande som p.g.a yttre omständigheter var dömt att misslyckas! Efter några små korta meddelanden började vi prata om gamla tider och jag drömde mig tillbaka till den otroliga sommar vi delade.Våra meddelanden blev längre och längre och mer och mer flörtiga!Av ett misstag råkade min partner läsa hela vår konversation, och jag lovar, den var allt annat än oskyldig!Så visst fan kan man hamna i den situationen trots ett riktigt bra förhållande!! Vårt föhållande fick en riktig knäck då vi litat på varandra till 100% i vanliga fall, nu är min partner inte längre säker på mig, och jag förstår varför!JAg försöker dock göra vad jag kan för att reparera och hoppas på att det löser dig!JAg är beredd att erkänna att jag faktiskt ville träffa mitt ex IRL, av ren nyfikenhet och pg.a att jag levde mig tillbaka i tiden. Jag förträngde att det skulle vara fel, levde lite i två världar!! ÄR annars 100% trogen och vill så förbli då min partner är mitt allt!
    Det behöver absolut INTE vara ett dåligt förhållande för att FB ska försötra! Citerar mitt eget inlägg om ni inte orkade läsa det så gör det nu!!
  • Anonym

Anonym (Kim) skrev 2009-05-13 12:33:48 följande:

Anonym (Kim) skrev 2009-05-13 09:31:33 följande:
    Det behöver absolut INTE vara ett dåligt förhållande för att FB ska försötra! Citerar mitt eget inlägg om ni inte orkade läsa det så gör det nu!!
    Nej....Det behöver det nog inte vara..Men å andra sidan är du syndare mot din man oavsett FB eller inte...
    Inte FBs fel. Ditt eget.
  • Anonym (håller med)

Jag måste hålla med dig TS, jag hatar verkligen facebook och innebörden med det...

Man ska inte vara svartsjuk, men hur lätt är de...

Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!