• Anonym

Jag hatar Facebook!!!

Gud vad jag hatar Facebook. Det måste vara djävulens påfund. Min sambo har just upptäckt hur "kul" FB är och det är ju "så roligt att se vad alla gamla vänner håller på med". Kiss my ass! säger jag.

Jag är inte det minsta svartsjuk trots att jag vet att ni kommer att skriva det 10 gånger om men jag fattar inte meningen med att leta reda på sina gamla flörtar och knull. Den senaste han har addat är en tjej han inte har pratat med på minst 15 år, han hade ett ons med henne på ett bröllop typ 1992 eller nåt. Vad är meningen att prata med henne? Hon är gift med samma man sen länge och har barn, dessutom bor vi 3 timmars flyg från varandra så jag är inte rädd att dom ska ha en affär men jag fattar inte meningen med att adda gamla "vänner" som man inte skulle prata med eller leta efter om det inte var för FB.

Jag undrar hur många förhållanden som går åt helvete pga FB? Snacka om att göra det lätt att vänstra.

• Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!
  • Ekologiskt Godis

Att vara svartsjuk är inte alltid så fel heller=P
    Ett gammal ex för längesen gjorde slut med mig för jag inte var svartsjuk när han snackade med andra tjejer. Han klarade inte av det, trodde inte man älskade han då XD

• Anonym (Kim)
    Anonym skrev 2009-05-13 12:47:28 följande:
    Anonym (Kim) skrev 2009-05-13 12:33:48 följande:
    Nej....Det behöver det nog inte vara..Men å andra sidan är du syndare mot din man oavsett FB eller inte...Inte FBs fel. Ditt eget.
    Absolut mitt eget fel, men jag tror att FB är ett forum där det är så mycket lättare att hamna i den situationen som jag gjorde. Jag hade aldrig letat pp personen i fråga på något annat sätt. JAg tycker fortfarande att FB är bra och roligt, men den har sina baksidor..
  • Anonym
    TanjaS skrev 2009-05-13 12:15:27 följande:
    Själv bara ÄLSKAR jag facebook och tycker de är askul att höra vad folk blev av som man pluggat, arbetat eller umgåtts med på andra sätt...Min karl är inte mycket för chat så han vill inte gå med...Om jag hittar ett ex är de inte för att vara otrogen utan för att höra vad den personen blev av? Jag har ett väldigt bra förhållande och är inte ute och jagar en ny. Och varför skulle facebook vara ett orosmoment? Då kan lika gärna hitta.se och eniro vara ett orosmoment för där man kan ju leta upp gamla ex för att börja sms med...Det handlar om att ha makt över sitt egna liv och att man ska kunna ha tillit för sin partner.
    Exakt! Gillar med FB starkt.
    Och på eniro kan man kolla var folk bor..Vyer över platser folk bor på..Zooma in..
    Kolla in folks födelsedagar...När deras resp fyller år.. En polare som berättade det för mig, för hon har så svårt för min födelsedag, o kikat in på eniro.
    Det kan man iaf inte se på facebook.. Jojo om de är ens vänner, men då har man ju själv tillåtit det.

Så till TS: Kolla så han inte kollar in eniro oxå..Hatar du dem med då? (ironi)
    Min poäng med detta inlägg är, skyll inte på något annat. Det är var och varje människas handlingar. Vad man gör, hur man gör osv...
    Dessutom tycker jag han verkar vara ett totalt kålhuvud som gör så mot dig, hans livs kärlek. Själv hade jag kastat ut min gubbe om han ville chatta med några ex eller fd knullpolare, speciellt om jag sagt ifrån att jag tar illa vid mig.
  • Anonym (LOL)

Men facebook e det braigaste som finns , vad gör det om man BARA pratar även om man är gift jag är gift & har 2 barn men jag pratar med alla möjliga personer vänner ovänner ex m.m men mer än så blir det ju inte så vad oroar du dig för då???

DETTA VA TILL TS! LARVIGT!!

• Anonym (LOL)
    Marinero skrev 2009-05-13 09:57:07 följande:
    Håller verkligen med. Jag tycker personligen det är skitkul o hitta lite gamla klasskompisar och t.o.m mina ex, jag har inget otalt med mina ex och har lagt alla bakom mig, är inte attraherad av nån av dem. Jag förstår att alla inte får ut nåt av FB, men jag fattar inte riktigt hur man orkar bry sig om att reta sig på att andra tycker det är kul. Det finns ju nåt som man själv tycker om, som ngn annan inte förstår sig på. Det måste ju ta mycket av energin att reta sig på nåt så simpelt facebook! Enda anledningen är väl isåfall svartsjuka, men det hävdar ju du ts att så inte är fallet! Äh låt folk hålla på med det som de tycker är kul! Min sambo är besatt av innebandy, och håller på med sina innebandysajter ganska många timmar om dan. Inte orkar jag reta mig på det.
    Håller med dig om FB!! det är ju ingenting !!
  • Anonym (LOL)
    TanjaS skrev 2009-05-13 12:15:27 följande:
    Själv bara ÄLSKAR jag facebook och tycker de är askul att höra vad folk blev av som man pluggat, arbetat eller umgåtts med på andra sätt...Min karl är inte mycket för chat så han vill inte gå med...Om jag hittar ett ex är de inte för att vara otrogen utan för att höra vad den personen blev av? Jag har ett väldigt bra förhållande och är inte ute och jagar en ny. Och varför skulle facebook vara ett orosmoment? Då kan lika gärna hitta.se och eniro vara ett orosmoment för där man kan ju leta upp gamla ex för att börja sms med...Det handlar om att ha makt över sitt egna liv och att man ska kunna ha tillit för sin partner.
    BRA SAGT!
  • Anonym

ME HATE FACEBOOK TOOO (aargh) googlar man mitt namn så kommer en bild på mig upp trots att jag tagit bort den på facebook. Hur fan får man bort sin bild från sökmotorn.

• Thaleya
    Anonym skrev 2009-05-13 13:24:00 följande:
    ME HATE FACEBOOK TOOO (aargh) googlar man mitt namn så kommer en bild på mig upp trots att jag tagit bort den på facebook. Hur fan får man bort sin bild från sökmotorn.
    Jag har också undrat över det!
  • Anonym (S.D)
    Anonym skrev 2009-05-13 13:24:00 följande:
    Det får du inte, du äger inte rättigheten till din bild det gör FB och vill de ha den där i all evighet får du bara acceptera detta. Sry
  • Lusse

va fan ska han snacka med sina gamla för om de inte är kompisar.. jag tycker det är en onödig grej som bara leder till bråk..

Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!