• Anonym

Jag hatar Facebook!!!

Gud vad jag hatar Facebook. Det måste vara djävulens påfund. Min sambo har just upptäckt hur "kul" FB är och det är ju "så roligt att se vad alla gamla vänner håller på med". Kiss my ass! säger jag.

Jag är inte det minsta svartsjuk trots att jag vet att ni kommer att skriva det 10 gånger om men jag fattar inte meningen med att leta reda på sina gamla flörtar och knull. Den senaste han har addat är en tjej han inte har pratat med på minst 15 år, han hade ett ons med henne på ett bröllop typ 1992 eller nåt. Vad är meningen att prata med henne? Hon är gift med samma man sen länge och har barn, dessutom bor vi 3 timmars flyg från varandra så jag är inte rädd att dom ska ha en affär men jag fattar inte meningen med att adda gamla "vänner" som man inte skulle prata med eller leta efter om det inte var för FB.

Jag undrar hur många förhållanden som går åt helvete pga FB? Snacka om att göra det lätt att vänstra.

• Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!
  • Thaleya
    Tess7709 skrev 2009-05-12 18:44:23 följande:
    Alltså. Facebook är vad man gör det till. Jag ser det som ett lättsamt sätt att "umgås" med vänner och bekanta när tiden inte alltid räcker till till träffar i verkligheten. Jag "addar" bara sådana som ger mig utbyte. Jag har strikt begränsad tillgång till min sida och ännu mer begränsad tillgång till bilder mm. För mig är inte FB en uppvisning i social "kompetens". Om fler kunde fatta hur meningslöst det är att vinna vännerligan så kanske de skulle se hur trevligt och lättsamt man kan ha det på FB. För att svara TS: jag skulle också bli störd om min man addade gamla KK bara för att få många vänner. Om han däremot addar någon för att han tycker att personen är intressant så är det helt ok.
    Jaa dig håller jag med.
  • Anorah
    Thaleya skrev 2009-05-12 18:50:05 följande:
    Nja människor använder det nog olika, alla jag känner tar professionella bilder på fåglar och naturen och liknande och lägger upp bilderna sedan för lite feedback. Men majoriteten använder det säkert för att visa bilder på sig själv eller sina kompisar fulla, så jag håller med där.
    Det finns säker människor som använder bilddagboken till mer seriösa ting också. Det är bara det att hela sidan känns så barnslig på något vis. Oseriös. Men det kanske beror på att jag inte hamnat i någons bilddagbok som har en mer seriös underton?!
    Elsa Nikki Elvira, 3 mars 2009. 2980 gram & 49 cm.
  • Thaleya
    Anorah skrev 2009-05-12 18:53:21 följande:
    Det finns säker människor som använder bilddagboken till mer seriösa ting också. Det är bara det att hela sidan känns så barnslig på något vis. Oseriös. Men det kanske beror på att jag inte hamnat i någons bilddagbok som har en mer seriös underton?!
    Jo det är nog sant, jag är aldrig inne på människor jag inte känners bilddagböcker.
  • Anorah
    Thaleya skrev 2009-05-12 18:55:46 följande:
    Jo det är nog sant, jag är aldrig inne på människor jag inte känners bilddagböcker.
    Jag känner knappt någon med bilddagboken, förutom min 14-åriga kusin så
    Elsa Nikki Elvira, 3 mars 2009. 2980 gram & 49 cm.
  • Thaleya
    Anorah skrev 2009-05-12 18:58:00 följande:
    Jag känner knappt någon med bilddagboken, förutom min 14-åriga kusin så
    haha nee jag är inne för att min systers sambo som är 23-år är fotograf och brukar lägga upp bilder där :)
  • Anonym

Nu har inte jag läst hela tråden men jag kan bara säga en sak om FB....SKIT!!!
    Jag och min sambo stängde ner den förbannade sidan då någon försökte förtöra mellan oss. Var riktigt nära att jag inte vill fortsätta tillsammans med min sambo.
    Så FB....INGET ATT HA!!!!

• Anonym (sotisen)

TS - jag förstår dig och din inställning till fullo och jag hade också undrat vad sjutton poängen var med att adda alla dessa gamla ragg. Antagligen handlar det om någon form av bekräftelse i stil med att han vill veta att han lyckats bättre än sina ex/ragg/ons etc. Dessutom kanske han vill ha bekräftelse i form av att någon av dem fortfarande är lite svag för honom, men det är ju rena spekulationer.

MEN, det blir faktiskt enormt löjligt när du gång på gång hävdar att du inte är ett dugg svartsjuk när varenda inlägg du gör skriker av svartsjuka. Det tyder på dålig självinsikt. En människa som inte var det minsta svartsjuk hade inte reagerat som dig eller använt de argument du använder. Jag hade reagerat liknande men jag erkänner villigt att jag är svartsjuk.

• aggexa

Hur menar du nu?
    Om någon blir osäker på en viss sak i sitt liv och i sina nära relationer och anonymt söker hjälp och råd är väl en himla skillnad mot för att identifierbart söka kontakt med gamla ex och ons på en annan sajt.
    Jag skulle självklart ställa mig frågande om min man sökte kontakt med ett ex där han inte tidigare berättat för mig att han ville ha kontakt. Vad är svårt för dig att förstå?

Anonym skrev 2009-05-12 18:35:48 följande:
    håller med dig... sen tänker jag så här... vad är TS för en person som verkar sitta här på FL istället.. vem är du att döma tänker jag?!
  • Mary Lo

"Jag undrar hur många förhållanden som går åt helvete pga FB?" Själv undrar jag hur många förhållanden som går åt helvete pga överdriven svartsjuka.

• Anonym
    aggexa skrev 2009-05-12 19:06:18 följande:
    Hur menar du nu? Om någon blir osäker på en viss sak i sitt liv och i sina nära relationer och anonymt söker hjälp och råd är väl en himla skillnad mot för att identifierbart söka kontakt med gamla ex och ons på en annan sajt. Jag skulle självklart ställa mig frågande om min man sökte kontakt med ett ex där han inte tidigare berättat för mig att han ville ha kontakt. Vad är svårt för dig att förstå?
    min fundering är bara varför man själv söker sig till en community på internet för råd och stöd... istället för att konfrontera honom direkt själv, har man inte ganska uppenbara problem då??
Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!