• puss

amma 1-åring offentligt?

vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?

• Svar på tråden amma 1-åring offentligt?
  • Mynta
    Madame Mom skrev 2009-05-19 07:32:21 följande:
    Tänk vad amning väcker starka känslor... Jag tycker det är förvånande att en del människor inte skulle säga ett ljud om dom såg en vuxen bete sig illa mot ett barn, men när en ettåring AMMAS, ja då jävlar finns det kraft och energi att engagera sig...  Ge er för tusan!
    Vem har sagt att vi som ställer oss skeptiska till amning av större barn inte engagerar oss när det gäller barn som far illa?
  • stjärnströssel
    Tänk vad amning väcker starka känslor...Jag tycker det är förvånande att en del människor inte skulle säga ett ljud om dom såg en vuxen bete sig illa mot ett barn, men när en ettåring AMMAS, ja då jävlar finns det kraft och energi att engagera sig...  Ge er för tusan!
    verkligen...så sorgligt.
    ♥ Dom finaste barnen tar längst tid att göra ♥
  • stjärnströssel

kanske är det så att dom blir gröna av avund av fina tuttar, o att man kan sitta o amma ute utan att bry sig...kanske skulle dom vilja ha den styrkan att inte bry sig...?kan gott o väl vara så

• Behemot
    Tänk vad amning väcker starka känslor...Jag tycker det är förvånande att en del människor inte skulle säga ett ljud om dom såg en vuxen bete sig illa mot ett barn, men när en ettåring AMMAS, ja då jävlar finns det kraft och energi att engagera sig...  Ge er för tusan!
    Klart att de säger ett ljud om det, men precis som amningen sker det på internetforum istället för att gå fram direkt och säga till.

Jag hoppas att jag aldrig behöver se någon som behandlar sitt barn illa och om jag gjorde det hoppas jag att jag skulle säga till. Vad gäller amningen vänder jag bort huvudet om jag någon statementammar när jag äter,men jag skulle föredra att slippa.
    De kan inte knäcka dig om du inte har en ryggrad
  • Miamamma
    stjärnströssel skrev 2009-05-19 07:39:27 följande:
    kanske är det så att dom blir gröna av avund av fina tuttar, o att man kan sitta o amma ute utan att bry sig...kanske skulle dom vilja ha den styrkan att inte bry sig...?kan gott o väl vara så
    hihihi...MÅSTE vara det förstnämnda ;)...
    ♥♥ FELICIA,FILIPPA,FIDELI och MOLLY - MINA PRINSESSOR!!!♥♥
  • Madame Mom
    Behemot skrev 2009-05-19 07:40:03 följande:
    Klart att de säger ett ljud om det, men precis som amningen sker det på internetforum istället för att gå fram direkt och säga till. Jag hoppas att jag aldrig behöver se någon som behandlar sitt barn illa och om jag gjorde det hoppas jag att jag skulle säga till. Vad gäller amningen vänder jag bort huvudet om jag någon statementammar när jag äter,men jag skulle föredra att slippa.
    Njae...  jag har läst en hel det trådar där vuxna berättat att dom sett en annan vuxen behandla ett barn illa, utan att dom gjort något åt det...
  • stjärnströssel
    Miamamma skrev 2009-05-19 07:40:53 följande:
    hihihi...MÅSTE vara det förstnämnda ;)...
  • Behemot
    Madame Mom skrev 2009-05-19 07:42:25 följande:
    Njae...  jag har läst en hel det trådar där vuxna berättat att dom sett en annan vuxen behandla ett barn illa, utan att dom gjort något åt det...

Som jag sade, de flesta som har synpunkter på offentlig amning säger det inte heller direkt till den som ammar. Jag gör det inte iallafall, men jag skulle önska att vissa dolde brösten lite mer än vad de gör.
  • stjärnströssel
    Behemot skrev 2009-05-19 07:44:34 följande:
    okej..så om dom däljer brösen lite mera..då är det okej?
  • Behemot
    stjärnströssel skrev 2009-05-19 07:45:37 följande:
    okej..så om dom däljer brösen lite mera..då är det okej?
    Absolut, då är det lugnt. Jag har bara lite svårt för bröst när jag äter.
Svar på tråden amma 1-åring offentligt?