• puss

amma 1-åring offentligt?

vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?

• Svar på tråden amma 1-åring offentligt?
  • Behemot

Och, alltså jag diskriminerar inte folk som ammar eller något för jag tycker inte att folk som inte ammar ska visa brösten på caféer heller  (om det inte ingår i deras arbetsuppgifter, men då äter jag inte där)

De kan inte knäcka dig om du inte har en ryggrad
  • Good Sina

Jaha..
    Men om jag skulle välje mellan en skrikig gnällig ettåring som inte kan bli tröstad på annat sätt än att amma lite eller en lugn ettåring som amma tyst.. Så tar jag ett bröst i synfältet anyday..

Behemot skrev 2009-05-19 07:00:33 följande:
    Inget så länge de inte placeras i mitt synfält när jag äter.
  • Miamamma

Stör du dig på de som har urringat på sig oxå...för mer än så visar man ju inte när man ammar.....
    Sverige går snarare åt att VARFÖR AMMA?? Kvinnan måste kunna vara fri,göra vad hon vil bla bla.....
    Varför störa sig på ammande mammor när det är helt naturligt...En ettåring är ju knappast ett STORT barn....

♥♥ FELICIA,FILIPPA,FIDELI och MOLLY - MINA PRINSESSOR!!!♥♥
  • Behemot
    Good Sina skrev 2009-05-19 07:05:31 följande:
    Jaha..Men om jag skulle välje mellan en skrikig gnällig ettåring som inte kan bli tröstad på annat sätt än att amma lite eller en lugn ettåring som amma tyst.. Så tar jag ett bröst i synfältet anyday..
    Isåfall tycker jag att man kan vända sig åt ett håll så att man inte hamnar i någons synfält.
  • Behemot
    Behemot skrev 2009-05-19 07:06:35 följande:
    Isåfall tycker jag att man kan vända sig åt ett håll så att man inte hamnar i någons synfält.
    Eller täcka över med en tygbit
  • Mynta
    Miamamma skrev 2009-05-19 07:05:57 följande:
     Varför störa sig på ammande mammor när det är helt naturligt...En ettåring är ju knappast ett STORT barn....
    Ja, ammande är helt naturligt. För små barn, barn som behöver modersmjölk/ersättning för att växa och må bra. En 1-åring behöver inte modermjölk/ersättning.
  • Behemot
    Miamamma skrev 2009-05-19 07:05:57 följande:
    Stör du dig på de som har urringat på sig oxå...för mer än så visar man ju inte när man ammar.....Sverige går snarare åt att VARFÖR AMMA?? Kvinnan måste kunna vara fri,göra vad hon vil bla bla.....Varför störa sig på ammande mammor när det är helt naturligt...En ettåring är ju knappast ett STORT barn....
    Så svaga är inte kvinnor att de inte kan bära omkring på en tygbit som de kan skyla sig med när de ammar.
  • Miamamma
    Mynta skrev 2009-05-19 07:07:49 följande:
    Ja, ammande är helt naturligt. För små barn, barn som behöver modersmjölk/ersättning för att växa och må bra. En 1-åring behöver inte modermjölk/ersättning.
    Närhet är en annan faktor .....
  • Miamamma

Skyla sig?? Helst gömma sig enligt er.............

• Mynta
    Miamamma skrev 2009-05-19 07:09:45 följande:
    Närhet är en annan faktor .....
    Ja, det är det. Men jag anser att man kan ge ett barn närhet och trygghet utan att stoppa en bröstvårta i dess mun.
Svar på tråden amma 1-åring offentligt?