• puss

amma 1-åring offentligt?

vad tycks om det då? att man sitter och ammar en ettåring på en parkbänk i stan, eller inne på ett café?

• Svar på tråden amma 1-åring offentligt?
  • Behemot
    Miamamma skrev 2009-05-19 07:11:02 följande:
    Skyla sig?? Helst gömma sig enligt er.............
    Eh, tycker du verkligen att det vore en stor inskränkning i din personliga frihet att dölja de delar av bröstet som du inte visar annars när du ammar?
    De kan inte knäcka dig om du inte har en ryggrad
  • Miamamma

Alla tycker vi olika.....jag "stör " mig inte på folk som INTE ammar......var och en gör väl vad de vill....så länge man inte skadar någon annan....det skulle vara att de som stör sig tittar så mycket att de går in i nåt....;)

♥♥ FELICIA,FILIPPA,FIDELI och MOLLY - MINA PRINSESSOR!!!♥♥
  • Behemot
    Behemot skrev 2009-05-19 07:13:08 följande:
    Eh, tycker du verkligen att det vore en stor inskränkning i din personliga frihet att dölja de delar av bröstet som du inte visar annars när du ammar?
    Eller så får du väl fika på toplesscaféer om du har ungen med dig.
  • Good Sina

Jag håller med. Vi som väljer att amma längre får en otrolig närhet till våra barn..

Miamamma skrev 2009-05-19 07:09:45 följande:
    Närhet är en annan faktor .....
  • Miamamma
    Behemot skrev 2009-05-19 07:13:08 följande:
    JAg visar INTE bröstet när jag ammar.....brukar inte sitta och flasha...räcker att lägga handen på  så "skyler" man sig....
    ♥♥ FELICIA,FILIPPA,FIDELI och MOLLY - MINA PRINSESSOR!!!♥♥
  • Mynta
    Good Sina skrev 2009-05-19 07:15:24 följande:
    Jag håller med. Vi som väljer att amma längre får en otrolig närhet till våra barn..
    Och det kan man inte få utan att stoppa en bröstvårta i munnen på barnet?
  • Behemot
    Miamamma skrev 2009-05-19 07:14:48 följande:
    Alla tycker vi olika.....jag "stör " mig inte på folk som INTE ammar......var och en gör väl vad de vill....så länge man inte skadar någon annan....det skulle vara att de som stör sig tittar så mycket att de går in i nåt....;)
    Nej, varför skulle du det? Du ammar väl inte hela tiden och under den tiden hör du till de som inte ammar.

Jag pratar alltså inte om alla som ammar utan om de som verkligen verkar göra sitt ammande till ett statement. Många klarar ju av att göra det på ett diskret sätt, det måste ju innebära att de som inte gör det helt enkelt inte bryr sig.
  • Good Sina

Det lät inte lite nedvärderande mot ammande..
    Så bara för att du inte anser det rätt att amma offentligt som är det ok att driva med ammande och föreslå ett toplesscafé.. Herre gud..

Behemot skrev 2009-05-19 07:15:08 följande:
    Eller så får du väl fika på toplesscaféer om du har ungen med dig.
  • Behemot
    Good Sina skrev 2009-05-19 07:18:00 följande:
    Det lät inte lite nedvärderande mot ammande..Så bara för att du inte anser det rätt att amma offentligt som är det ok att driva med ammande och föreslå ett toplesscafé.. Herre gud..
    Säger hon som höll med om att de som stör sig borde skaffa ett liv...  
  • Good Sina

Du är ju direkt elak för att få igenom din åsikt där.
    Totalt onödigt.. varför kan man inte hålla sig till diskutionen utan att driva med folk..?

Behemot skrev 2009-05-19 07:19:50 följande:
    Säger hon som höll med om att de som stör sig borde skaffa ett liv...  
Svar på tråden amma 1-åring offentligt?