• Anonym (Anna)

Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?

Jag och min sambo har lite bekanta och så.. men inga direkta vänner att umgås med vid högtider eller ens att bjuda hem på lördagsmiddag..

Nu när midsommar närmar sig kommer helg-paniken som ett brev på posten. vad ska man hitta på utan vänner..

Ni som inte umgås så mycket med andra - vad ska ni hitta på i midsommaR?

• Svar på tråden Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?
  • Anonym (Hon)

Jag åkte till mina föräldrar, med vilka jag inte har någon bra relation alls, och var där hela dagen tillsammans med min dotter, hennes pappa (mitt x som har en väääldigt bra relation med mina föräldrar) medan min kille var på fest...

Inte jättekul, men det jag intalade mej var att "på lördag är skiten över" och tänk! Så blev det!!!

• Anonym (Hm)

anna klara skrev 2009-06-20 19:43:42 följande:

Anonym (Hm) skrev 2009-06-20 19:38:40 följande:
    Dom e 19 och 20, 19 åringen har åkt hem o 20 åringen e kvar. Denna jävla alkohol alltså Men ja har pratat med 19 åringen o smsat med 20 åringen
    Tur att ena åkt hem och du pratat med den andra så du vet att de mår bra!

Jaha så hade midsommar passerat och nu drar jag mig ur tråden. Gårdagen blev inte så hemsk ändå men nästa år vill jag nog göra någonting. Men det är då det och det är ett helt år kvar tills dess och då kommer vi ha en liten skit dessutom, underbara tanke :)

Ha det bra allihopa!
  • Anonym (vet inte just)

På något märkligt vis har det känts skönt att läsa om er andra. Det finns ju massor av människor uppenbarligen, som gärna skulle vilja lära känna nya människor! Det var inte bara vi som hade svårt att hitta på något. Jag hoppas att ni alla hade en trevlig midsommar, vad ni än hittade på. För oss blev det färskpotatis och sill i soffan, delade en flaska vin och såg på en film (det regnade ändå ju). Dagen efter gick vi på en långpromenad på morgonen.

• Anonym (vet inte just)

Och TS, tack för att du startade den här tråden. Hoppas att du också kunde känna att du inte är ensam i ensamheten!

• anna klara

Anonym (vet inte just) skrev 2009-06-22 00:01:39 följande:

På något märkligt vis har det känts skönt att läsa om er andra. Det finns ju massor av människor uppenbarligen, som gärna skulle vilja lära känna nya människor! Det var inte bara vi som hade svårt att hitta på något. Jag hoppas att ni alla hade en trevlig midsommar, vad ni än hittade på. För oss blev det färskpotatis och sill i soffan, delade en flaska vin och såg på en film (det regnade ändå ju). Dagen efter gick vi på en långpromenad på morgonen.
    Hej hej igen. Men det lät ju mysigt det ni gjorde. Om du går tillbaka till inlägg 99 som jag skrev, det blev exakt så som jag skrev, han blev för full, gjorde bort både mej o andra.

Kunde ju inte bara åka hem, men ja ignorerade honom resten av kvällen
    Mina 2 barn var på öland, på den campingen som det var ett knivmord på

Nu e dom hemma båda två o det känns skönt.. Herregud vilka historier dom komer hem med, det händer verkligen konstiga saker på en sån ungdomscamping på midsommar....
  • Anova

Anonym (vet inte just) skrev 2009-06-22 00:01:39 följande:

Ungefär så mycket som jag gjorde alltså (fast vi hade besök av sambons bror). Måste man göra mer?
  • Anonym (vet inte just)
    anna klara skrev 2009-06-22 00:12:23 följande:
    Anonym (vet inte just) skrev 2009-06-22 00:01:39 följande: Hej hej igen. Men det lät ju mysigt det ni gjorde. Om du går tillbaka till inlägg 99 som jag skrev, det blev exakt så som jag skrev, han blev för full, gjorde bort både mej o andra.Kunde ju inte bara åka hem, men ja ignorerade honom resten av kvällen Mina 2 barn var på öland, på den campingen som det var ett knivmord på Nu e dom hemma båda två o det känns skönt.. Herregud vilka historier dom komer hem med, det händer verkligen konstiga saker på en sån ungdomscamping på midsommar....
    Fy vad trist, har du snackat med honom om hur du känner när han blir full? Om han är så lättpåverkad kanske han skulle hålla sig till folköl 2.8 eller så, om han nu gärna vill ta en drink.

Läste om det på Öland, fy sjutton vad ledsen jag blev. Jag fattar inte att unga människor ens kan komma på att göra så, - nä, det där blev fel, att NÅGON kan göra så. Vilken lättnad att dina barn kom hem ordentligt. Säkert omskakade, kan tänka, men helskinnade.
  • Anonym (vet inte just)
    Anova skrev 2009-06-22 00:17:12 följande:
    Anonym (vet inte just) skrev 2009-06-22 00:01:39 följande: Ungefär så mycket som jag gjorde alltså (fast vi hade besök av sambons bror). Måste man göra mer?
    Näe, vet du, det var riktigt mysigt. Jag tror nog att det kan bli en favorit i repris för vår del. Lite festligare än en vanlig fredag, men inte så himla mycket mer. Vi jobbar och pluggar, och har gått igenom en del under våren, så det var skönt att få bara rå om varandra. OM vi får barn någongång kan jag nog tänka mig att bjuda släkten. Men jag var rätt nöjd med att slippa stora fester.
  • anna klara

Anonym (vet inte just) skrev 2009-06-22 00:20:59 följande:

Fy vad trist, har du snackat med honom om hur du känner när han blir full? Om han är så lättpåverkad kanske han skulle hålla sig till folköl 2.8 eller så, om han nu gärna vill ta en drink. Läste om det på Öland, fy sjutton vad ledsen jag blev. Jag fattar inte att unga människor ens kan komma på att göra så, - nä, det där blev fel, att NÅGON kan göra så. Vilken lättnad att dina barn kom hem ordentligt. Säkert omskakade, kan tänka, men helskinnade.
    Ja det har jag, det var ju inte första gången det hände, han måste komma på själv vad han ska göra, om han vill forsätta, jag vill inte ge några ultimatum, han äe ju vuxen... Men jag sa till honom att händer det en gång till så tar jag en egne lägenhet (särbo)

Och det på öland ja, fyy samma camping o allt, blev göörnervös. Då har vi det med alkoholen igen, hade dom inte druckit (eller druckit mindre iaf) så hade det antagligen inte hänt.

Den här jäv.. alkoholen ställer ofta till det
  • Anonym (vet inte just)
    anna klara skrev 2009-06-22 00:25:36 följande:
    Anonym (vet inte just) skrev 2009-06-22 00:20:59 följande: Ja det har jag, det var ju inte första gången det hände, han måste komma på själv vad han ska göra, om han vill forsätta, jag vill inte ge några ultimatum, han äe ju vuxen... Men jag sa till honom att händer det en gång till så tar jag en egne lägenhet (särbo)Och det på öland ja, fyy samma camping o allt, blev göörnervös. Då har vi det med alkoholen igen, hade dom inte druckit (eller druckit mindre iaf) så hade det antagligen inte hänt.Den här jäv.. alkoholen ställer ofta till det
    Du har ju helt rätt i det du säger om att det inte hade hänt utan alkohol. För en del slår det ju slint! Samtidigt instämmer jag i att din sambo är vuxen, och kan ta ansvar för sina egna handlingar. Och jag gillar själv att dela en flaska vin med någon vän eller min sambo, men jag vet också att det inte bör bli så värst mycket än så, eftersom jag inte gillar att förlora kontrollen.

Hur mådde han på midsommardagen då? Hade han mycket ångest?
Svar på tråden Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?