• Anonym (Anna)

Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?

Jag och min sambo har lite bekanta och så.. men inga direkta vänner att umgås med vid högtider eller ens att bjuda hem på lördagsmiddag..

Nu när midsommar närmar sig kommer helg-paniken som ett brev på posten. vad ska man hitta på utan vänner..

Ni som inte umgås så mycket med andra - vad ska ni hitta på i midsommaR?

• Svar på tråden Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?
  • Anonym (Hm)

Tänk om Sverige varit lite mindre så det inte hade varit så långt mellan alla städer, vilken jävla midsommarfest vi kunde haft :)

Vi har ätit god middag och tittat på bebissaker på nätet. Lite senare blir det film, glass, godis och mys. Känns inte så farligt längre faktiskt!

• Anonym (Ensam mamma)

Nu har jag och sonen ätit god mat, och nu sitter vi i soffan och äter glass och jordgubbar!
    Han kollar på film, och efter att han har somnat ska jag kolla på ett inspelat avsnitt av Desperate Housewives. Sen blir det sängen, och när man vaknar imorr'n så är midsommarångesten borta för då är midsommar över!

• Anonym (ensam?)

Vi hade funderingar på att fråga grannen (som vi är goda vänner med) om de ville grilla ikväll (de är sådana att man bara kan slänga in en sån fråga när som) men det blev inget firande eller festande för nån av oss

Han fick psykbryt (eller vad man nu ska kalla sånt) o ville dö på allvar så det rätt mycket liv om man säger så

Sitter här o deppar. Man känner sig inte precis på festhumör när sånt händer, man blir mest påmind om hur skört livet är

• Anonym (Malmö)

var bor ni alla här inne?

• miqaw

Har inte skrivit något tidigare utan bara följt tråden då vi hade samma problem igår... Men vi finns i Linköping, båda inflyttade från var sin stad... Men det blev lite mat och ett besök i trädgårdsföreningen som avslutades med vin och lite film, "Skulden" som är en Wallander- film... Så på något sätt överlevde jag denna midsommar också. :D

• anna klara

Har varit på trevlig midsommarfirande, men får veta att där mina barn har varit,
    har det varit knivslagsmål med dödlig utgång

• Anonym (Hm)

anna klara skrev 2009-06-20 19:35:14 följande:

Har varit på trevlig midsommarfirande, men får veta att där mina barn har varit, har det varit knivslagsmål med dödlig utgång
    Ojdå. Är dom äldre dina barn eller har dom varit med pappan?
  • anna klara

Anonym (Hm) skrev 2009-06-20 19:38:40 följande:

anna klara skrev 2009-06-20 19:35:14 följande:
    Ojdå. Är dom äldre dina barn eller har dom varit med pappan?
    Dom e 19 och 20, 19 åringen har åkt hem o 20 åringen e kvar. Denna jävla alkohol alltså

Men ja har pratat med 19 åringen o smsat med 20 åringen
Svar på tråden Ni utan vänner - vad gör ni på midsommar?