Kärringmaffian del 13
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
Dags för ny tråd mina kära vänner
www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
Vi har haft en helt underbar dag 
Vi blev kvar hon Linns dagisfröken i tre timmar, det som var tänkt som en snabbfika blev både fika, lek och rundvandring på gården
Åhhh.... Ja hon är helt underbar helt enkelt, så himla snäll, trevlig, mysig... ja hon är en på miljonen helt klart och hennes man var minst lika trevlig
När vi skulle åka hem var Linn inte med på noterna, hon ville stanna kvar och frågade med gråten i halsen om hon fick komma tillbaka och leka varpå Renee svarade att Linn var så välkommen så
På fm var vi iväg och köpte en balans/springcykel till Linn, vi har velat fram o tillbaka hur vi skulle göra om vi skulle köpa en sån eller en cykel med stödhjul trots att vi båda är emot stödhjul.
Nu blev det som sagt en balanscykel och vi känner oss helt nöjda med det beslutet.
Linn började lite trevande och "gick" med cykeln, nu precis innan vi skulle gå in åkte hon nerför den korta backen och balanserade kanonbra, det lär bli åka av i backarna här på gräsmattan de närmaste dagarna ![]()
I torsdags mnär vi åkte bussen in till Sthlm så klappade Linn sig själv på kinden, sen min kind och sa sen
- Mamma varför är vi ljusa... varför finns det bruna människor?
Snabbt konstaterade jag att några säten bort satt en "mörkhyad" så det var bara att vara så pedagogisk jag kunde och försöka förklara
I fredags var vi ju in till Sthlm igen och på t-banan säger Linn helt plötsligt
- det får inte bo några mörka flickor i Frihamra

Bara att ta fram pedagogen i sig ännu en gång och förklara "alla människors lika värde".....
Här där vi bor finns det typ inga invandrare, självklart finns det inne i Rimbo o Norrtälje men inte lika påtagligt som inne i Sthlm, sen hör det väl till åldern att upptäcka att människor ser lite olika ut....
God kväll!
Det blev en snabbis till badet. Fullt med folk...När vi kom hem läste jag tt det varit en olycka där kl.16.10. Vi kom väl dit vid 16.30.
Väl hemma mötte vi grnnarna som skulle grilla. Givettvis ville Belle det med
Så nu har vi kommit hem och duschat av oss. Belle packar väskan
Bilddagboken har jag inte heller haft problem med.
Nu har Bilddagboken tuggat i fem minuter sedan jag skrev in mitt lösenord...
Gustav tänker inte sova ikväll. Det har nog blivit en hel del sova i bilen under dagen. Han hade lyckats kissa ner både sig själv och Mats idag
Mats tog med honom för att titta närmare på locket. Han bar Gustav och när de stod där och tittade, så tjöt tågvisslan. Gustav blev nog rädd. Han kissade i alla fall och hans blöja var redan ganska välkissad vid det laget. För Gustavs del var det inte så farligt. Det fanns ombyte med till honom. För Mats var det värre...
![]()
Bara för att testa så loggade jag in på Bilddagboken, tog typ 2sekunder att logga in ![]()