• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • Kazeer

Nu måste jag skynda mig till köket. Det låter som om Gustav sitter och äter hundmat.

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • MRSVi

God morgon.

Stackars Vincent var ute hela natten... jag satte kattluckan så katten som var ute kunde komma in, men katten inne inte kunde komma ut, men han måste ha blivit förvrrad, på dagarna måste de mjaua eller knacka för att få komma in eftersom Nelo fångar så mycket. Han verkar i alla fall glad över att vara hemma.

• MRSVi
    Kazeer skrev 2009-07-14 08:18:42 följande:
    God morgon!Boppie: Jag sa aldrig detta igår men jag tycker att så som du gör med Amelie, att låta henne spara till sådant hon vill ha redan nu, är helt suveränt!!! SÅ hoppas jag att vi kommer att göra med Gustav också.Storken: Var på Öland är ni? Vilken camping?
    Mina barn får veckopeng, ett pund i veckan, som de sparar till leksaker, det funkar jättebra. Sen är det klart att vi köper leksaker o böcker till dem också ändå, men de börjar förstå att man inte kan få precis allt man vill ha... i alla fall Anton.
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-07-14 08:26:38 följande:
    God morgon.Stackars Vincent var ute hela natten... jag satte kattluckan så katten som var ute kunde komma in, men katten inne inte kunde komma ut, men han måste ha blivit förvrrad, på dagarna måste de mjaua eller knacka för att få komma in eftersom Nelo fångar så mycket. Han verkar i alla fall glad över att vara hemma.
    Inte lätt att vara katt

Veckopeng Sånt har jag alltid varit superdålig på eller rättare sagt mina barn har inte fått det eller... ett kort tag fick Anna o Joakim20:-/v. men det var mest för att deras kompisar fick det... {#lang_emotions_dreamer}
    Har inte funderat över hur vi ska göra med Linn när det blir så dags...
    Den late får brått när det blir kväll
  • Caffreys
    Kazeer skrev 2009-07-14 08:18:42 följande:
    God morgon!Boppie: Jag sa aldrig detta igår men jag tycker att så som du gör med Amelie, att låta henne spara till sådant hon vill ha redan nu, är helt suveränt!!! SÅ hoppas jag att vi kommer att göra med Gustav också.Storken: Var på Öland är ni? Vilken camping?
    Ja hon är väldigt motiverad. Hon fick tom pengar av mormor för att köpa godis men även dom pengarna sparade hon.
  • Caffreys
    MRSVi skrev 2009-07-14 08:29:18 följande:
    Mina barn får veckopeng, ett pund i veckan, som de sparar till leksaker, det funkar jättebra. Sen är det klart att vi köper leksaker o böcker till dem också ändå, men de börjar förstå att man inte kan få precis allt man vill ha... i alla fall Anton.
    Ett sätt att få dom att förstå pengars värde.
  • Kazeer

Vi ska få ett lass småsten levererat idag. De ska ringa från firman innan de kör ut. Det lät bra, när Mats berättade om det igår kväll. Men nu insåg jag att jag kan ju inte gå ut, förrän de har ringt. Jag hade tänkt att Gustav och jag skulle gå till ICA och handla men det lär ju få vänta...

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • MRSVi
    Caffreys skrev 2009-07-14 08:38:57 följande:
    Ja hon är väldigt motiverad. Hon fick tom pengar av mormor för att köpa godis men även dom pengarna sparade hon.
    Vi kör i stort sett bara med lördagsgodis, jag har fortfarande kvar en chokladjulkalender, samt två stora chokladpåskägg...
  • modestyonly

Gomorron!
    Tråkigt väder, vad ska man hitta på??

Jag har alltid kört med först veckopeng, sen månadspeng, jag tycker dom lärt sig hantera pengar bra! Sen kan dom få extra om detb är något speciellt, men till vardagssaker ska det räcka..

• modestyonly
    S vali s skrev 2009-07-13 23:43:00 följande:
    Klart han ska försvara sin ställning, men lite intresse borde han visa tycker jag - det hör till vanligt hyfs Molly låg o sov i soffan, Mysan letade sig dit, burrade in sig så nära hon kunde och efter ett tag kröp hon in mellan Mollys ben och började leta "tutte". Molly såg lite konfunderad ut men lät henne hållas, hon gav dock upp efter en stund och la sig för att sova  
    Så sött och du fotade inte??
Svar på tråden Kärringmaffian del 13