• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • Kazeer
    S vali s skrev 2009-07-21 14:48:58 följande:
    Harry Potter.... Jag är nog en av de få som vare sig läse böckerna eller sett filmerna Jag började läsa första Harry P för Anna precis när dom kom *gäsp* Vi gav upp efter ett par sidor, så tråkig.... Kanske borde vi haft mer tålamod men jag vill att en bok "fångar mig" direkt
    Om ni läste den på svenska, så förstår jag att du inte gillade den. Enligt mig SKA Harry Potter läsas på engelska. Sedan är de första tre böckerna lite tråkiga, jämfört med de sista fyra.
    Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kibell
    Kazeer skrev 2009-07-21 15:58:34 följande:
    Om ni läste den på svenska, så förstår jag att du inte gillade den. Enligt mig SKA Harry Potter läsas på engelska. Sedan är de första tre böckerna lite tråkiga, jämfört med de sista fyra.
    Jag tycker det är jobbigt att läsa på engelska. Kanske för att jag inte fattar allt
    ♥Älskar min Isabelle♥
  • Kazeer
    Kibell skrev 2009-07-21 16:15:10 följande:
    Jag tycker det är jobbigt att läsa på engelska. Kanske för att jag inte fattar allt
    Jag blir helt konfys, när jag ser filmerna och läser textningen. Jag kan inte alla namn etc på svenska...

Jag tror bara att jag har läst delar av en av böckerna på svenska. Jag har alla sju på engelska i bikhyllan och funderar på att läsa dem igen ... i alla fall de tre sista.
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-07-21 15:58:34 följande:
    Ja vi läste den svenska... Anna var väl bara sådär 9-10år eller nå´t o hade fattat ännu mindre om jag läst den på engelska
    Joakim har och har läst alla böcker på engelska, han läser i princip nästan bara på engelska
  • Kazeer
    Kazeer skrev 2009-07-21 16:20:34 följande:
    Jag blir helt konfys, när jag ser filmerna och läser textningen. Jag kan inte alla namn etc på svenska...Jag tror bara att jag har läst delar av en av böckerna på svenska. Jag har alla sju på engelska i bikhyllan och funderar på att läsa dem igen ... i alla fall de tre sista.
    Jag har ju bara läst dem ett par gånger redan ...
  • S vali s

Hmmm... Nu har Linn snart sovit i två timmar {#lang_emotions_surprised}
    Numera har hon sällskap av både Mysan o Bosse i sängen
    Mysan & Bosse ligger rygg mot rygg och det var inte Mysan som kom dit sist om man säger så.... {#lang_emotions_heart}

• Kazeer
    S vali s skrev 2009-07-21 16:22:27 följande:
    Hmmm... Nu har Linn snart sovit i två timmar Numera har hon sällskap av både Mysan o Bosse i sängen Mysan & Bosse ligger rygg mot rygg och det var inte Mysan som kom dit sist om man säger så....
    Tråkigt om hon är på väg att bli sjuk

Så Bosse har börjat vekna vad gäller Mysan... Elle är han bara frusen av sig?
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-07-21 16:24:33 följande:
    Tråkigt om hon är på väg att bli sjuk Så Bosse har börjat vekna vad gäller Mysan... Elle är han bara frusen av sig?
    Antingen så är han frusen eller så insåg han att Mysan är bättre än den "nya" hunden vi har släpat in
  • S vali s

såhär såg det ut för en stund sen, numera ligger katterna som sagt rygg i rygg
  • MRSVi

Jag såg Nelo med en fågel hängande från munnen, så jag sprang ut, o den levde fortfarande. Jag lyckades få loss henne, o bar in henne, det var väl en 20 min sen. Nyss såg jag fågeln hoppa iväg ett par hopp, så den kanske klarar sig...?

Svar på tråden Kärringmaffian del 13