• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • Kazeer

Jag är så mätt, så mätt så. Jag har ätit en gigantisk bit ugnstekt lax med ris och dijonsås. Jag hade tänkt att Gustav skulle äta lax också men laxen gick inte att beställa som barnportion, så han fick svärfisk i stället. Han var inte så jättehungrig, när varmrätten serverades, eftersom han hade ätit en hel del av de vitlöksmarinerade räkorna, som Mats beställde till förrätt.

Svärdfisk kontra lax ... laxen får min röst utan tvekan. Dagens laxbit var perfekt tillagad.

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • MRSVi
    Kazeer skrev 2009-06-06 17:31:08 följande:
    Jag är så mätt, så mätt så. Jag har ätit en gigantisk bit ugnstekt lax med ris och dijonsås. Jag hade tänkt att Gustav skulle äta lax också men laxen gick inte att beställa som barnportion, så han fick svärfisk i stället. Han var inte så jättehungrig, när varmrätten serverades, eftersom han hade ätit en hel del av de vitlöksmarinerade räkorna, som Mats beställde till förrätt.Svärdfisk kontra lax ... laxen får min röst utan tvekan. Dagens laxbit var perfekt tillagad.
    Svärdfisk ska man nog inte äta för mycket när man är gravid, så det är bra att du föredrar lax! Dijonsås är rackarns gott också...
  • Kazeer

Svalis: Vi firar egentligen inte nationaldagen men vi tyckte det kunde vara trevligt att äta middag med mina föräldrar. I övrigt blir det inget firande. Mats lär se på fotbollen i kväll.

MRSVi skrev 2009-06-06 13:58:37 följande:
    Jag har målat hela min kropp blågul, o håller hårt i en dalahäst.
    Jag vill se foto!
  • Kazeer
    MRSVi skrev 2009-06-06 14:00:45 följande:
    Sesamfrön har jag för mig är höga i kalcium? Ägg också. Spenat?
    Ägg är gott. Och spenat också. Stuvad spenat med kokt ägg är mums. Förr brukade Mats slänga i spenat i riset, när han kokte ris. Det ska jag be honom göra igen.
  • MRSVi
    Kazeer skrev 2009-06-06 17:34:13 följande:
    Svalis: Vi firar egentligen inte nationaldagen men vi tyckte det kunde vara trevligt att äta middag med mina föräldrar. I övrigt blir det inget firande. Mats lär se på fotbollen i kväll. Jag vill se foto!
    Det får du inte.
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-06-06 17:35:45 följande:
    Ägg är gott. Och spenat också. Stuvad spenat med kokt ägg är mums. Förr brukade Mats slänga i spenat i riset, när han kokte ris. Det ska jag be honom göra igen.
    Spenat är supergott, helt plötsligt blev jag sugen på spenat
    Men jag får väl nöja mig med grillad rostbiff och hemgjord potatissallad o sen tårta på det
  • S vali s

Igår köpte vi två "mattidningar" och jag hittade ett recept på små portionspajer med mosarella och tomat som jag tror jag ska göra tills på fredag
    Sen blir det nog en lax&spenatpaj som får väga upp det köttiga

• Kazeer
    MRSVi skrev 2009-06-06 17:35:57 följande:
    Det får du inte.
    Nähä

• Kazeer
    S vali s skrev 2009-06-06 17:37:31 följande:
    Spenat är supergott, helt plötsligt blev jag sugen på spenat Men jag får väl nöja mig med grillad rostbiff och hemgjord potatissallad o sen tårta på det
    Hur gör du din hemgjorda potatissallad?
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-06-06 17:42:12 följande:
    Hur gör du din hemgjorda potatissallad?
    Idag körde jag min fd svågers recept dvs färsk potatis, äpple, lök, purjolök,rädisor, grädde & majonäs - inte nyttig men god
Svar på tråden Kärringmaffian del 13