• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • Caffreys

God morgon!

Oj vad ni skrivit, orkar inte läsa bakåt.

Igår var vi till Morshyttan i dalarna överdagen. Hade en urmysig dag, blev avslappnad lunch, skogspromenad med en hund som var i size ponny. Intensiv men trevlig dag.

Nu ska vi äta frukost sen efter det städa, tvätta och rösta. Men va sjutton ska man rösta på, jag har inte hunnit sätta mig in i allt. Får gå på det jag prioriterar högst så det löser sig väl. Funderade på att strunta i det men sen tyckte jag det var dumt. Har man möjligheten att säga sitt så ska man ta chansen att rösta.

• Kibell
    Caffreys skrev 2009-06-07 10:05:29 följande:
    God morgon!Oj vad ni skrivit, orkar inte läsa bakåt.Igår var vi till Morshyttan i dalarna överdagen. Hade en urmysig dag, blev avslappnad lunch, skogspromenad med en hund som var i size ponny. Intensiv men trevlig dag.Nu ska vi äta frukost sen efter det städa, tvätta och rösta. Men va sjutton ska man rösta på, jag har inte hunnit sätta mig in i allt. Får gå på det jag prioriterar högst så det löser sig väl. Funderade på att strunta i det men sen tyckte jag det var dumt. Har man möjligheten att säga sitt så ska man ta chansen att rösta.
    Har också haft funderingar på att strunta i att rösta. För jag vill inte vara med i EU. Men kom ihåg vad jag röstade sist och tänker rösta på samma den här gången.
    ♥Älskar min Isabelle♥
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-06-07 09:14:53 följande:
    God morgon.I dag ska Anton på rullskridskoparty... jag har försökt förklara att han förmodligen kommer att trilla, o han säger att han då ska försöka igen, o inte ge upp!
    Bra inställning, hoppas att han får kul
  • S vali s
    stora storken skrev 2009-06-07 09:59:31 följande:
    Då hoppas jag på det - mailat dem nu....blev lite ledsen i ögat man har juh jobbat en del med det...Nu såg jag i alla fall att inte alla bilder var borta men dom ligger alla i Standard och inte så fint i sina olika mappar....så jag får väl se vad som händer...
    Lugn bara lugn, precis som kibban skrev så kommer allt tillbaka när man förnyat igen
  • S vali s

Vi inledde dagen med att åka o rösta, blev lite förvånad över att det var så mkt folk i röstlokalen.
    Sist när vi röstade till Riksdagsvalet var det bara Paul o jag där när vi röstade, nu fick vi köa för att komma in
    Antagligen beror det väl på att folk ville klara av det tidigt på dagen

Frukosten är avklarad, Paul är ute o klipper gräsmattan, Linn är ute o leker och jag ska fortsätta städa Linns rum samt baka lite mer kakor

• Kibell

Här har vi haft en soft morgon. Inte gjort mycket. Men nu börjar det bli dags att klä på oss och kanske hitta ut eller nåt.

♥Älskar min Isabelle♥
  • S vali s
    modestyonly skrev 2009-06-06 22:49:52 följande:
    Vilken dag..åkte till Örebro, strax utanför Eskilstuna, kräktes oscar och vi fick stanna och göra rent både honom och bilstolen! Nåväl, det var bara lite åksjuka, sen var han ok igen, men bilen stank spya Pappa var som vanligt, men vid ganska gott mod!! Han ska förmodligen flyttas till intensiven i Eskilstuna imorgon!!När vi åkte hem fick J frossa och satt och huttrade, vi bytte plats och jag körde medans han satt med allt han kunde hitta över sig och frös iaf! Han hade 39,5 visade det sig när vi kom hem! Jag körde Oscar till farmor och själv borde jag sova nu, eftersom jag börjar kvart i sju imorgon!!
    Hoppas J kryat på sig snabbt.
    Skönt om din pappa flyttas till E-tuna så att din mamma slipper resorna
  • Kibell

Å hjälp, Belle håller på att klä på sig själv

♥Älskar min Isabelle♥
  • Caffreys
    Kibell skrev 2009-06-07 10:09:37 följande:
    Har också haft funderingar på att strunta i att rösta. För jag vill inte vara med i EU. Men kom ihåg vad jag röstade sist och tänker rösta på samma den här gången.
    Jag kollar lite på vilka frågor dom olika partierna vill lyfta fram. ´Jag tycker bla. miljöfrågan är viktig med tanke på att det gäller vad våra barn ska växa upp i. Sen är det lite andra frågor också som jag tycker är viktigt. Så man kanske röstar på ett helt annat parti än i själva riksdagsvalet.
  • Caffreys
    Kibell skrev 2009-06-07 11:15:49 följande:
    Å hjälp, Belle håller på att klä på sig själv
    Duktig flicka.
Svar på tråden Kärringmaffian del 13