S vali s skrev 2009-06-06 20:38:25 följande:
Jag har just kommit på att vi har snattat idag På fm var vi in till Rimbo och handlade, Linn fick en Hello Kitty pysselbok a 39:90. När vi tog den från hyllan så var Paul iväg med scannern för att hämta nå´t, när han kom tillbaka så började vi direkt att prata om nå´t helt annat så Linn pysselbok glömdes bort.När Paul stod vid "själbetalningen" så sa Linn-Pappa vi har inte betalt för den här!- Jodå, svarade Paul fullkomligt övertygad om att jag scannat in denHan fixade sin betalning, Linn fortsatte enträget att tjata- Men vi har inte betalt min bok...Den lilla donnan har djupt inpräntat i sig att man betalar först innan man äter, tar på sig eller leker med det man har köpt - kort sagt det enda hon tillåts göra när vi handlar är att bläddra i tidningen vi ska köpa.Hur som helst, nu ikväll så kollade jag kvittot eftersom jag ville se vad jordgubbarna kostade... Ögnade igenom kvittot en, två ja t.o.m tre gånger och upptäckte att Linnsan hade så rätt så rätt - vi hade missat att scanna hennes pysselbok Nu sitter Herr moral på min axel och talar om för mig att jag borde ju rätta till det nästa gång jag handlar men samtidigt så känner jag att... tja hade vi upptäckt det inne i affären eller ute på parkeringen så hade jag gått tillbaka men nu Jag tror faktiskt att jag kan leva med att ha snattat en pysselbok

Nä jag hade nog inte heller åkt tillbaka. Hände mig när Belle var liten och låg i vagn, jag hade lagt något under vagnen, när jag kom hem upptäckte jag att jag glömt betala saken...