• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • MRSVi
    stora storken skrev 2009-06-06 20:08:07 följande:
    God kväll...Nu har vi firat både mamma och syrran som fyller år i början av juni... syrran hade önskat sig en ny stol till balkongen och mamma önskade sig vanligt inget så vi köpte en digital fotoram... Vi blev en nätt skara med folk - syrrans ena kompis hade "flaggat" för att komma själv då överig familen var upptagna...så när vi satt oss vid bordet - dök hela familjen in det h ade blivit ändrade planer...men hur tänker folk...låter man sig inte meddela (4 personer) om man blir flera....såg att syrran tappade hakan lite...
    Jag tycker att man meddelar...
  • stora storken
    MRSVi skrev 2009-06-06 20:10:12 följande:
    Jag tycker att man meddelar...
    En sak om man kommer till kaffet ...men när det bjuds på mat och när man äter ganksa så mycket med tonvikt på mycket...
  • S vali s
    stora storken skrev 2009-06-06 20:08:07 följande:
    God kväll...Nu har vi firat både mamma och syrran som fyller år i början av juni... syrran hade önskat sig en ny stol till balkongen och mamma önskade sig vanligt inget så vi köpte en digital fotoram... Vi blev en nätt skara med folk - syrrans ena kompis hade "flaggat" för att komma själv då överig familen var upptagna...så när vi satt oss vid bordet - dök hela familjen in det h ade blivit ändrade planer...men hur tänker folk...låter man sig inte meddela (4 personer) om man blir flera....såg att syrran tappade hakan lite...
    En digital fotoram är ju perfekt
    Men det är väl alldeles självklart att man flaggar för om man blir fler, tre extra är ju rätt mycke - man undrar ibland hur folk tänker eller rättare sagt hur dom inte tänker
  • S vali s
    stora storken skrev 2009-06-06 20:18:45 följande:
    Nej nu ska jag ta och slänga mig i soffan...
    Förstår att fotbollen drar
  • Kibell
    S vali s skrev 2009-06-06 20:29:27 följande:
    Förstår att fotbollen drar
    Självklart
    ♥Älskar min Isabelle♥
  • S vali s

Nu känns det som om jag ska göra kväll, jag tror jag har städat/bakat färdigt för idag

I morrn blir det nog en tur in till Sthlm, jag måste hämta ut mina nya mediciner. Visst har vi ett söndagsöppet Apotek inne i Norrtälje men, nja det är för mkt folk på stan för att vi ens ska orka tänka tanken att åka dit, köerna brukar vara långa in till Norrtälje när det är CustomBike....

• S vali s
    Kibell skrev 2009-06-06 20:30:45 följande:
    Självklart

Jag orkar inte titta, såg dock när Sveriga missade straffen
  • S vali s

Jag har just kommit på att vi har snattat idag {#lang_emotions_surprised}
    På fm var vi in till Rimbo och handlade, Linn fick en Hello Kitty pysselbok a 39:90. När vi tog den från hyllan så var Paul iväg med scannern för att hämta nå´t, när han kom tillbaka så började vi direkt att prata om nå´t helt annat så Linn pysselbok glömdes bort.
    När Paul stod vid "själbetalningen" så sa Linn
    -Pappa vi har inte betalt för den här!
    - Jodå, svarade Paul fullkomligt övertygad om att jag scannat in den
    Han fixade sin betalning, Linn fortsatte enträget att tjata
    - Men vi har inte betalt min bok...
    Den lilla donnan har djupt inpräntat i sig att man betalar först innan man äter, tar på sig  eller leker med det man har köpt - kort sagt det enda hon tillåts göra när vi handlar är att bläddra i tidningen vi ska köpa.

Hur som helst, nu ikväll så kollade jag kvittot eftersom jag ville se vad jordgubbarna kostade... Ögnade igenom kvittot en, två ja t.o.m tre gånger och upptäckte att Linnsan hade så rätt så rätt - vi hade missat att scanna hennes pysselbok {#lang_emotions_embarassed}
    Nu sitter Herr moral på min axel och talar om för mig att jag borde ju rätta till det nästa gång jag handlar men samtidigt så känner jag att... tja hade vi upptäckt det inne i affären eller ute på parkeringen så hade jag gått tillbaka men nu
    Jag tror faktiskt att jag kan leva med att ha snattat en pysselbok

Svar på tråden Kärringmaffian del 13