Kärringmaffian del 13
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
Dags för ny tråd mina kära vänner
www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
Fotboll på tv...*jäääääääääääääääääääääääääsp*....
Nej nu ska jag ta och slänga mig i soffan...
Nu känns det som om jag ska göra kväll, jag tror jag har städat/bakat färdigt för idag
I morrn blir det nog en tur in till Sthlm, jag måste hämta ut mina nya mediciner. Visst har vi ett söndagsöppet Apotek inne i Norrtälje men, nja det är för mkt folk på stan för att vi ens ska orka tänka tanken att åka dit, köerna brukar vara långa in till Norrtälje när det är CustomBike.... ![]()
Jag har just kommit på att vi har snattat idag 
På fm var vi in till Rimbo och handlade, Linn fick en Hello Kitty pysselbok a 39:90. När vi tog den från hyllan så var Paul iväg med scannern för att hämta nå´t, när han kom tillbaka så började vi direkt att prata om nå´t helt annat så Linn pysselbok glömdes bort.
När Paul stod vid "själbetalningen" så sa Linn
-Pappa vi har inte betalt för den här!
- Jodå, svarade Paul fullkomligt övertygad om att jag scannat in den
Han fixade sin betalning, Linn fortsatte enträget att tjata
- Men vi har inte betalt min bok...
Den lilla donnan har djupt inpräntat i sig att man betalar först innan man äter, tar på sig eller leker med det man har köpt - kort sagt det enda hon tillåts göra när vi handlar är att bläddra i tidningen vi ska köpa.
Hur som helst, nu ikväll så kollade jag kvittot eftersom jag ville se vad jordgubbarna kostade... Ögnade igenom kvittot en, två ja t.o.m tre gånger och upptäckte att Linnsan hade så rätt så rätt - vi hade missat att scanna hennes pysselbok 
Nu sitter Herr moral på min axel och talar om för mig att jag borde ju rätta till det nästa gång jag handlar men samtidigt så känner jag att... tja hade vi upptäckt det inne i affären eller ute på parkeringen så hade jag gått tillbaka men nu
Jag tror faktiskt att jag kan leva med att ha snattat en pysselbok ![]()