• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • S vali s
    Kibell skrev 2009-06-07 11:15:49 följande:
    Å hjälp, Belle håller på att klä på sig själv
    Det kan ju bli lite hur som helst
  • Kibell
    Caffreys skrev 2009-06-07 11:17:54 följande:
    Jag kollar lite på vilka frågor dom olika partierna vill lyfta fram. ´Jag tycker bla. miljöfrågan är viktig med tanke på att det gäller vad våra barn ska växa upp i. Sen är det lite andra frågor också som jag tycker är viktigt. Så man kanske röstar på ett helt annat parti än i själva riksdagsvalet.
    Det partiet jag tänker EU-rösta på finns inte med i riksdagen...Utan jag är kritisk till hela EU. Gillar det inte alls. Nu är vi ju tyvärr med och måste göra det bästa av det.
    ♥Älskar min Isabelle♥
  • Caffreys
    Kibell skrev 2009-06-07 11:20:31 följande:
    Det partiet jag tänker EU-rösta på finns inte med i riksdagen...Utan jag är kritisk till hela EU. Gillar det inte alls. Nu är vi ju tyvärr med och måste göra det bästa av det.
    Där ska man nog tänka sig för både en och två ggr. Även om man är EU kritisk kanske partiet man röstar på i ren protest inte alls lyfter fram vettiga frågor. Så kolla på deras hemsida ifall du tycker att det känns vettigt att rösta på dom. En kompis skulle rösta på Piratpartiet i typ protest men hon ändrade uppfattning när hon kollade vilka frågor dom ville lyfta fram.
  • Kibell

Miljön är ju självklart jätteviktig.

♥Älskar min Isabelle♥
  • Caffreys

Jag går just nu in på varje partis hemsida och kollar var dom står i olika frågor.

• S vali s

Fy vad tråkigt det är med "egogrannar"

Till saken hör att vi i samfälligheten, dvs vi fem hus som bor intill varandra har köpt ett stort, stort partytält som vi använder vid midsommar, kräftskivan... ja vid våra "fester" och dessutom har vi tre bord med fasta bänkar som vardera rymmer 6-8personer.
    För ett par veckor sedan berätttade grannen mittemot att ett par av grannarna som har en son som tar studenten samma dag som Anna att dom tingat partytältet, helt ok för oss vi hade inte planerat att ha det och att dom ochså tagit för givet att dom skulle kunna ha alla tre bord/bänkar men att hon då tyckte att dom faktiskt skulle fråga oss först.
    Då trodde vi ju att vi skulle bli en nätt liten skara vid Annas student så jag sa att det var ok för dom andra att ha bänkarna.
    Nu har det ju visat sig att vi blir lite fler än planerat...
    Visst, vi hade okeyat att dom kunde ta alla tre borden men igår hade Paul undrat lite om det var möjligt att vi kunde få använda det ena bordet.
    Då hade dom blivit skitsura och talat om att dom skulle minsann bli många och att dom skulle ha alla tre bord som bestämt...

Jag säger ingenting om det, vi hade ju okeyat men samtidigt kan jag känna *suck* jag vet ju hur jag hade gjort i samma sits.
    Dessutom så tillhör den här familjen inte vår "samfällighet" dvs dom har inte varit med o betalt en krona för partytälten men får ju givetvis låna det ändå eftersom dom tillhör "gänget"

Som tur är så har vi andra snälla grannar som snällt erbjöd sig att låna ut bord o stolar

• S vali s
    Caffreys skrev 2009-06-07 11:28:22 följande:
    Jag går just nu in på varje partis hemsida och kollar var dom står i olika frågor.
    Så har jag ochså gjort, dessutom har jag ju en "valkampanjnisse" här i familjen men hans information blir ju väldigt styrd
  • Kibell
    Caffreys skrev 2009-06-07 11:25:18 följande:
    Där ska man nog tänka sig för både en och två ggr. Även om man är EU kritisk kanske partiet man röstar på i ren protest inte alls lyfter fram vettiga frågor. Så kolla på deras hemsida ifall du tycker att det känns vettigt att rösta på dom. En kompis skulle rösta på Piratpartiet i typ protest men hon ändrade uppfattning när hon kollade vilka frågor dom ville lyfta fram.
    Det är inte PP
    ♥Älskar min Isabelle♥
  • S vali s
    Caffreys skrev 2009-06-07 11:17:54 följande:
    Jag kollar lite på vilka frågor dom olika partierna vill lyfta fram. ´Jag tycker bla. miljöfrågan är viktig med tanke på att det gäller vad våra barn ska växa upp i. Sen är det lite andra frågor också som jag tycker är viktigt. Så man kanske röstar på ett helt annat parti än i själva riksdagsvalet.
    Många av Annas kompisaar är ju förstagångsväljare och kommer att lägga sin röst på Piratpartiet, i9nte för att dom har så stor koll på vad partiet vill tan för att det är "ballt" {#lang_emotions_dreamer}
    Anna som blivit itutad hemifrån att man ska engagera sig och ta reda på vad partierna står för är helt galen på det sättet att resonera
Svar på tråden Kärringmaffian del 13