Kärringmaffian del 13
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
Dags för ny tråd mina kära vänner
www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
Miljön är ju självklart jätteviktig.
Jag går just nu in på varje partis hemsida och kollar var dom står i olika frågor.
Fy vad tråkigt det är med "egogrannar"
Till saken hör att vi i samfälligheten, dvs vi fem hus som bor intill varandra har köpt ett stort, stort partytält som vi använder vid midsommar, kräftskivan... ja vid våra "fester" och dessutom har vi tre bord med fasta bänkar som vardera rymmer 6-8personer.
För ett par veckor sedan berätttade grannen mittemot att ett par av grannarna som har en son som tar studenten samma dag som Anna att dom tingat partytältet, helt ok för oss vi hade inte planerat att ha det och att dom ochså tagit för givet att dom skulle kunna ha alla tre bord/bänkar men att hon då tyckte att dom faktiskt skulle fråga oss först.
Då trodde vi ju att vi skulle bli en nätt liten skara vid Annas student så jag sa att det var ok för dom andra att ha bänkarna.
Nu har det ju visat sig att vi blir lite fler än planerat...
Visst, vi hade okeyat att dom kunde ta alla tre borden men igår hade Paul undrat lite om det var möjligt att vi kunde få använda det ena bordet.
Då hade dom blivit skitsura och talat om att dom skulle minsann bli många och att dom skulle ha alla tre bord som bestämt...
Jag säger ingenting om det, vi hade ju okeyat men samtidigt kan jag känna *suck* jag vet ju hur jag hade gjort i samma sits.
Dessutom så tillhör den här familjen inte vår "samfällighet" dvs dom har inte varit med o betalt en krona för partytälten men får ju givetvis låna det ändå eftersom dom tillhör "gänget" ![]()
Som tur är så har vi andra snälla grannar som snällt erbjöd sig att låna ut bord o stolar ![]()