Inlägg från: modestyonly |Visa alla inlägg
  • modestyonly

Kärringmaffian del 13

S vali s skrev 2009-06-10 18:11:47 följande:
    Linn var typ halvdöd när vi väckte henne i morse, hon hade varit trött hela dagen på dagis...När vi kom hem blev det viljornas kamp men vid halvsex fick jag se mig besegrad - då somnade hon sittande i soffan och jag är till 99% övertygad om att det inte är för natten
    Jag tror dom små behöver semester också! Oscar har varit ovanligt trött och gnällig på sistone! Ja för att vara han då, han är ju extremt ognällig annars
  • modestyonly
    S vali s skrev 2009-06-10 19:02:00 följande:
    Innan Linn somnade gnällde hon lite över att det kliade i örat...... för en stund sen vaknade hon, totalt genomsnorig, röd mosig, frös och grinade fram att hon hade ont i örat Hon gick mycke villigt med på att få en alvedonsupp - det går hon bara med på när hon mår riktigt risigt... Än en gång blir det väldigt klart o tydligt att man intre ska skjuta upp allt till sista minuten...
    Det var ju riktigt olägligt!! Fy vad tråkigt..
  • modestyonly
    S vali s skrev 2009-06-10 21:29:10 följande:
    En alvedonsupp och tre timmars sömn och min lillskrutta är pigg o glad igen Men hon är snorig och luktar "sjuk"
    Hoppas hon kryar på sig..
    Jag fick Oscar i säng nu iaf och ska följa efter..go natt!!
  • modestyonly
    S vali s skrev 2009-06-11 08:37:01 följande:
    Morrn morrn brudar Linn sover fortfarande så jag sitter här och mjukstartar dagen Tänk i morgon tar min lillstumpa studenten och jag är sjukt stolt över henne För tre år sedan gick hon ut 9an med 3 IGn i betyget och kom in på BF via en specialare ( året efter hade man stoppat den möjligheten, då var det ett år på Individuella programmet som gällde som gällde ) och hade som mål att ta sig igenom gymnasiet med G i alla ämnen, nu tre år senare efter mycke svett och slit så går hon ut med övervägande VGn i betyget, ja hon har t.o.m kämpat sig till två MVGn.När hon lämnade högstadiet hade hon IG i både matte och engelska - dessa två ämnen har hon lyckats få VG i - tänk om hon fått samma hjälp under högstadiet som hon fått nu under gymnasiet, usch jag blir så arg när jag tänker på hur vi slogs och stred för att hon skulle få hjälp men hur hennes lärare bromsade det hela bara för att det låg så mkt prestige i det hela från hennes sida Ska jag vara riktigt ärlig sa trodde jag aldrig att hon skulle fixa det så bra som hon nu har gjort, min lilla Anna är en riktig kämpe
    Ibland handlar det om läraren! Jag hade jobbigt med matten i mellanstadiet och när jag skulle börja högstadiet valde jag allmän matte! Jag fick 5:a i matte i 7:an och dom tyckte jag skulle byta till särskild, tänk vad olika det kan vara!!

Anton hade fina slutbetyg, två MVG och några VG, och betyg i alla ämnen! Men han kommer undan med mycket pga av sin charm, på gott och ont
  • modestyonly

Svalis: Anton har sökt El-programmet, på en liten skola, där man tidigt varvar praktik med studier i skolan!
    Vi pratade lite om det, några föräldrar, och kom fram till att eleverna verkar fortsättta vilja söka sig till mindre skolor! Där blir man sedd på ett annat vis!
    En av Antons klasskompisar höll ett väldigt känslosamt tal på avslutningen om att hon var glad över att" hon inte bara blivit sedd som elev, utan även som människa"!! Det är väl fördelen med en fungerande liten skola!!

• modestyonly

Jag har roat mig med tandläkarbesök, ville kolla igenom hur illa det stod till och det var inte alls så farligt! Jag har en tendens att skapa ett skräckscenario, där jag ser tusenlapparna flyga..så nu kan jag koppla av några månader igen..

• modestyonly
    S vali s skrev 2009-06-11 18:05:53 följande:
    En stila undran... Om man har separerat sen åtta år tillbaka ( ja flyttat ifrån varandra sen tio år )  "firar" man eller rättare sagt uppmärksammar man sin brölopsdag då Paul berättade att han fått sms från soin fd fru "Grattis på vår tjugoåriga brölopsdag, hoppas at alt är bra med dig. Kram" Ok om man uppmärksammat " Idag skulle vi ha firat..." men ett "Gratitis" är man skild så kan man väl knappast fira bröllopsdag
    ja det var ganska lustigt! Visst tänker man att man gifte sig ett visst datum, dom flesta år, men att skicka ett grattis, skulle vara ganska fånigt, kanske till och med ses som en elak gliring!!
  • modestyonly

Jag kommer ihåg min bröllopsdag, eftersom jag kommer ihåg den bara! Har ju inte gift om mig, men jag har inga diskussioner med mitt ex om den! Finns definitivt inget att fira! Som sagt, underlig människa..

Svar på tråden Kärringmaffian del 13