Inlägg från: modestyonly |Visa alla inlägg
  • modestyonly

Kärringmaffian del 13

S vali s skrev 2009-06-13 11:00:45 följande:
    Jag ville ju passa på at ta en bild nu när jag hade dom alla tre hemma och på gott humör
    Kan vara nog så svårt
  • modestyonly
    MRSVi skrev 2009-06-13 08:39:34 följande:
    Vi ska eventuellt till en fågelskrämmefestival i en närliggande by i dag... det gäller väl att hålla koll på svärmor så vi inte tappar bort henne där!O till råga på allt annat har jag spräckt kannan till min kaffebryggare...KATASTROF!Men min marinerade ananas smakar mums!
    Haha...ja du har en härlig inställning till din svärmor
  • modestyonly
    Heisan skrev 2009-06-13 12:09:17 följande:
    Grattis Kibban.... Vad gör du i en 35+ tråd....
    Vi är flera här som lever i total förnekelse...."JAG ÄR VISST 25"!!!!!!!!!
  • modestyonly

Nu har jag badat Oscar och passade på att städa lilla toan och badrummet under tiden! Skulle vilja måla om på toan, spelar ingen roll hur man skurar, det ser iaf ofräscht ut!! Ska nog sätta nån tonåring i arbete under semestern!!
    I badrummet måste tvättstapeln dras ut och städas bakom, men där behöver jag någon stark person till hjälp, så det sparar jag, men halva badrummet är ok...
    Nu tar jag en paus i arbetet!!

• modestyonly

Nu har jag lagt upp lite auktioner igen, ingen mer städning blev det, men det är en dag imorgon också!!

Lagade både kycklingwok och biffwok till kvällsmat...det blev gott!!

• modestyonly
    Kazeer skrev 2009-06-13 21:44:40 följande:
    Ja, jag har för mig att det är syftet med en dylik byggnation Inte för att jag tänker köra in bilen där i sommar men till vintern skulle det vara skönt att slippa skrapa rutorna (fast då är väl garaget knökfullt igen).
    Men om du har bilen i garaget kan ni ju inte fylla det till vintern
  • modestyonly
    Kibell skrev 2009-06-13 22:12:03 följande:
    Nu är det en bil kvar och bärgare. Mycket ståhej för en felparkerad bil...Ikväll när vi åkte t-banan hem så såg vi några vid minnesplatsen i Sockenplan. Helt plötsligt kändes den tragiska händelsen mer verklig. Jag har en jobbarkompis vars barn gick i paralellklass och kände till tjejen.
    Hon bodde visst här i Dalen, det är tragiskt för alla inblandade!
  • modestyonly
    Kibell skrev 2009-06-13 22:53:37 följande:
    Nä, Trångsund ska hon bott i. Tjejen som fått killen till att göra det bodde i Farsta och killen i Enskedefältet.
    Ok, ja det kanske är så, var nån av ungarna som påstod det!!
  • modestyonly
    S vali s skrev 2009-06-13 23:02:36 följande:
    Det är supertragiskt När jag har läst om det som hänt ( jag vet att man inte ska tro allt som skrivs i tidningarna ) så har jag tänkt att även om jag många gånger känt mig rätt less på Annas evinnerliga prat om "Då sa hon det, sen sa han det...." samt alla de diskussioner vi haft i ämnet svartsjuka så känner jag mig ändå rätt tacksam över att vi haft just dom här diskussionerna, att jag faktiskt haft lite koll på hur hon tänker o känner...Nu har jag noll koll på hur det ligger till med föräldrakontakt i just de här fallen men jag känner mig nöjd med att jag har så bra kontakt med Anna som jag har och att det iallafall känns som om vi pratar om "allt"
    Ja en bra kontakt och dialog, med sina tonåringar, är den bästa grunden att stå på! Hellre att jag får veta en sanning jag inte ville höra, än att inte höra nåt alls!!
  • modestyonly
    S vali s skrev 2009-06-13 23:13:22 följande:
    Exakt, känslan av att ens tonåring faktiskt kommer och "lättar sitt hjärta" hos en är en rätt skön känsla
    ja verkligen, det är då man har lyckats..
Svar på tråden Kärringmaffian del 13