• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • MRSVi
    S vali s skrev 2009-08-13 09:56:06 följande:
    Nu har Linn äntligen vaknat, hon är dock inte på humör Tror att hon är "trött" början av veckan tog nog på damens krafter, först ett inensivt dygn hos syrran och sen upp tidigt i tisdags och full rulle på båten o i Mariehamn hela dagen Egentligen skulle vi ha åkte till mokiia och "lekt" tillsammans med moddan men vi skippar det och vilar upp oss hemma istället
    Vad trist. Men å andra sidan är det ju inte kul för nån av de inblandade om man har en gnällig treåring med sig... eller snart fyraåring.
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-08-13 09:58:39 följande:
    Vad trist. Men å andra sidan är det ju inte kul för nån av de inblandade om man har en gnällig treåring med sig... eller snart fyraåring.
    Näe och Linn brukar inte vara gnällig på det här sättet, så jag utgåt från att hon inte är på humör och helt enkelt trött.
    tråkigt men that´s life när man har barn
  • Kazeer

Gustav har varit väldigt trött, när han har kommit hem från förskolan på eftermiddagarna. Och då har han bara varit där i fem timmar. Men det måste vara jobbigt för honom med ny personal (hans kontaktfröken har fortfarande semester) samt delvis nya lokaler och nya kamrater.

BF jan-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-08-13 10:09:58 följande:
    Gustav har varit väldigt trött, när han har kommit hem från förskolan på eftermiddagarna. Och då har han bara varit där i fem timmar. Men det måste vara jobbigt för honom med ny personal (hans kontaktfröken har fortfarande semester) samt delvis nya lokaler och nya kamrater.
    Klart att det är jobbigt för honom med ny personal och nya avd. - för så var det väl *kliar mig i skallen* Någon form av förändring har jag för mig att det var...

Linn och jag ska till dagis en sväng på måndag och hälsa på
    Hon börjar ju inte förns på onsdagmorgon men det är lite "elakt" att bara åka dit o "kasta in henne" på nya stället klockan sju på morgonen...
    Hon byter ju avd och därmed även "dagis", den här avdelningen ligger i ett eget hus på andra sidan skolan, visserligen känner ju Linn sina tre fröknar men det finns ju tre till på den andra avd och det kan ju vara någon av dom som öppnar...
  • modestyonly

Här sov vi till halv elva, både Oscar och jag!!!
    Kryssningen gick bra, men att kryssa med små barn har ju sina begränsningar! Hur kul är det att sitta i ett sunkigt lekrum och glo liksom!!
    Jag är inte förtjust i Birka, buffén var ett kaos, med köer överallt, det är alldeles för trångt, sen har dom sån konstig akustik, så man måste prata högt för att kunna höra varandra, man blir väldigt trött i huvudet!! Frukostbuffen var helt galen, folk överallt, djungelns lag rådde och man fick slåss för en sittplats...Ungdomarna var nöjda och jag tror min mamma var det också, även om resan delvist, var jobbig för henne också, eftersom hon åkte ofta med pappa!!!

• modestyonly

Blev inget besök hos Mokkia, dom hade bokat sig vid 13 och vi kunde inte komma sent på e.m då vi ska fira Oscars farmors 60-årsdag ikväll!!!
    Nu försöker jag få igång mig att göra nåt hemma istället, men varken kropp eller hjärna är särskilt alerta!!

• S vali s
    modestyonly skrev 2009-08-13 11:44:17 följande:
    Här sov vi till halv elva, både Oscar och jag!!!Kryssningen gick bra, men att kryssa med små barn har ju sina begränsningar! Hur kul är det att sitta i ett sunkigt lekrum och glo liksom!!Jag är inte förtjust i Birka, buffén var ett kaos, med köer överallt, det är alldeles för trångt, sen har dom sån konstig akustik, så man måste prata högt för att kunna höra varandra, man blir väldigt trött i huvudet!! Frukostbuffen var helt galen, folk överallt, djungelns lag rådde och man fick slåss för en sittplats...Ungdomarna var nöjda och jag tror min mamma var det också, även om resan delvist, var jobbig för henne också, eftersom hon åkte ofta med pappa!!!
    Tråkigt att buffen o frukosten var så saggig

Fördelen med en nördkryssning från Kapellskär är ju att restiden är kort dvs två timmar, lagom att tillbringa en timme vid buffen, lite taxfree och sen lekrummet
    *vips är man hemma*
  • modestyonly
    S vali s skrev 2009-08-13 16:14:35 följande:
    Tråkigt att buffen o frukosten var så saggig Fördelen med en nördkryssning från Kapellskär är ju att restiden är kort dvs två timmar, lagom att tillbringa en timme vid buffen, lite taxfree och sen lekrummet *vips är man hemma*
    Låter som en dröm
    Åker man på vuxenkryss, så kan man ju alltid sova bort några timmar dagen efter eller ligga och läsa...
  • modestyonly
    Tråkigt att buffen o frukosten var så saggig Fördelen med en nördkryssning från Kapellskär är ju att restiden är kort dvs två timmar, lagom att tillbringa en timme vid buffen, lite taxfree och sen lekrummet *vips är man hemma*
    Låter som en dröm
    Åker man på vuxenkryss, så kan man ju alltid sova bort några timmar dagen efter eller ligga och läsa...
  • modestyonly
    Låter som en dröm
Svar på tråden Kärringmaffian del 13