• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • S vali s
    modestyonly skrev 2009-08-13 16:40:12 följande:
    Vi ska äta ute!!!
    Härligt
    Vi åt lunch ute eller ja... på pizzerian/korvmojjen
    Heisan skrev 2009-08-13 16:44:08 följande:
    Halloj, jag är en trött individ. Jag tror att jag har en infektion eller något i kroppen...Här har vi ätit kladdkaka o så har en viss tjej fått en present. Vi har nu två kvinnor i familjen vilket är ett steg i livet som bör uppmärksammas...
    Jag hade nog hellre druckit en gravöl
  • Heisan
    S vali s skrev 2009-08-13 17:38:59 följande:
    Jag hade nog hellre druckit en gravöl
    Nejdå... Det är en stor omställning, o en viktig händelse i livet...
  • Kazeer

Gustav åt middagen i sin alldeles egen särskilda ordning: först alla gröna ärtor och när de var slut bad han om mer och åt upp dem också, sedan all potatis och till sist kanske 1/3 av fisken.

BF jan-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • stora storken

God kväll...

Här har precis molnen krockat som Wille ¨säger....med andra ord åska.... HÄr om dagen gick åskan när W var på dagis då satt det 4 barn och stor tjöt i soffan....då förklarade fröknarna det med att molnen krockar....

♥♥♥Att vara en smula barn det är att vara verkligt vuxen♥♥♥
  • Kazeer

Gustav är kung i soffan. Han bestämmer var Mats och jag får sitta. Just nu får jag inte vara i soffan alls

• Kazeer
    stora storken skrev 2009-08-13 19:03:22 följande:
    God kväll... Här har precis molnen krockat som Wille ¨säger....med andra ord åska.... HÄr om dagen gick åskan när W var på dagis då satt det 4 barn och stor tjöt i soffan....då förklarade fröknarna det med att molnen krockar....
    God kväll!

Molnen krockar tycker jag låter som en mycket bra beskrivning av åska
  • Kazeer

I morgon bitti ska Mats köra Stella hem till min pappa, som ska passa henne när vi reser bort i nästa vecka. Lite av en chansning är det, eftersom det inte är helt säkert att jag och Gustav följer med. Det vet jag efter att posten har kommit i morgon.

Jag måste börja fundera på att tvätta, så att vi har rena kläder med oss. Packa vill jag börja göra hela tiden men det får vänta till i morgon kväll.

OM vi kommer iväg hela familjen, så blir det Jönköping på lördag och övernattning hos farmor. På söndag fortsätter vi norrut med ett kort stopp i Uppsala (Mats ska träffa någon angående ett jobb) på eftermiddagen och sedan vidare mot Gävle.

Mats ska undervisa i Gävle måndag, tisdag och onsdag.

• MRSVi
    Kazeer skrev 2009-08-13 19:38:40 följande:
    I morgon bitti ska Mats köra Stella hem till min pappa, som ska passa henne när vi reser bort i nästa vecka. Lite av en chansning är det, eftersom det inte är helt säkert att jag och Gustav följer med. Det vet jag efter att posten har kommit i morgon.Jag måste börja fundera på att tvätta, så att vi har rena kläder med oss. Packa vill jag börja göra hela tiden men det får vänta till i morgon kväll.OM vi kommer iväg hela familjen, så blir det Jönköping på lördag och övernattning hos farmor. På söndag fortsätter vi norrut med ett kort stopp i Uppsala (Mats ska träffa någon angående ett jobb) på eftermiddagen och sedan vidare mot Gävle.Mats ska undervisa i Gävle måndag, tisdag och onsdag.
    Det låter trevligt.
  • MRSVi
    God kväll... Här har precis molnen krockat som Wille ¨säger....med andra ord åska.... HÄr om dagen gick åskan när W var på dagis då satt det 4 barn och stor tjöt i soffan....då förklarade fröknarna det med att molnen krockar....
    Bra uttryck!
  • S vali s
    Linn är numera livrädd för åskan, förr brydde hon sig föga men efter att det varit ett rejält åskväder när hon var på dagis en gång och nästan alla barn varit helt hysteriska så är numera även Linn det
    Tråkigt, visst ska man ha respekt för åskan men man behöver inte vara livrädd o fullkomligt panisk, vi gör vad vi kan för att motarbeta det hela.
    Efter dagens åskväder har Paul bestämt sig för att ta en sväng in på Akademibokhandeln och leta efter en bra faktabok för barn som berör ämnet
Svar på tråden Kärringmaffian del 13