• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • MRSVi
    Kazeer skrev 2009-08-13 22:02:23 följande:
    Det låter som en bra metod!När Gustav satt och åt ärtor, ärtor, ärtor idag så reagerade min vuxenhjärna med att tänka att det måste vara tråkigt och enahanda. Men jag lät honom hållas och han fick ju till slut i sig det mesta av maten.
    Men han äter väl det mesta, än så länge i alla fall?
  • Kazeer
    MRSVi skrev 2009-08-13 22:06:02 följande:
    Men han äter väl det mesta, än så länge i alla fall?
    Absolut. Det är inte mycket han inte tycker om *peppar peppar*

Han vekar inte vara överdrivet förtjust i fisk om det inte är lax men annars slinker det mesta ner.
    BF jan-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kazeer

Nu ska jag gå och lägga mig och försöka läsa några sidor i min bok. Det går så långsamt framåt att jag knappt kommer ihåg vad den handlar om.

• MRSVi
    Kazeer skrev 2009-08-13 22:08:51 följande:
    Absolut. Det är inte mycket han inte tycker om *peppar peppar*Han vekar inte vara överdrivet förtjust i fisk om det inte är lax men annars slinker det mesta ner.
    Härligt.
  • Kazeer

God natt och sov gott!

• modestyonly
    S vali s skrev 2009-08-13 21:50:16 följande:
    På tal om mat... vår middag blev mkt mkt god om jag får säga det själv Jordnötssåsen till kycklingspetten var mumma
    Recept tack Både på marinad och sås!!!
  • MRSVi
    modestyonly skrev 2009-08-13 22:40:53 följande:
    Recept tack Både på marinad och sås!!!
    En fuskvariant av jordnötssås är att blanda sweet chili sauce o crunchigt jordnötssmör i kastrull, o värma på låg värme...
  • modestyonly
    MRSVi skrev 2009-08-13 22:44:59 följande:
    En fuskvariant av jordnötssås är att blanda sweet chili sauce o crunchigt jordnötssmör i kastrull, o värma på låg värme...
    Fuskvarianter gillar jag! Jag har haft ett recept, men vet inte om jag har kvar det!!
  • modestyonly
    Heisan skrev 2009-08-13 21:50:45 följande:
    Här öser regnet ned o jag eldar o sågar, eller rättare sagt-sågar o eldar...Eldade upp ett par gamla gavlar till en barnsäng o de var tamigtusan näst intill omöjliga att få fyr på-de glödde mest. Bröddeg är på jäsning, Sandra gör smycken o de Emma o Morgan kollar film, Lynnen sover sedan ett tag tillbaka...Jag ska utfodra hundar o ta ut dem o sedan så skall jag gå o lägga mig i min förstörda säng. Adina har börjat kissa i den på natten-inte om jag ligger i den, men om jag gått till Lynnens säng o Emma o Morgan sover i sängen. O hon kissar inte lite heller. Brukar komma runt halvlitern.Nu har det hänt ett par gånger så jag är mindre glad o slänger sängen så fort jag har pengar att köpa en ny för...
    Vad är det för fel på hunden då? Så liten är den väl inte att den ska kissa inne fortfarande??
  • MRSVi
    modestyonly skrev 2009-08-13 22:53:46 följande:
    Fuskvarianter gillar jag! Jag har haft ett recept, men vet inte om jag har kvar det!!
    Jag gjorde efter ett recept en gång, jag hackade jordnötter så det stod härliga till, rev ingefära, pressade vitlök o vad mer det nu var i, skitjobbigt för man måste röra hela tiden så det inte brändes... varianten jag nämnde ovan är betydligt enklare!
Svar på tråden Kärringmaffian del 13