• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • Heisan

Här öser regnet ned o jag eldar o sågar, eller rättare sagt-sågar o eldar...
    Eldade upp ett par gamla gavlar till en barnsäng o de var tamigtusan näst intill omöjliga att få fyr på-de glödde mest.
    Bröddeg är på jäsning, Sandra gör smycken o de Emma o Morgan kollar film, Lynnen sover sedan ett tag tillbaka...

Jag ska utfodra hundar o ta ut dem o sedan så skall jag gå o lägga mig i min förstörda säng. Adina har börjat kissa i den på natten-inte om jag ligger i den, men om jag gått till Lynnens säng o Emma o Morgan sover i sängen. O hon kissar inte lite heller. Brukar komma runt halvlitern.
    Nu har det hänt ett par gånger så jag är mindre glad o slänger sängen så fort jag har pengar att köpa en ny för...

• Heisan

Här öser regnet ned o jag eldar o sågar, eller rättare sagt-sågar o eldar...
    Eldade upp ett par gamla gavlar till en barnsäng o de var tamigtusan näst intill omöjliga att få fyr på-de glödde mest.
    Bröddeg är på jäsning, Sandra gör smycken o de Emma o Morgan kollar film, Lynnen sover sedan ett tag tillbaka...

Jag ska utfodra hundar o ta ut dem o sedan så skall jag gå o lägga mig i min förstörda säng. Adina har börjat kissa i den på natten-inte om jag ligger i den, men om jag gått till Lynnens säng o Emma o Morgan sover i sängen. O hon kissar inte lite heller. Brukar komma runt halvlitern.
    Nu har det hänt ett par gånger så jag är mindre glad o slänger sängen så fort jag har pengar att köpa en ny för...

• MRSVi

Vi åt bakad potatis med rökt lax-gegga, o skinka till Anton... Alice förvånade alla genom att bara äta sallad!

• S vali s
    MRSVi skrev 2009-08-13 21:52:24 följande:
    Vi åt bakad potatis med rökt lax-gegga, o skinka till Anton... Alice förvånade alla genom att bara äta sallad!
    Bakad potatis med gegga lät gott
  • Kazeer

Heisan: Det där med Adina och sängen låter besvärligt.

Mrs V: Vad har det tagit åt Alice?

Svalis: Härligt att middagen blev så god!

BF jan-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • S vali s
    Heisan skrev 2009-08-13 21:50:45 följande:
    Här öser regnet ned o jag eldar o sågar, eller rättare sagt-sågar o eldar...Eldade upp ett par gamla gavlar till en barnsäng o de var tamigtusan näst intill omöjliga att få fyr på-de glödde mest. Bröddeg är på jäsning, Sandra gör smycken o de Emma o Morgan kollar film, Lynnen sover sedan ett tag tillbaka...Jag ska utfodra hundar o ta ut dem o sedan så skall jag gå o lägga mig i min förstörda säng. Adina har börjat kissa i den på natten-inte om jag ligger i den, men om jag gått till Lynnens säng o Emma o Morgan sover i sängen. O hon kissar inte lite heller. Brukar komma runt halvlitern.Nu har det hänt ett par gånger så jag är mindre glad o slänger sängen så fort jag har pengar att köpa en ny för...
    Du kan inte "avgränsa" hundarna nattetid
    Nerpissade sängar är ju inge vidare
  • MRSVi
    Heisan skrev 2009-08-13 21:50:45 följande:
    Här öser regnet ned o jag eldar o sågar, eller rättare sagt-sågar o eldar...Eldade upp ett par gamla gavlar till en barnsäng o de var tamigtusan näst intill omöjliga att få fyr på-de glödde mest. Bröddeg är på jäsning, Sandra gör smycken o de Emma o Morgan kollar film, Lynnen sover sedan ett tag tillbaka...Jag ska utfodra hundar o ta ut dem o sedan så skall jag gå o lägga mig i min förstörda säng. Adina har börjat kissa i den på natten-inte om jag ligger i den, men om jag gått till Lynnens säng o Emma o Morgan sover i sängen. O hon kissar inte lite heller. Brukar komma runt halvlitern.Nu har det hänt ett par gånger så jag är mindre glad o slänger sängen så fort jag har pengar att köpa en ny för...
    Men tror du hon kommer att sluta om du köper ny säng?
  • MRSVi
    Kazeer skrev 2009-08-13 21:53:52 följande:
    Heisan: Det där med Adina och sängen låter besvärligt.Mrs V: Vad har det tagit åt Alice?Svalis: Härligt att middagen blev så god!
    Jag var förvånad också, men använder metoden att inte göra särskilt stor affär av ifall hon äter eller inte, eller vad hon äter... så jag vet inte riktigt. Hon valde salladen i affären, kanske det var därför.
  • Kazeer
    MRSVi skrev 2009-08-13 21:59:22 följande:
    Jag var förvånad också, men använder metoden att inte göra särskilt stor affär av ifall hon äter eller inte, eller vad hon äter... så jag vet inte riktigt. Hon valde salladen i affären, kanske det var därför.
    Det låter som en bra metod!

När Gustav satt och åt ärtor, ärtor, ärtor idag så reagerade min vuxenhjärna med att tänka att det måste vara tråkigt och enahanda. Men jag lät honom hållas och han fick ju till slut i sig det mesta av maten.
    BF jan-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • S vali s

Jag tror på att inte göra så stor affär av vad dom äter eller inte äter, idag åt Linn gurka o ris till middag men å andra sidan så pt hon både korv, mos, kebabkött, pommes o sallad till lunch

Svar på tråden Kärringmaffian del 13