Kärringmaffian del 13
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
Dags för ny tråd mina kära vänner
www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
Här öser regnet ned o jag eldar o sågar, eller rättare sagt-sågar o eldar...
Eldade upp ett par gamla gavlar till en barnsäng o de var tamigtusan näst intill omöjliga att få fyr på-de glödde mest.
Bröddeg är på jäsning, Sandra gör smycken o de Emma o Morgan kollar film, Lynnen sover sedan ett tag tillbaka...
Jag ska utfodra hundar o ta ut dem o sedan så skall jag gå o lägga mig i min förstörda säng. Adina har börjat kissa i den på natten-inte om jag ligger i den, men om jag gått till Lynnens säng o Emma o Morgan sover i sängen. O hon kissar inte lite heller. Brukar komma runt halvlitern.
Nu har det hänt ett par gånger så jag är mindre glad o slänger sängen så fort jag har pengar att köpa en ny för...
Här öser regnet ned o jag eldar o sågar, eller rättare sagt-sågar o eldar...
Eldade upp ett par gamla gavlar till en barnsäng o de var tamigtusan näst intill omöjliga att få fyr på-de glödde mest.
Bröddeg är på jäsning, Sandra gör smycken o de Emma o Morgan kollar film, Lynnen sover sedan ett tag tillbaka...
Jag ska utfodra hundar o ta ut dem o sedan så skall jag gå o lägga mig i min förstörda säng. Adina har börjat kissa i den på natten-inte om jag ligger i den, men om jag gått till Lynnens säng o Emma o Morgan sover i sängen. O hon kissar inte lite heller. Brukar komma runt halvlitern.
Nu har det hänt ett par gånger så jag är mindre glad o slänger sängen så fort jag har pengar att köpa en ny för...
Vi åt bakad potatis med rökt lax-gegga, o skinka till Anton... Alice förvånade alla genom att bara äta sallad!
Heisan: Det där med Adina och sängen låter besvärligt.
Mrs V: Vad har det tagit åt Alice?
Svalis: Härligt att middagen blev så god!
Jag tror på att inte göra så stor affär av vad dom äter eller inte äter, idag åt Linn gurka o ris till middag men å andra sidan så pt hon både korv, mos, kebabkött, pommes o sallad till lunch ![]()