ingra skrev 2009-06-17 21:02:14 följande:
Jag tar inte illa vid mig. Rakar mig själv men jag började definitivt inte som 12 åring utan var betydligt äldre än så. Jag känner mig oxå fräschare och renare som rakad men skulle aldrig nånsin uppmana min 12 åring att raka av könshåret från musen. Att ha hårväxt är inget man ska skämmas över och om man nu skulle ha en jättebuske kanske man kan klippa ner den lite isf men att ta bort allt tycker inte jag är rätt.I dagsläget är de lite svårt att raka sig när man har en jättekula framför. Min gubbe skulle jag inte sätta en rakhyvel i handen på för att raka mig... För jag vill inte råka bli skuren.//Snart 4 barns mamma
O nej nej absolut inte uppmana dem.nä man borde inte skämmas,jag hade tyckt det varit sååå mycekt lättare om man inte kände sig "tvungen" att göra det för alla andra gjorde det.
haha nä när jag var gravid var det samma sak,fick till sist växsa som det ville,och jag tog det jag nådde (typ inget). Men jag tänkte också tanken att ge mannen rakhyveln men nä vågade inte
Anonym skrev 2009-06-17 20:46:29 följande:Ursäkta att jag avviker från trådens ämne, jag vill bara erinra 15gravid om att långt ifrån alla trettonåringar är sexuellt aktiva. Kanske känns främmande för dig att det kan förhålla sig så men så är det (tack och lov!).
jasså?

dock att inte ALLA är det men måååååååånga av dem vill jag lova.

tyvärr tycker man när man nu är förälder men när man är 15 så är det mer JIPPI

MiZZMaGiKa skrev 2009-06-17 21:15:01 följande:
HejJag är inte lastgammal, 28 år och jag kan ju tycka att raka sigf vid 12 år ganska tidigt! jag var betydligt äldre än 12 när jag började raka mig. Fast å andra sidan är ungdomaran mycket mer tidiga med allt sånt nu än på "min tid".Jag tycker nog visst att du kan tala med henne om det. Du är ju hennes mamma och tycker nog att man ska kunna prata om sånt då. Lycka till/Monica
Jag är inte direkt lastgammal heller men tycker också att de börjar med allt mycket tidigare nu.mobiler tidigare,veckopengar mm mm (dock är det ju inte de som nestämmer det utan vi

)